Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 25.05.2020 do 29.05.2020

 KLASA  8

25.05.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie  zadań zamkniętych

Cele:  
- powtarzam i utrwalam wiadomości i umiejętności  z matematyki pod kątem egzaminu,
- doskonalę strategie rozwiązywania zadań zamkniętych z arkusza egzaminacyjnego.

Materiał dla ucznia: 


Arkusz egzaminacyjny nr 2 do dzisiejszych zajęć znajduje się w zakładce "zadania" (TEAMS).

Proszę odpowiedzi do zadań zamkniętych zapisać wg szablonu, który zamieściłem w notesie zajęć w zakładce zadania domowe (TEAMS).

Termin wykonania zadań - 27.05.2020.

Język angielski

Topic: Listening - słuchanie

Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze słuchu

Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium

  • Proszę, aby uczniowie wykonali zadania ze słuchu 1 i 2 oraz 3 i 4 na str. 110 z zestawu egzaminacyjnego 5
  • odsłuchujemy zadania ze strefy ucznia na stronie wydawnictwa

Odpowiedzi bardzo proszę zapisać w zeszycie -

Poproszę o przesłanie wszystkich odpowiedzi z zadań1-13 z zestawu egzaminacyjnego 4 w ćwiczeniach. Były to zadania do wykonania z 08. 05, 11.05 oraz 13.05. W ten sposób sprawdzę, ile uzyskaliście punktów z zestawu egzaminacyjnego. Zadanie będzie ocenione!!!
Biologia

Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez eliminowanie organizmów

Cele lekcji: Uczeń zna:

- wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez eliminowanie organizmów w wyniku kolekcjonerstwa, łowiectwa, rybołówstwa

i kłusownictwa.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 143 i przeczytaj uważnie tekst, a następnie  zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Z roku na rok rośnie liczba gatunków zagrożonych wyginięciem. Niestety, człowiek też przyczynia się do tego procesu poprzez eliminowanie organizmów w wyniku:
  2. Kolekcjonerstwa – część osób kolekcjonuje piękne okazy zwierząt lub roślin. Dotyczy to zwłaszcza gatunków egzotycznych;
  3. Łowiectwo – dla niektórych ludzi polowania są formą hobby. Doprowadziły jednak do wytępienia wielu gatunków zwierząt;
  4. Rybołówstwo – ryby łowi się głównie w celu pozyskiwania pokarmu. Jednak intensywne połowy mogą doprowadzić do wyginięcia całego gatunku.
  5. Kłusownictwo – kłusownicy nielegalnie polują na zwierzęta,
    aby pozyskać z nich cenne surowce. Z futer lub skór tych zwierząt wytwarza się ubrania , a z ciosów słoni – przedmioty artystyczne.
    POLECENIE
Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Wiedza o społeczeństwie
Temat: Polska w UE.
Cele:
- poznam podstawowe korzyści związane z obecnością Polski w UE dla pracowników i osób podróżujących,
- wyszukam informacje nt. wykorzystania funduszy unijnych w swojej gminie/regionie.
Na podstawie materiału podręcznikowego (ew. innych źródeł - dla zainteresowanych) wykonam polecenia/odpowiem na pytania (pisemnie):
1. Jakie prawa przysługują obywatelom UE?
2. Co zyskali obywatele RP po wstąpieniu do UE?
3. Jakie ułatwienia stwarza "strefa Schengen"?
 
Zadanie domowe (do odesłania do 1czerwca 2020 włącznie)
zadanie 1, s. 183, trzecia zielona kropka (Poszukaj w Internecie informacji...  ).
 

 

26.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 3.

Cel: Analizuję i interpretuję utwory.

Utrwalam terminy literackie związane z liryką.

Uzasadniam, argumentuję.

Odwołuję się do lektur obowiązkowych.

Redaguję zaproszenia.

Materiał dla ucznia: Jak wskazuje temat lekcji, nadal doskonalimy swoje umiejętności przed egzaminem. Arkusze będą dla was dostępne w zakładce zadania (TEAMS). Każdy arkusz kończy się tematami wypracowań. Wybrany przez siebie temat wypracowania będziesz redagował w piątek. W kolejnych dniach wykonujesz wszystkie pozostałe zadania testowe, włącznie z krótkimi formami wypowiedzi.  W razie pytań i wątpliwości możesz skorzystać z konsultacji ze mną. Dziś udostępniam dla ciebie arkusz nr 3.

Chemia

Temat: Poznajemy estry

Cele lekcji: Uczeń wie:
- co to są estry;

- jak otrzymać estry;

- jak się tworzy nazwy estrów;

- wzór ogólny estrów;

- wzór ogólny równania reakcji estryfikacji;

- właściwości estrów;

- zastosowanie estrów.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii oraz notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie177, przeczytaj cały temat, a następnie zapisz notatkę do zeszytu.

  1. Estry to grupa związków organicznych, które są pochodnymi kwasów i alkoholi. W cząsteczce estrów występuje grupa funkcyjna nazywana grupą estrową –COO-
  2. Estry otrzymuje się w wyniku reakcji kwasu i alkoholu, np.



    Jest to reakcja estryfikacji, której produktami są ester i woda.


    3. Wzór ogólny estrów:


    4. Wzór ogólny równania reakcji estryfikacji:


    5. Nazwy estrów składają się z dwóch wyrazów. Pierwszy wyraz jest związany z nazwy kwasu karboksylowego, od którego pochodzi ester z końcówką –an, drugi wyraz określa alkil pochodzący od alkoholu, np.



     
    6. Otwórz podręcznik na stronie 180 i napisz, jakie właściwości mają estry oraz przykłady zastosowania estrów.

     


    POLECENIE

    Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Matematyka

Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie  zadań otwartych

Cele:  
- powtarzam i utrwalam wiadomości i umiejętności  z matematyki pod kątem egzaminu,
- doskonalę strategie rozwiązywania zadań otwartych z arkusza egzaminacyjnego.

Materiał dla ucznia: 


Do dzisiejszych zajęć potzrebny Ci będzie arkusz egzaminacyjny nr 2. Przesłałem go wczoraj. Znajduje się on  w zakładce "zadania" (TEAMS) .

Proszę rozwiąż  zadania otwarte 17, 18, 19, 20, 21 i 22. Rozwiązania zapisz  w notesie zajęć, w zakładce zadania domowe (TEAMS).

Termin wykonania zadań - 27.05.2020.

Wychowanie fizyczne
Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie.
Informatyka

Temat: Tworzenie strony internetowej – podstawowa struktura
Cel:  
- znam narzędzia do tworzenia stron internetowych,
- znam zasady projektowania stron internetowych
- wiem, co to jest kod źródłowy strony
- wiem, jak utworzyć podstawową strukturę strony

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link ebooka dla klasy VIII

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68

Przeczytaj na str. 210 i 211  (punkt 1i 2) 
Wykonaj ćwiczenie 1  na stronie 211.

Przeczytaj na str. 212  tekst w punkcie 3 dotyczący kodu źródłowego.
Wykonaj ćwiczenie 2  na stronie 213.
Uwaga: czytaj uważnie sposoby postępowania umieszczone w szarych ramkach z kluczem

Wykonaj ćwiczenie 3  na stronie 213 (efekt końcowy w przeglądarce powinien wyglądać tak, jak na rysunku 1 str. 214) .

 

27.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 6.

Cel: Analizuję i interpretuję utwory.

Rozpoznaję wyraz podstawowy i pochodny, czasownik dokonany i niedokonany.

Przekształcam mowę niezależną w zależną.

Uzasadniam i argumentuję.

Redaguję podanie.
Materiał dla ucznia: Arkusz egzaminacyjny nr 6 znajduje się w zakładce zadania (TEAMS). Przygotuj go sobie przed dzisiejszą lekcją on-line. Spotykamy się o godzinie 8.55. Do zobaczenia.

Religia

Temat: Bóg broni własności człowieka

Cel:  Zapoznanie z obowiązkami wynikającymi z VII przykazania Bożego

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl. 8  Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku Człowiek i własność na str. 182-184. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 2 na str. 104

Język angielski

Topic: Zadania egzaminacyjne

Cel: Uczniowie doskonalą zadania z funkcji językowych oraz rozumienia tekstów pisanych

Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium

  • Proszę aby uczniowie wykonali zadania 5 , 6 , 7 na str. 111 oraz 8 i 9 na str.  112 z zestawu egzaminacyjnego 5
  • zadanie dodatkowe:
https://wordwall.net/pl/resource/494505/reakcje-j%C4%99zykowe-egzamin-8-kl
Geografia

Temat: Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki.

Cel: - poznasz elementy środowiska przyrodniczego obszarów okołobiegunowych oraz dowiesz się, jakie zmiany zaszły tam w ostatnich latach, poznasz ich przyczyny.

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8

Szukaj: na epodreczniki odszukaj „Arktyka i Antarktyka- środowisko przyrodnicze obszarów podbiegunowych ”. Zapoznaj się z e- materiałem i tematem w podręczniku. W zeszycie  wyjaśnij pojęcia: pak lodowy, nunataki i lodowiec szelfowy. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 2- 4  strona 80, 81.

 

28.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 1.

Cel: Analizuję i interpretuje wskazane utwory w arkuszu.

Argumentuję, wyrażam własne zdanie, zabieram głos w dyskusji.

Redaguję ogłoszenie.

Materiał dla ucznia: Akusz nr 1 znajduje się w zakładce zadania (TEAMS). Rozwiąż wszystkie zadania. Jeśli nie będziesz pewny/na odpowiedzi, napisz do mnie. Wspólnie rozwiążemy zadania. Ogłoszenie możesz przesłać do sprawdzenia.

Matematyka

Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie  zadań otwartych

Cele:  
- powtarzam i utrwalam wiadomości i umiejętności  z matematyki pod kątem egzaminu,
- doskonalę strategie rozwiązywania zadań otwartych z arkusza egzaminacyjnego.

Materiał dla ucznia: 


Arkusz egzaminacyjny nr 4 do dzisiejszych zajęć znajduje się w zakładce "zadania" (TEAMS).

Będziemy rozwiązywać zadania otwarte z tego arkusza.

Zadanie domowe

Proszę rozwiązać arkusz egzaminacyjny nr 3 (znajduje sięw zakładce zadania w TEAMSach).

Proszę odpowiedzi do zadań zamkniętych i rozwiązania zadań otwartych zapisać  w notesie zajęć w zakładce zadania domowe (TEAMS).

Termin wykonania zadań - 29.05.2020.

Historia
 
Temat: polska w latach 90. XX wieku.
Cele:
- scharakteryzuję przemiany społeczno - gospodarcze, kulturowe i polityczne w Polsce lat 90. 
materiał podręcznikowy s. 248 - 252
Odpowiedz na pytania:
1. Jakie reformy gospodarcze wprowadzono w Polsce po 1989r. ?
2. Jak zmieniło się życie obywateli?
3. Jakie podstawy ustrojowe zawarto w Konstytucji z 1997r.? 
 Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym (czytelnie;  jeśli masz taką możliwość możesz odpowiedzi wydrukować i wkleić do zeszytu). Prześlij je do  1.06.2020 r.
 
Fizyka

TEMAT: Powtórzenie wiadomości z zakresu drgań i fal.

Cel: Utrwalisz wiadomości i umiejętności dotyczące ruchu drgającego, fal mechanicznych i elektromagnetycznych.

Materiał dla ucznia:
Zapoznaj się z materiałem powtórzeniowym, który znajdziesz na stronie 202-203. Na podstawie tych treści oraz własnych umiejętności spróbuj wykonać na miarę własnych możliwości zadania powtórzeniowe "to trzeba umieć" oraz "dobrze, jeśli to  umiesz".

 4 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu drgań i fal. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika.

 

29.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki

Temat: Urlaubsziele- cele podróży

Podręcznik str. 80/7b zapoznaj się z wyrażeniami, przepisz te z tabelki i przetłumacz.

Napisz 2 zdania z użyciem ww wyrażeń  np. Ich möchte an die Ostsee fahren.

Zeszyt ćwiczeń str. 48/ 14. Bardzo proszę odesłać zadania na mój e-mail

jagodzinska4u@wp.pl

Język polski

Temat: Redaguję wypracowanie.

Cel: Piszę wypracowanie na wybrany temat.

Materiał dla ucznia: Każdy arkusz w tym tygodniu  zawierał temat wypracowania. Wybierz jeden z nich i napisz wypracowanie. Zachęcam do odesłania pracy do mnie. Chętnie sprawdzę, jak radzisz sobie z pisaniem danej formy wypowiedzi. Wykorzystaj dobrze nasze ostatnie „treningi”. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.
Edukacja dla bezpieczeństwa

Temat: Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi.

Cel: Znam oznakowania substancji niebezpiecznych i wiem jak się zachować w razie zagrożenia skażeniem.

Materiał dla ucznia: Zapoznaj się z tematem z podręcznika na str.151 Możesz również, w celu pogłębienia wiedzy, zapoznać się z wiadomościami dostępnymi na platformie edukacyjnej MEN epodreczniki.pl.

 https://epodreczniki.pl/a/oznakowanie-i-substancje-toksyczne/D8gbjkSVW 

(dla chętnych: rozwiąż ćwiczenia z linku w celu sprawdzenia własnej wiedzy)

 

  1. Substancja toksyczna to złożony związek chemiczny, który stanowi zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi, zwierząt oraz dla środowiska naturalnego.
  2. Substancje toksyczne atakują drogi oddechowe, oczy oraz błony śluzowe i skórę, a także wywołują zmiany w metabolizmie organizmu.
  3. Pojazdy przewożące niebezpieczna substancję są oznaczone pomarańczową tablicą ostrzegawczą z czarną obwódką, kodem zagrożenia i identyfikatorem substancji, wykonanymi z materiałów luminescencyjnych. Na tablicach ADR znajdują się dwa oznaczenia w formie liczbowej:
  • numer rozpoznawczy niebezpieczeństwa (HIN) – dwie lub trzy cyfry (w liczniku),
  • numer rozpoznawczy materiału (UN) – cztery cyfry (w mianowniku).



    4.  Tablice i naklejki ostrzegawcze o substancjach toksycznych umieszczane są na środkach transportu, w magazynach i zakładach produkcyjnych.

       5. Zasady zachowania się w sytuacji skażenia chemicznego str. 154

Zadanie do wykonania na ocenę: Proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej na wybrany przez Ciebie temat:

Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi.

Przyczyny i rodzaje zagrożeń.

Wypadki i katastrofy komunikacyjne.

 

Pracę prześlij mi do 4 czerwca na mail: wfdaga@interia.pl

Zapraszam na Teams (zespół EDB) o godz. 11.50

 

Data dodania: 2020-05-23 15:27:37
Data edycji: 2020-05-28 11:27:56
Ilość wyświetleń: 997

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej