Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 27.04.2020 do 30.04.2020

KLASA 4

27.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Porównywanie niektórych ułamków.

Cel:

- porównam ułamki zwykle o takich samych licznikach lub mianownikach,

- uporządkuję rosnąco lub malejąco ułamki zwykłe o takich samych licznikach

lub mianownikach,

Materiał dla ucznia:

  1. Obejrzyj 7 minut filmu: „Porównywanie ułamków” https://www.youtube.com/watch?v=GAEL6K75kWk , następnie przejdź
    do rozwiązywania podanych zadań.
  2. Wykonaj z ćwiczeń ze str. 106 zadanie 1 i 2.
Wykonaj z podręcznika ze str.75 – zad.1.
Przyroda

Temat: Układ krwionośny transportuje krew

Cel lekcji:

Uczeń zna budowę i działanie układu krwionośnego człowieka.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do przyrody dla klasy 4.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 79  Układ krwionośny transportuje krew (w niektórych podręcznikach może być inna strona, trzeba odnaleźć).

Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:

  1. Układ krwionośny tworzą: serce i naczynia krwionośne.
  2. Serce pompuje krew do tętnic.
  3. Naczynia krwionośne to:
    a) tętnice – krew płynie nimi od serca, mają grube ściany, ponieważ krew płynie tam szybko;
    b) żyły – krew płynie nimi do serca, mają cienkie ściany, ponieważ krew w nich płynie wolno;
    c) naczynia włosowate to najdrobniejsze rozgałęzienia żył i tętnic, oplatają komórki narządów.
  4.  Wyczuwalna praca serca to tętno lub puls.
  5.  Zadaniem układu krwionośnego jest transportowanie krwi, która przenosi różne substancje, a zwłaszcza tlen i dwutlenek węgla.
  6. Układ krwionośny uczestniczy w utrzymywaniu stałej temperatury ciała.
  7. Jak dbać o układ krwionośny?
    - unikać dymu tytoniowego;
    - ograniczyć spożywanie soli kuchennej;
    - jeść mniej tłuszczów pochodzenia zwierzęcego;
    - ćwiczyć co najmniej 3 razy w tygodniu po 30 minut.

    Zadanie domowe

    ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ

    Sprawdź w dostępnych źródłach informacji, co należy jeść, aby zachować zdrowe serce, następnie wykonaj plakat pod tytułem „Zdrowe odżywianie – zdrowe serce”. Wykonaj zdjęcie plakatu lub scan, a następnie prześlij na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl
     Zadanie wykonujemy w nieprzekraczalnym terminie do 3 maja 2020 roku.
Jezyk polski

Temat: Magiczna moc czerwonego krzesła.

Cel:

wyszukasz w tekście informacje

dowiesz się, co to jest motyw wędrowny

Materiał dla ucznia:

Pracując z tekstem podaj 3 życzenia, które spełniło czerwone krzesło i krótko
 je opisz.

Które życzenie było według Ciebie najbardziej okrutne, a które – najzabawniejsze? Zapisz odpowiedź i uzasadnienie.

Przypomnij sobie inne znane Ci teksty literackie lub filmy zawierające motyw przedmiotu lub postaci spełniającej życzenia.

Wniosek:

Powtarzanie przedmiotów lub postaci spełniających życzenia pojawia się w wielu utworach (np. złota rybka). Taki zabieg nazywa się motywem wędrownym.

 

 

28.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Skracanie  ułamków zwykłych.

Cel:

- skrócę ułamek, mając podaną liczbę, przez którą należy podzielić licznik i mianownik,

- doprowadzę ułamki do postaci nieskracalnej.

Materiał dla ucznia:

1.Wysłuchaj krótkiego filmu z lekcją: „Skracanie ułamka zwykłego”

https://www.youtube.com/watch?v=8ZkXz0Rw7jI

  1. Zapisz do zeszytu informacje z filmu – Zapamiętaj oraz zdanie: „Takie ułamki, których nie da się już skrócić nazywamy ułamkami nieskracalnymi.”

3.Przeczytaj przykłady: poziom B, C, E z podręcznika ze str. 79 i 80

  1. Wykonaj zadania z podręcznika:

Zad.1

Str. 80 – poziom B: a), b), c), e)

Str. 81 – poziom C: a), b), c), d)

Str. 82 – poziom E: a), b), c), d).

Język angielski

Topic:  Revision Workout 5 .

Cel: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 5

Materiał dla ucznia:

Podręcznik Brainy 4, zasób internetowy

Wychowanie fizyczne

Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną.

 Urządzenie i sprzęt

Boisko do gry (musi mieć kształt prostokąta. Jego długość nie może przekraczać 120 m i nie może być mniejsza niż 90 m; szerokość nie może przekraczać 90 m i być mniejsza niż 45 m.

Dłuższe linie graniczne nazywają się liniami bocznymi, a krótsze liniami bramkowymi. Boisko powinno mieć równą nawierzchnię, najlepiej trawiastą. Wymiary bramek: wysokość 244 cm, szerokość 732 cm.
Piłka do gry ma ciężar 395-453 g. Dla chłopców do 15 lat można używać piłek lżejszych, np. piłki siatkowej.

Zawodnicy

Drużyna piłkarska składa się z 11 zawodników (w tym bramkarz). Do sprawozdania z zawodów dopuszcza się wpisanie maksimum siedmiu zawodników rezerwowych. Zawodnicy powinni mieć koszulki z numerami na plecach: bramkarz nr 1, pozostali zawodnicy od numeru 2 do numeru 11, zawodnicy rezerwowi od numeru 12 wzwyż. Zawodnicy używają do gry specjalnych butów piłkarskich. W zawodach szkolnych można grać w trampkach lub trampko-korkach.

Podstawowe zasady i przepisy gry

Czas gry wynosi 2x45 min z 15 minutową przerwą. W zawodach dla młodzieży czas ten może być skrócony (2x40 min juniorzy, 2x30 min. trampkarze).
Zwycięstwo w meczu odnosi ta drużyna, która zdobędzie większą liczbę bramek. Przy równej liczbie bramek wynik jest nierozstrzygnięty (remis).
Jeżeli istnieje konieczność wyłonienia zwycięzcy, wówczas stosuje się kolejno: dogrywkę, strzela rzuty karne lub zarządza, losowanie, w zależności od regulaminu rozgrywek.

Błędy i przewinienia popełniane przez graczy na boisku są karane rzutami wolnymi. Jeśli przewinienie nastąpi na polu karnym zarządza się rzut karny wykonywany z punktu, który znajduje się w odległości 11 m od bramki. Rzuty wolne wykonywane są z miejsca, w którym nastąpiło przewinienie.

Rzuty wolne dzielimy na rzuty wolne pośrednie i bezpośrednie. Z rzutu bezpośredniego można zdobyć bramkę, natomiast z rzutu pośredniego tylko wtedy, kiedy piłka, zanim wpadnie do bramki, zostanie dotknięta lub zagrana przez innego zawodnika, poza wykonawcą rzutu. Rzut z autu wykonuje się po wyjściu piłki poza linię boczną boiska.
Zawodnik, który w momencie podania piłki w jego kierunku jest na połowie boiska przeciwnika i nie ma przed sobą dwóch zawodników drużyny przeciwnej, jest na pozycji spalonej.

Rzuty wolne pośrednie zarządza się za następujące przewinienia:
- niebezpieczną grę,
- jeśli gracz jest na pozycji spalonej,
- atakowanie bramkarza bez piłki,
- atakowanie przeciwnika, który nie bierze bezpośredniego udziału w akcji,
- przetrzymywanie piłki przez bramkarza.

Rzuty wolne bezpośrednie zarządza się za przewinienia:
- podstawienie nogi przeciwnikowi,
- popychanie przeciwnika,
- kopnięcie lub usiłowanie kopnięcia przeciwnika,
- uderzenie lub usiłowanie uderzenia przeciwnika,
- dotknięcie piłki ręką,
- atakowanie ciałem przeciwnika z tyłu, zatrzymywanie przeciwnika z tyłu,
- naskok na przeciwnika.

Niezależnie od kary rzutem wolnym bezpośrednim lub karnym sędzia może ukarać zawodnika napomnieniem, wykluczeniem z gry, a w zawodach młodzieżowych napomnieniem, wykluczeniem z gry na 2 do 10 min lub wykluczeniem ostatecznym.
Grę prowadzi 3 sędziów - sędzia główny i 2 liniowych.

Mini piłka nożna

Długość i szerokość boiska zależy od warunków lokalnych. Przy grze na otwartym boisku długość nie powinna być większa niż 42 metry i mniejsza niż 25 metrów, a szerokość większa niż 25 i mniejsza niż 15 metrów. Przy grze w hali dopuszcza się boiska mniejsze, jednak zawsze o kształcie prostokąta i właściwie oznakowane liniami.

Bramki muszą być umieszczone na środku każdej linii bramkowej. Bramki składają się z dwóch ustawionych pionowo słupków, oddalonych od siebie o 3 metry, licząc od wewnętrznej krawędzi. Słupki połączone są poziomą poprzeczką, której dolna krawędź musi być oddalona od podłoża o 2 metry. Szerokość słupków bramkowych i poprzeczki musi być identyczna i wynosić od 5 do 8 cm. Od zewnętrznej strony słupków i poprzeczki powinna być zamocowana siatka, przymocowana do podłoża.

Piłka musi mieć kształt kulisty i być wykonana ze skóry lub materiału skóropodobnego. Zaleca się stosowanie piłki numer 4 o wadze 390-430 gramów i obwodzie 62-66 cm. O przydatności piłki do gry i jej ewentualnej wymianie decyduje wyłącznie sędzia. Dopuszcza się stosowanie piłki do siatkówki.

Wyposażenie zawodnika składa się, z koszulki, spodenek, skarpet (getrów) i obuwia. Dopuszcza się wyłącznie obuwie typu "adidasy", trampki, tenisówki itp. Nie wolno używać obuwia z kołkami lub kolcami. Nie wolno grać bez obuwia.
Czas gry wynosi 2 razy po 20 minut. w trakcie każdej połowy.
Zespołom przysługuje prawo do 1 minutowej przerwy w trakcie każdej połowy. Żądanie przerwy zgłasza sędziemu kapitan drużyny. Czas takiej przerwy odlicza się od czasu gry.

Podczas turniejów z udziałem kilku lub więcej drużyn czas gry może być przez organizatorów zmniejszony. W żadnym przypadku nie powinien on być mniejszy niż 2 razy po 10 minut.
Przerwa między I i II połową wynosi 5 minut.
Czas ewentualnej dogrywki w meczu, w którym musi być wyłoniony zwycięzca, wynosi 2x5 minut.

Bramka jest zdobyta, jeżeli piłka całym obwodem przekroczy linię bramkową pomiędzy słupkami bramki i poniżej poprzeczki. Zwycięża zespół, który zdobył większą liczbę bramek. Jeżeli oba zespoły strzelą tyle samo bramek, wynik jest remisowy. Jeżeli regulamin rozgrywek nie przewiduje remisów, sędzia zarządza 5 minutową dogrywkę. Gdy i ona nie da rezultatu, wykonywane są rzuty karne (po 5 rzutów na przemian, a następnie w razie potrzeby po l rzucie, aż do wyłonienia zwycięzcy). Sędzia uzna bramkę tylko wtedy, gdy piłka nie została do bramki wniesiona lub wepchnięta ręką przez zawodnika drużyny atakującej. Jeżeli piłka znajdzie się w bramce po zagraniu ręką zawodnika drużyny broniącej sędzia bramkę uzna.

Wersja 6-cio osobowa

Mecz rozpoczynają 2 drużyny, z których każda składa się z 6 zawodników, a jeden z nich jest bramkarzem. Jeżeli na skutek rozmaitych przyczyn (wykluczenia, kontuzje itp.) w drużynie zostanie mniej niż 3 zawodników, mecz nie może być kontynuowany.
Każda drużyna może mieć zawodników rezerwowych w liczbie maksymalnie 10.
Każda drużyna musi mieć kapitana, oznaczonego opaską na rękawie.
Każda drużyna musi mieć opiekuna (trenera), który zajmuje miejsce na ławce zawodników rezerwowych i odpowiada za zachowanie się drużyny.
Zmiany zawodników odbywają się w locie, to znaczy, gdy toczy się gra. Przy dokonywaniu zmiany muszą być spełnione następujące warunki:
- zawodnik opuszcza boisko przy linii środkowej (1 metr w prawo lub w lewo),
- na boisku nie może znajdować się więcej niż 5 zawodników jednej drużyny; czyli zawodnik wchodzący nie może znaleźć się na boisku zanim jego partner nie zejdzie za linię boczną,
- bramkarz może zamienić się miejscem z zawodnikiem z pola pod warunkiem, że sędzia zostanie o tym powiadomiony.

Obowiązujące przepisy gry znajdziesz tutaj: PZPN.PL - Oficjalny Serwis Polskiego Futbolu

 

29.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Skracanie i rozszerzanie ułamka zwykłego.

Cel:

- rozszerzę ułamki , mając daną liczbę przez która należy pomnożyć licznik

i mianownik ułamka,

- wskażę liczbę, przez którą skrócono lub rozszerzono  ułamek, aby otrzymać inny.

Materiał dla ucznia:

1.Obejrzyj krótki film: „Rozszerzanie ułamka zwykłego”

https://www.youtube.com/watch?v=RvGnir0s1c4

  1. Zapisz do zeszytu informacje z filmu – Zapamiętaj.

3. Przeczytaj przykłady: poziom A, D z podręcznika ze str. 79

  1. Wykonaj zadania:

Podręcznik   str. 80 -

zad. 1 – poziom A: e), f), g), h),

Ćwiczenia  str. 108 – zad.1, str.109 – zad.4

Język angielski

Topic:  Revision Workout 5 .

Cel: Powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 5

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenia Brainy 4 , zasób internetowy

  • uczniowie wykonują podsumowanie rozdziału w ćwiczeniach na str. 51
    1, 2, 3, 4 oraz 5
  • W linku poniżej wrzucam 2- część fiszek pomagających w nauce słówek
https://quizlet.com/pl/420779009/unit-5-activities-2-flash-cards/
Plastyka

Temat: Techniki mieszane – malowanie i drapanie

Cel: - potrafię wyjaśnić termin: „sgraffito”,

        -stosuję technikę wydrapywanki,  korzystając ze wskazówek zamieszczonych w podręczniku.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str.53

Przeczytam informacje na temat: „Malowanie i drapanie” Ćwiczenie: Wykonam techniką wydrapywanki pracę plastyczną pod tytułem „ Moja Ziemia” (Kartkę papieru zamaluję tłustymi kredkami-świecowymi lub olejnymi pastelami- nałożę na to grubą warstwę farby, a następnie po wyschnięciu farby, wydrapię rysunek ostrym narzędziem).      
Informatyka

Temat:  Metody stosowane w komputerowym pisaniu – zasady poprawnego pisania

Cel

- znam zasady poprawnego pisania na komputerze

Materiał dla ucznia:  

Zapisz w zeszycie przedmiotowym temat lekcji, a pod nim notatkę:

Zasady poprawnego pisania 

  1. Nie należy używać w jednym tekście zbyt wielu czcionek o różnych parametrach.
  2. Wyrazy w tekście komputerowym oddzielamy tylko jedną spacją.
  3. Jeśli wyrazy są oddzielone znakiem interpunkcyjnym, spację stawia się zawsze po znaku, nigdy przed nim.

Wykonaj ćwiczenia:

ćw. 3 na str. 103,
ćw. 4 na str. 104,
ćw. 5 na  str.105.

Pamiętaj, aby zapisać je w swoim folderze pod odpowiednimi nazwami.

Zaproszenie z ćwiczenia 3 prześlij proszę w załączniku jako plik Worda na mój adres mailowy waldeksobczak@poczta.onet.pl do 05.05.2020r. W razie potrzeby poproś rodzica o pomoc. Powodzenia!

 

30.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat: Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni.

Cele:

- wiem, kim był Eugeniusz Kwiatkowski,

- wymieniam 2 największe sukcesy II RP.

Na podstawie materiału podręcznikowego  - temat " Eugeniusz Kwiatkowski i budowa Gdyni" wykonaj notatkę - udziel odpowiedzi na pytania  (notatki do mnie jeszcze nie wysyłaj):

  1. Co było jednym z największych problemów odrodzonej Polski w 1918 r.?

2. Kiedy i dlaczego rozpoczęto rozbudowę Gdyni?

3. Kim był Eugeniusz Kwiatkowski?

4. Na podstawie mapki  "Gospodarka II Rzeczypospolitej" napisz, jaka była rola pobudowanej magistrali węglowej i jakie miasto z naszego regionu leżało na tej trasie oraz czym był COP. 

Język polski

Temat: Gdybym miał magiczne krzesło… Redagujemy list.

Cel:

wiem, co to jest wywiad

redaguję list

Materiał dla ucznia:

Zapisz w zeszycie:

Wywiad – rozmowa,  podczas której osoba przeprowadzająca wywiad zadaje pytania w celu uzyskania pewnych informacji, a druga odpowiada na nie.

Przeczytaj fragment rozmowy Andrzeja Maleszki z Ewą Świerżewską – dziennikarką zajmującą się literaturą dla dzieci, a następnie odpowiedz, czy zgadzasz się z autorem książki. Co by się dookoła zmieniło, gdyby czerwone krzesło trafiło do Ciebie? Napisz o tym w liście do pisarza. Rozpocznij od słów: „Drogi Autorze magicznych opowieści!”. Pamiętaj o wszystkich elementach listu i akapitach!

Z pomocą dorosłych wyślij swoją pracę do sprawdzenia na adres: annatalaska@inetria.pl do 8 maja. Za to zadanie otrzymasz ocenę!

Fragment wywiadu z Andrzejem Maleszką:

„Stworzyłem opowieść, w której magiczne zdarzenia dzieją się w zwyczajnych domach i na ulicach. We współczesnym świecie. Magia tkwi tu w zwykłych ludziach a nie poza nimi. Myślę, że „Magiczne Drzewo” odniosło tak wielki sukces na świecie, bo łączy cudowność i codzienność. Jest pełne magii, ale mówi o prawdziwych problemach. Ma atrakcyjność kina przygodowego, ale pokazuje zwykłe dzieci i autentyczne emocje. Tyle, że ja daję tym zwykłym dzieciom niezwykłą moc. Dzięki temu mogą testować siebie i świat. Dzieci polubiły „Magiczne drzewo”, bo to film o nich, a nie o jakichś szczególnych wybrańcach. Poza tym czary w „Magicznym drzewie” są bliskie tęsknotom dzieci. Gwarantuję, że każde dziecko woli wyczarować szczeniaka, niż przenieść się do innej galaktyki.”

Religia

Temat: Pan Jezus zaprasza mnie do domu Ojca

Cel:

-wymienisz określenia „nieba": dom Boga Ojca, życie wieczne, zbawienie

- wyjaśnisz, kto daje człowiekowi życie wieczne

Materiał dla ucznia:  Podręcznik do religii kl.4, str.98-99. Przeczytaj uważnie tekst w podręczniku na str. 98 i 99 Zwróć uwagę na modlitwę w ramce Panie Jezu… i na religijne znaczenie terminu niebo.

Zeszyt ćwiczeń str.77, wykonaj zadanie 2 – wyjaśnij znaczenie wyrazu niebo i zad. 3

 

01.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Międzynarodowe Święto Pracy

Technika

Międzynarodowe Święto Pracy

Muzyka

Międzynarodowe Święto Pracy

Data dodania: 2020-04-24 11:21:23
Data edycji: 2020-04-27 10:23:43
Ilość wyświetleń: 1262

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej