Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 27.04.2020 do 30.04.2020

 

KLASA 3

27.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Umajone święta.

Cel: Utrwalamy materiał związany z liczebnikami, wiemy, co oznaczają słowa „patriotyzm”, „demokracja”, „szacunek”, zapisujemy odpowiedzi na postawione pytania.

Materiał dla ucznia: Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele”.

  1. Przeczytaj tekst z pamiętnika (podręcznik, str. 36)

Zwróć uwagę na ilustrację znajdującą się pod tekstem. Przypomnij sobie, co oznaczają zaznaczone na czerwono dni w kalendarzu?

1 maja- Święto Pracy

2 maja- Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

3 maja- Narodowe Święto Trzeciego Maja

  1. Wpisz na kartkach z kalendarza nazwy świąt z ramki. Wykonaj ćw. 2 str. 37

Zapoznaj się z pojęciem: demokracja, patriotyzm, szacunek

Patriotyzm to miłość do ojczyzny, szacunek do niej, chęć poszanowania za nią ofiar.

Demokracja to ustrój polityczny, w którym władza państwowa spoczywa w rękach wszystkich obywateli.

Szacunek to nic innego jak szanowanie godności innych ludzi i własnej, troska o czyjeś dobro i uczucia, grzeczność wyrażona naszym zachowaniem i słowami.

  1. Wykonaj ćw. 3 str. 37
  2. Przypomnij sobie, jak zapisujemy liczebniki (podręcznik, str. 37)

Uzupełnij kartkę z kalendarza dotyczącą maja tego roku.

ćw. 4 str. 38

  1. W podanych zdaniach wyszukaj liczebniki i je podkreśl

ćw. 5 str. 38

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Polskie Symbole Narodowe.

Cel: Uważnie słuchamy filmu edukacyjnego o symbolach narodowych.

Materiał dla ucznia: link do strony:

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A&t=8s
Język angielski

Temat: My Day.  Revision. Powtórzenie poznanego słownictwa.

Cel: Uczeń potrafi zastosować poznane słownictwo i godziny .

Materiał dla ucznia: ćwiczenia New English Adventure

         proszę aby uczniowie poćwiczyli poznane słownictwo oraz zastosowanie godzin w poniższych zadaniach:

Ćwiczenia str 39 zad 11 i 12 oraz zadanie 15 i 16 na str 41

 

28.04.2020, WTOREK 

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Święto Pracy.

Cel: Poznajemy fakty związane z obchodami Święta Pracy, wiemy jakie znaczenie ma dla człowieka praca.

Materiał dla ucznia: Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele”.

  1. Zapoznaj się z informacją na temat Święta Pracy.

1 Maja to Międzynarodowy Dzień Solidarności Ludzi Pracy. Został on wybrany jako święto robotnicze. Data 1 maja miała uczcić rocznicę strajku robotników w Chicago w 1886 r. Robotnicy walczyli o godne warunki pracy, wyższe płace i ośmiogodzinny czas pracy. Po raz pierwszy święto obchodzone było 1 maja 1980 r. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Belgii i Francji. W tym dniu organizowane były manifestacje (pochód, więc, mający na celu wyrażenie swojego sprzeciwu lub poparcia dla kwestii społecznych/politycznych), które zostały później w wielu krajach oficjalnie uznane. W Polsce pierwsze pochody organizowane były na terenach zaboru rosyjskiego. Święto Pracy jest w Polsce świętem państwowym od 1950 r. Jest to dzień wolny od pracy.

  1. Wykonaj ćw. 1 str. 39
  2. Przeczytaj tekst na str. 38-39 (podręcznik). Wykonaj ćw. 2 str. 39.
  3. Odkoduj rysunek. Ćw. 3 str. 39
  4. Napisz w kilku zdaniach, co ty i twoi najbliżsi robicie w Święto Pracy ćw. 5 str. 40
  5. Odszyfruj kod w ćw. 6 str. 40.
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Poznaję liczby czterocyfrowe.

Cel: Poznajemy i zapisujemy liczby czterocyfrowe, wskazujemy w liczbach rzędu tysięcy, setek, dziesiątek i jedności, układanie, obliczanie i zapisywanie wyników, rozkładanie liczby na składniki.

Materiał dla ucznia: Matematyka. Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni przyjaciele”

  1. Przeczytaj informacje, jak odczytujemy liczby czterocyfrowe (podręcznik str. 49).
  2. Wykonaj ćw. 1, 2, 3 str. 43
  3. Zapisz odpowiednie liczby ćw. 4 str. 43
  4. W zeszycie zapisz cel: Rozkładamy liczby czterocyfrowe na składniki.

Wykonaj w zeszycie zad. 5 str.49 (podręcznik)

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Zakodowane obrazki.

Cel: Próbujemy odszyfrować zakodowane obrazki.

Materiał dla ucznia: załączniki (kod1 i kod2)

Odszyfruj zakodowane obrazki. Plik pobierz z załączników.
Religia

Temat: Chcę słuchać Boga

Cel:  Kształtowanie postawy aktywnego uczestnictwa w liturgii słowa podczas Mszy Świętej.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.3, str.86-87.

Przeczytaj uważnie tekst Słuchamy słowa Bożego i wykonaj w Zeszycie ćwiczeń zad. 1 na str. 66  i zad. 2  na str. 67   Pomocą w wykonaniu zadań będą teksty w podręczniku na str. 86-87 napisane czerwoną czcionką.

 

29.04.2020, ŚRODA  

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Liczby czterocyfrowe.

Cel: Zapisujemy liczby czterocyfrowe

Materiał dla ucznia: Matematyka. Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni przyjaciele”

  1. Zapisz słownie liczby ćw. 3 str. 44
  2. Zapisz liczby cyframi ćw. 4 str. 44
  3. W zeszycie zapisz cel lekcji: Zapisujemy liczby czterocyfrowe.

Wykonaj w zeszycie zad. 5 str. 50 (podręcznik)

Dla chętnych ćw. 2 str. 44
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: O demokracji.

Cel: Czytanie opowiadania „Klasowy plebiscyt” (podręcznik str. 40)

Materiał dla ucznia: Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele”.

  1. Przeczytaj opowiadanie „Klasowy plebiscyt” oraz wiersz „Radosny dzień” (podręcznik str. 40-41).
  2. Odpowiedz ustnie na pytania do tekstu „Klasowy plebiscyt”:
  • Jakim wydarzeniom mogła być poświęcona szkolna akademia majowa?
  • Dokąd samorząd szkolny organizuje wycieczkę?
  • Z kim uczniowie będą mogli porozmawiać w Sejmie?
  • czym uczniowie będą mogli porozmawiać z posłami?
  • Co to znaczy „plebiscyt”?
  • W jaki sposób niektórzy uczniowie zachęcali do głosowania na ich osobę?
  • Dlaczego uczniowie, którzy nie zostali wybrani, poczuli się ważni?
  1. Wykonaj ćw. 1 str. 41
  2. Zastanów się, jaki powinien być dobry przedstawiciel klasy i wykonaj ćw. 2 str. 41
  3. Wykonaj ćw. 3 str. 41
  4. Na podstawie wiersza (podręcznik str. 41) wykonaj ćw. 4 i 5 str. 42
  5. Rozwiń zdanie pojedyncze w zdanie złożone ćw. 6 str. 42
Wychowanie fizyczne

Temat: Zabawy ruchowe „Wiatr i drzewa”.

Cel: Rozwijanie sprawności ruchowej

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenia:

- lekki wietrzyk z boku- stoisz i kołyszesz się w prawo i w lewo

- lekki wietrzyk z przodu lub z tyłu- kołyszesz się do przodu lub do tyłu

- silny wiatr z prawej strony- przechylasz się w lewą stronę

- silny wiatr z lewej strony- przechylasz się w prawą stronę

- wichura- kołyszesz się we wszystkie strony, stajesz na palcach, unosisz wysoko ręce do góry

- huragan- wykonujesz skłon i dotykasz palcami rąk do podłogi

 

30.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Liczby czterocyfrowe.

Cel: Czytamy daty.

Materiał dla ucznia: Matematyka. Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni przyjaciele”

  1. W podręczniku na str. 51 przeczytaj daty.
  2. W zeszycie zapisz cel lekcji oraz wykonaj w zeszycie zad. 2 i 3 str. 51
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Polska Konstytucja.

Cel: Poznajemy fakty związane z uchwaleniem Konstytucji 3 maja, utrwalamy strukturę ogłoszenia, stopniujemy przysłówki, 

Materiał dla ucznia: Podręcznik i karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele”.

  1. Przeczytaj informację na temat Konstytucji 3 maja

Konstytucja 3 maja była pierwszą konstytucją w Europie i drugą na świecie. Jej projekt powstał dzięki współdziałaniu króla Stanisława Augusta Poniatowskiego, należącego do stronnictwa patriotycznego. W skład stronnictwa wchodzili także posłowie na Sejm: Ignacy Potocki i Hugo Kołłątaj. Zapisy w konstytucji osłabiały pozycję magnaterii, znosiły „liberum veto” („nie pozwalam”- zasadę ustrojową pozwalającą pojedynczemu posłowi zerwać obrady Sejmu), wprowadzały podział władzy na władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. Rząd otrzymał większe kompetencje, akty królewskie wymagały podpisu jednego z ministrów, za pracę rządu odpowiadały poszczególne ministerstwa: edukacji, policji, skarbu i wojska.

  1. Przeczytaj tekst o władzy Państwowej Rzeczypospolitej Polskiej (podręcznik str. 42-43). Wykonaj ćw. 1 str. 43
  2. Dowiedz się, kto jest obecnie prezydentem Polski, a kto premierem. Wykonaj ćw. 2 str. 43
  3. Odszyfruj kod i uzupełnij zdanie- ćw. 3 str. 43
  4. Umieść przy czasownikach odpowiednie przysłówki- ćw. 4 str. 43
  5. Uzupełnij tabelkę przysłówkami- stopniowanie przysłówków ćw. 5 str. 44
  6. Przypomnij sobie strukturę ogłoszenia. Wytnij z wycinanki fragmenty ogłoszenia i przyklej je w odpowiednich miejscach. Ćw. 6 str. 44
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Kotylion- praca plastyczna.

Cel: Wykonujemy kotylion z kolorowego papieru.

Materiał dla ucznia: link do filmu

Na podstawie filmu wykonaj kotylion z kolorowego papieru

https://www.youtube.com/watch?v=-5Rp51gqJDA

 

01.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Międzynarodowe Święto Pracy

Edukacja wczesnoszkolna

Międzynarodowe Święto Pracy

Edukacja wczesnoszkolna

Międzynarodowe Święto Pracy

 

 
 
Data dodania: 2020-04-24 11:18:22
Data edycji: 2020-04-26 10:25:25
Ilość wyświetleń: 1188

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej