KLASA 4
27.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Porównywanie niektórych ułamków. Cel: - porównam ułamki zwykle o takich samych licznikach lub mianownikach, - uporządkuję rosnąco lub malejąco ułamki zwykłe o takich samych licznikach lub mianownikach, Materiał dla ucznia:
|
Przyroda |
Temat: Układ krwionośny transportuje krew Cel lekcji: Uczeń zna budowę i działanie układu krwionośnego człowieka. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 79 Układ krwionośny transportuje krew (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć). Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Jezyk polski |
Temat: Magiczna moc czerwonego krzesła. Cel: wyszukasz w tekście informacje dowiesz się, co to jest motyw wędrowny Materiał dla ucznia: Pracując z tekstem podaj 3 życzenia, które spełniło czerwone krzesło i krótko Które życzenie było według Ciebie najbardziej okrutne, a które – najzabawniejsze? Zapisz odpowiedź i uzasadnienie. Przypomnij sobie inne znane Ci teksty literackie lub filmy zawierające motyw przedmiotu lub postaci spełniającej życzenia. Wniosek: Powtarzanie przedmiotów lub postaci spełniających życzenia pojawia się w wielu utworach (np. złota rybka). Taki zabieg nazywa się motywem wędrownym. |
28.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||
Matematyka |
Temat: Skracanie ułamków zwykłych. Cel: - skrócę ułamek, mając podaną liczbę, przez którą należy podzielić licznik i mianownik, - doprowadzę ułamki do postaci nieskracalnej. Materiał dla ucznia: 1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „Skracanie ułamka zwykłego” https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI
3.Przeczytaj przykłady: poziom B, C, E z podręcznika ze str. 79 i 80
Zad.1 Str. 80 – poziom B: a), b), c), e) Str. 81 – poziom C: a), b), c), d) Str. 82 – poziom E: a), b), c), d). |
||
Język angielski |
Topic: Revision Workout 5 . Cel: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 5 Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 4, zasób internetowy
|
||
Wychowanie fizyczne |
|
29.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamka zwykłego. Cel: - rozszerzę ułamki , mając daną liczbę przez która należy pomnożyć licznik i mianownik ułamka, - wskażę liczbę, przez którą skrócono lub rozszerzono ułamek, aby otrzymać inny. Materiał dla ucznia: 1.Obejrzyj krótki film: „Rozszerzanie ułamka zwykłego” https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4
3. Przeczytaj przykłady: poziom A, D z podręcznika ze str. 79
Podręcznik str. 80 - zad. 1 – poziom A: e), f), g), h), Ćwiczenia str. 108 – zad.1, str.109 – zad.4 |
Język angielski |
Topic: Revision Workout 5 . Cel: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 5 Materiał dla ucznia: Ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy
|
Plastyka |
Temat: Techniki mieszane – malowanie i drapanie Cel: - potrafię wyjaśnić termin: „sgraffito”, -stosuję technikę wydrapywanki, korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.53 Przeczytam informacje na temat: „Malowanie i drapanie” Ćwiczenie: Wykonam techniką wydrapywanki pracę plastyczną pod tytułem „ Moja Ziemia” (Kartkę papieru zamaluję tłustymi kredkami-świecowymi lub olejnymi pastelami- nałożę na to grubą warstwę farby, a następnie po wyschnięciu farby, wydrapię rysunek ostrym narzędziem). |
Informatyka |
Temat: Metody stosowane w komputerowym pisaniu – zasady poprawnego pisania Cel: - znam zasady poprawnego pisania na komputerze Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim notatkę: Zasady poprawnego pisania
Wykonaj ćwiczenia: ćw. 3 na str. 103, Pamiętaj, aby zapisać je w swoim folderze pod odpowiednimi nazwami. Zaproszenie z ćwiczenia 3 prześlij proszę w załączniku jako plik Worda na mój adres mailowy waldeksobczak@poczta.onet.pl do 05.05.2020r. W razie potrzeby poproś rodzica o pomoc. Powodzenia! |
30.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni. Cele: - wiem, kim był Eugeniusz Kwiatkowski, - wymieniam 2 największe sukcesy II RP. Na podstawie materiału podręcznikowego - temat " Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni" wykonaj notatkę - udziel odpowiedzi na pytania (notatki do mnie jeszcze nie wysyłaj):
2. Kiedy i dlaczego rozpoczęto rozbudowę Gdyni? 3. Kim był Eugeniusz Kwiatkowski? 4. Na podstawie mapki "Gospodarka II Rzeczypospolitej" napisz, jaka była rola pobudowanej magistrali węglowej i jakie miasto z naszego regionu leżało na tej trasie oraz czym był COP. |
Język polski |
Temat: Gdybym miał magiczne krzesło… Redagujemy list. Cel: wiem, co to jest wywiad redaguję list Materiał dla ucznia: Zapisz w zeszycie: Wywiad – rozmowa, podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, a druga odpowiada na nie. Przeczytaj fragment rozmowy Andrzeja Maleszki z Ewą Świerżewską – dziennikarką zajmującą się literaturą dla dzieci, a następnie odpowiedz, czy zgadzasz się z autorem książki. Co by się dookoła zmieniło, gdyby czerwone krzesło trafiło do Ciebie? Napisz o tym w liście do pisarza. Rozpocznij od słów: „Drogi Autorze magicznych opowieści!”. Pamiętaj o wszystkich elementach listu i akapitach! Z pomocą dorosłych wyślij swoją pracę do sprawdzenia na adres: annatalaska@inetria.pl do 8 maja. Za to zadanie otrzymasz ocenę! Fragment wywiadu z Andrzejem Maleszką: „Stworzyłem opowieść, w której magiczne zdarzenia dzieją się w zwyczajnych domach i na ulicach. We współczesnym świecie. Magia tkwi tu w zwykłych ludziach a nie poza nimi. Myślę, że „Magiczne Drzewo” odniosło tak wielki sukces na świecie, bo łączy cudowność i codzienność. Jest pełne magii, ale mówi o prawdziwych problemach. Ma atrakcyjność kina przygodowego, ale pokazuje zwykłe dzieci i autentyczne emocje. Tyle, że ja daję tym zwykłym dzieciom niezwykłą moc. Dzięki temu mogą testować siebie i świat. Dzieci polubiły „Magiczne drzewo”, bo to film o nich, a nie o jakichś szczególnych wybrańcach. Poza tym czary w „Magicznym drzewie” są bliskie tęsknotom dzieci. Gwarantuję, że każde dziecko woli wyczarować szczeniaka, niż przenieść się do innej galaktyki.” |
Religia |
Temat: Pan Jezus zaprasza mnie do domu Ojca Cel: -wymienisz określenia „nieba": dom Boga Ojca, życie wieczne, zbawienie - wyjaśnisz, kto daje człowiekowi życie wieczne Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.4, str.98-99. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str. 98 i 99 Zwróć uwagę na modlitwę w ramce Panie Jezu… i na religijne znaczenie terminu niebo. Zeszyt ćwiczeń str.77, wykonaj zadanie 2 – wyjaśnij znaczenie wyrazu niebo i zad. 3 |
01.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Technika |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Muzyka |
Międzynarodowe Święto Pracy |
88-121 Chełmce
Chełmce 51