KLASA 8
25.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie zadań zamkniętych Cele:
Proszę odpowiedzi do zadań zamkniętych zapisać wg szablonu, który zamieściłem w notesie zajęć w zakładce zadania domowe (TEAMS). Termin wykonania zadań - 27.05.2020. |
Język angielski |
Topic: Listening - słuchanie Cel: Uczniowie doskonalą zadania ze słuchu Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
Odpowiedzi bardzo proszę zapisać w zeszycie - Poproszę o przesłanie wszystkich odpowiedzi z zadań1-13 z zestawu egzaminacyjnego 4 w ćwiczeniach. Były to zadania do wykonania z 08. 05, 11.05 oraz 13.05. W ten sposób sprawdzę, ile uzyskaliście punktów z zestawu egzaminacyjnego. Zadanie będzie ocenione!!! |
Biologia |
Temat: Wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez eliminowanie organizmów Cele lekcji: Uczeń zna: - wpływ człowieka na różnorodność biologiczną poprzez eliminowanie organizmów w wyniku kolekcjonerstwa, łowiectwa, rybołówstwa i kłusownictwa. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 143 i przeczytaj uważnie tekst, a następnie zapisz w zeszycie notatkę.
|
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Polska w UE.
Cele:
- poznam podstawowe korzyści związane z obecnością Polski w UE dla pracowników i osób podróżujących,
- wyszukam informacje nt. wykorzystania funduszy unijnych w swojej gminie/regionie.
Na podstawie materiału podręcznikowego (ew. innych źródeł - dla zainteresowanych) wykonam polecenia/odpowiem na pytania (pisemnie):
1. Jakie prawa przysługują obywatelom UE?
2. Co zyskali obywatele RP po wstąpieniu do UE?
3. Jakie ułatwienia stwarza "strefa Schengen"?
Zadanie domowe (do odesłania do 1czerwca 2020 włącznie)
zadanie 1, s. 183, trzecia zielona kropka (Poszukaj w Internecie informacji... ).
|
26.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 3. Cel: Analizuję i interpretuję utwory. Utrwalam terminy literackie związane z liryką. Uzasadniam, argumentuję. Odwołuję się do lektur obowiązkowych. Redaguję zaproszenia. Materiał dla ucznia: Jak wskazuje temat lekcji, nadal doskonalimy swoje umiejętności przed egzaminem. Arkusze będą dla was dostępne w zakładce zadania (TEAMS). Każdy arkusz kończy się tematami wypracowań. Wybrany przez siebie temat wypracowania będziesz redagował w piątek. W kolejnych dniach wykonujesz wszystkie pozostałe zadania testowe, włącznie z krótkimi formami wypowiedzi. W razie pytań i wątpliwości możesz skorzystać z konsultacji ze mną. Dziś udostępniam dla ciebie arkusz nr 3. |
Chemia |
Temat: Poznajemy estry Cele lekcji: Uczeń wie: - jak otrzymać estry; - jak się tworzy nazwy estrów; - wzór ogólny estrów; - wzór ogólny równania reakcji estryfikacji; - właściwości estrów; - zastosowanie estrów. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii oraz notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie177, przeczytaj cały temat, a następnie zapisz notatkę do zeszytu.
|
Matematyka |
Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie zadań otwartych Cele:
Proszę rozwiąż zadania otwarte 17, 18, 19, 20, 21 i 22. Rozwiązania zapisz w notesie zajęć, w zakładce zadania domowe (TEAMS). Termin wykonania zadań - 27.05.2020. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Wpływ aktywności fizycznej na zdrowie.
|
Informatyka |
Temat: Tworzenie strony internetowej – podstawowa struktura Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Przeczytaj na str. 210 i 211 (punkt 1i 2) Przeczytaj na str. 212 tekst w punkcie 3 dotyczący kodu źródłowego. Wykonaj ćwiczenie 3 na stronie 213 (efekt końcowy w przeglądarce powinien wyglądać tak, jak na rysunku 1 str. 214) . |
27.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 6. Cel: Analizuję i interpretuję utwory. Rozpoznaję wyraz podstawowy i pochodny, czasownik dokonany i niedokonany. Przekształcam mowę niezależną w zależną. Uzasadniam i argumentuję. Redaguję podanie. |
Religia |
Temat: Bóg broni własności człowieka Cel: Zapoznanie z obowiązkami wynikającymi z VII przykazania Bożego Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii dla kl. 8 Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku Człowiek i własność na str. 182-184. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadanie 2 na str. 104 |
Język angielski |
Topic: Zadania egzaminacyjne Cel: Uczniowie doskonalą zadania z funkcji językowych oraz rozumienia tekstów pisanych Materiały ucznia: ćwiczenia repetytorium
|
Geografia |
Temat: Środowisko przyrodnicze Arktyki i Antarktyki. Cel: - poznasz elementy środowiska przyrodniczego obszarów okołobiegunowych oraz dowiesz się, jakie zmiany zaszły tam w ostatnich latach, poznasz ich przyczyny. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 8 Szukaj: na epodreczniki odszukaj „Arktyka i Antarktyka- środowisko przyrodnicze obszarów podbiegunowych ”. Zapoznaj się z e- materiałem i tematem w podręczniku. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: pak lodowy, nunataki i lodowiec szelfowy. Następnie wykonaj w ćwiczeniach zadania 2- 4 strona 80, 81. |
28.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Zadania na ostatnią prostą przed egzaminem – arkusz egzaminacyjny nr 1. Cel: Analizuję i interpretuje wskazane utwory w arkuszu. Argumentuję, wyrażam własne zdanie, zabieram głos w dyskusji. Redaguję ogłoszenie. Materiał dla ucznia: Akusz nr 1 znajduje się w zakładce zadania (TEAMS). Rozwiąż wszystkie zadania. Jeśli nie będziesz pewny/na odpowiedzi, napisz do mnie. Wspólnie rozwiążemy zadania. Ogłoszenie możesz przesłać do sprawdzenia. |
Matematyka |
Temat: Praca z arkuszem egzaminacyjnym. Rozwiązywanie zadań otwartych Cele:
Będziemy rozwiązywać zadania otwarte z tego arkusza. Zadanie domowe Proszę rozwiązać arkusz egzaminacyjny nr 3 (znajduje sięw zakładce zadania w TEAMSach). Proszę odpowiedzi do zadań zamkniętych i rozwiązania zadań otwartych zapisać w notesie zajęć w zakładce zadania domowe (TEAMS). Termin wykonania zadań - 29.05.2020. |
Historia |
Temat: polska w latach 90. XX wieku.
Cele:
- scharakteryzuję przemiany społeczno - gospodarcze, kulturowe i polityczne w Polsce lat 90.
materiał podręcznikowy s. 248 - 252
Odpowiedz na pytania:
1. Jakie reformy gospodarcze wprowadzono w Polsce po 1989r. ?
2. Jak zmieniło się życie obywateli?
3. Jakie podstawy ustrojowe zawarto w Konstytucji z 1997r.?
Odpowiedzi zapisz w zeszycie przedmiotowym (czytelnie; jeśli masz taką możliwość możesz odpowiedzi wydrukować i wkleić do zeszytu). Prześlij je do 1.06.2020 r.
|
Fizyka |
TEMAT: Powtórzenie wiadomości z zakresu drgań i fal. Cel: Utrwalisz wiadomości i umiejętności dotyczące ruchu drgającego, fal mechanicznych i elektromagnetycznych. Materiał dla ucznia: 4 czerwca w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie sprawdzian z zakresu drgań i fal. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika. |
29.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Temat: Urlaubsziele- cele podróży Podręcznik str. 80/7b zapoznaj się z wyrażeniami, przepisz te z tabelki i przetłumacz. Napisz 2 zdania z użyciem ww wyrażeń np. Ich möchte an die Ostsee fahren. Zeszyt ćwiczeń str. 48/ 14. Bardzo proszę odesłać zadania na mój e-mail jagodzinska4u@wp.pl |
Język polski |
Temat: Redaguję wypracowanie. Cel: Piszę wypracowanie na wybrany temat. Materiał dla ucznia: Każdy arkusz w tym tygodniu zawierał temat wypracowania. Wybierz jeden z nich i napisz wypracowanie. Zachęcam do odesłania pracy do mnie. Chętnie sprawdzę, jak radzisz sobie z pisaniem danej formy wypowiedzi. Wykorzystaj dobrze nasze ostatnie „treningi”. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu. |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Temat: Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi. Cel: Znam oznakowania substancji niebezpiecznych i wiem jak się zachować w razie zagrożenia skażeniem. Materiał dla ucznia: Zapoznaj się z tematem z podręcznika na str.151 Możesz również, w celu pogłębienia wiedzy, zapoznać się z wiadomościami dostępnymi na platformie edukacyjnej MEN epodreczniki.pl. https://epodreczniki.pl/a/oznakowanie-i-substancje-toksyczne/D8gbjkSVW (dla chętnych: rozwiąż ćwiczenia z linku w celu sprawdzenia własnej wiedzy)
5. Zasady zachowania się w sytuacji skażenia chemicznego str. 154 Zadanie do wykonania na ocenę: Proszę o wykonanie prezentacji multimedialnej na wybrany przez Ciebie temat: Zagrożenia wywołane substancjami toksycznymi. Przyczyny i rodzaje zagrożeń. Wypadki i katastrofy komunikacyjne.
Pracę prześlij mi do 4 czerwca na mail: wfdaga@interia.pl Zapraszam na Teams (zespół EDB) o godz. 11.50 |
88-121 Chełmce
Chełmce 51