Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 27.04.2020 do 30.04.2020

 

KLASA 5

27.04.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Miary, wagi i pieniądze - rozwiązywanie zadań tekstowych

Cel:
-  umiem rozwiązać zadania tekstowe dotyczące zakupów

Materiały dla ucznia:  

W zeszycie ćwiczeń na stronie 126 wykonaj ćwiczenie 3.

Zapisz w zeszycie temat lekcji i rozwiązania wszystkich zadań.

Najpierw  rozwiąż  zadanie 5 z podręcznika  na stronie  101.

Następnie  wykonaj  zadania 6 i 7 na stronie 102.

Dla chętnych:  Czy już umiem? (str. 103).

Język polski

Temat: Rady dla piszących podziękowania i dedykację

Cel: redaguję treść podziękowania i dedykacji

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (pomarańczowy).

Wykonaj polecenia:

  1. Ze str. 109 z podręcznika oraz 239 przepisz do zeszytu przykładowe podziękowanie i przykładową dedykację wraz z elementami ich budowy i wskazówkami dotyczącymi redagowania tych form wypowiedzi..
  2. Wykonaj zadania: 8 ze str. 109 i 10 ze str.239 – zastosuj poznane zasady dotyczące budowy podziękowania i dedykacji, pamiętaj, aby zwroty do adresatów zapisywać wielką literą.
    Zdjęcie wykonanego zadania prześlij na mój adres mailowy, podany rodzicom poprzez dziennik.
Wychowanie fizyczne

Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną

 Urządzenie i sprzęt

Boisko do gry (musi mieć kształt prostokąta. Jego długość nie może przekraczać 120 m i nie może być mniejsza niż 90 m; szerokość nie może przekraczać 90 m i być mniejsza niż 45 m.

Dłuższe linie graniczne nazywają się liniami bocznymi, a krótsze liniami bramkowymi. Boisko powinno mieć równą nawierzchnię, najlepiej trawiastą. Wymiary bramek: wysokość 244 cm, szerokość 732 cm.
Piłka do gry ma ciężar 395-453 g. Dla chłopców do 15 lat można używać piłek lżejszych, np. piłki siatkowej.

Zawodnicy

Drużyna piłkarska składa się z 11 zawodników (w tym bramkarz). Do sprawozdania z zawodów dopuszcza się wpisanie maksimum siedmiu zawodników rezerwowych. Zawodnicy powinni mieć koszulki z numerami na plecach: bramkarz nr 1, pozostali zawodnicy od numeru 2 do numeru 11, zawodnicy rezerwowi od numeru 12 wzwyż. Zawodnicy używają do gry specjalnych butów piłkarskich. W zawodach szkolnych można grać w trampkach lub trampko-korkach.

Podstawowe zasady i przepisy gry

Czas gry wynosi 2x45 min z 15 minutową przerwą. W zawodach dla młodzieży czas ten może być skrócony (2x40 min juniorzy, 2x30 min. trampkarze).
Zwycięstwo w meczu odnosi ta drużyna, która zdobędzie większą liczbę bramek. Przy równej liczbie bramek wynik jest nierozstrzygnięty (remis).
Jeżeli istnieje konieczność wyłonienia zwycięzcy, wówczas stosuje się kolejno: dogrywkę, strzela rzuty karne lub zarządza, losowanie, w zależności od regulaminu rozgrywek.

Błędy i przewinienia popełniane przez graczy na boisku są karane rzutami wolnymi. Jeśli przewinienie nastąpi na polu karnym zarządza się rzut karny wykonywany z punktu, który znajduje się w odległości 11 m od bramki. Rzuty wolne wykonywane są z miejsca, w którym nastąpiło przewinienie.

Rzuty wolne dzielimy na rzuty wolne pośrednie i bezpośrednie. Z rzutu bezpośredniego można zdobyć bramkę, natomiast z rzutu pośredniego tylko wtedy, kiedy piłka, zanim wpadnie do bramki, zostanie dotknięta lub zagrana przez innego zawodnika, poza wykonawcą rzutu. Rzut z autu wykonuje się po wyjściu piłki poza linię boczną boiska.
Zawodnik, który w momencie podania piłki w jego kierunku jest na połowie boiska przeciwnika i nie ma przed sobą dwóch zawodników drużyny przeciwnej, jest na pozycji spalonej.

Rzuty wolne pośrednie zarządza się za następujące przewinienia:
- niebezpieczną grę,
- jeśli gracz jest na pozycji spalonej,
- atakowanie bramkarza bez piłki,
- atakowanie przeciwnika, który nie bierze bezpośredniego udziału w akcji,
- przetrzymywanie piłki przez bramkarza.

Rzuty wolne bezpośrednie zarządza się za przewinienia:
- podstawienie nogi przeciwnikowi,
- popychanie przeciwnika,
- kopnięcie lub usiłowanie kopnięcia przeciwnika,
- uderzenie lub usiłowanie uderzenia przeciwnika,
- dotknięcie piłki ręką,
- atakowanie ciałem przeciwnika z tyłu, zatrzymywanie przeciwnika z tyłu,
- naskok na przeciwnika.

Niezależnie od kary rzutem wolnym bezpośrednim lub karnym sędzia może ukarać zawodnika napomnieniem, wykluczeniem z gry, a w zawodach młodzieżowych napomnieniem, wykluczeniem z gry na 2 do 10 min lub wykluczeniem ostatecznym.
Grę prowadzi 3 sędziów - sędzia główny i 2 liniowych.

Mini piłka nożna

Długość i szerokość boiska zależy od warunków lokalnych. Przy grze na otwartym boisku długość nie powinna być większa niż 42 metry i mniejsza niż 25 metrów, a szerokość większa niż 25 i mniejsza niż 15 metrów. Przy grze w hali dopuszcza się boiska mniejsze, jednak zawsze o kształcie prostokąta i właściwie oznakowane liniami.

Bramki muszą być umieszczone na środku każdej linii bramkowej. Bramki składają się z dwóch ustawionych pionowo słupków, oddalonych od siebie o 3 metry, licząc od wewnętrznej krawędzi. Słupki połączone są poziomą poprzeczką, której dolna krawędź musi być oddalona od podłoża o 2 metry. Szerokość słupków bramkowych i poprzeczki musi być identyczna i wynosić od 5 do 8 cm. Od zewnętrznej strony słupków i poprzeczki powinna być zamocowana siatka, przymocowana do podłoża.

Piłka musi mieć kształt kulisty i być wykonana ze skóry lub materiału skóropodobnego. Zaleca się stosowanie piłki numer 4 o wadze 390-430 gramów i obwodzie 62-66 cm. O przydatności piłki do gry i jej ewentualnej wymianie decyduje wyłącznie sędzia. Dopuszcza się stosowanie piłki do siatkówki.

Wyposażenie zawodnika składa się, z koszulki, spodenek, skarpet (getrów) i obuwia. Dopuszcza się wyłącznie obuwie typu "adidasy", trampki, tenisówki itp. Nie wolno używać obuwia z kołkami lub kolcami. Nie wolno grać bez obuwia.
Czas gry wynosi 2 razy po 20 minut. w trakcie każdej połowy.
Zespołom przysługuje prawo do 1 minutowej przerwy w trakcie każdej połowy. Żądanie przerwy zgłasza sędziemu kapitan drużyny. Czas takiej przerwy odlicza się od czasu gry.

Podczas turniejów z udziałem kilku lub więcej drużyn czas gry może być przez organizatorów zmniejszony. W żadnym przypadku nie powinien on być mniejszy niż 2 razy po 10 minut.
Przerwa między I i II połową wynosi 5 minut.
Czas ewentualnej dogrywki w meczu, w którym musi być wyłoniony zwycięzca, wynosi 2x5 minut.

Bramka jest zdobyta, jeżeli piłka całym obwodem przekroczy linię bramkową pomiędzy słupkami bramki i poniżej poprzeczki. Zwycięża zespół, który zdobył większą liczbę bramek. Jeżeli oba zespoły strzelą tyle samo bramek, wynik jest remisowy. Jeżeli regulamin rozgrywek nie przewiduje remisów, sędzia zarządza 5 minutową dogrywkę. Gdy i ona nie da rezultatu, wykonywane są rzuty karne (po 5 rzutów na przemian, a następnie w razie potrzeby po l rzucie, aż do wyłonienia zwycięzcy). Sędzia uzna bramkę tylko wtedy, gdy piłka nie została do bramki wniesiona lub wepchnięta ręką przez zawodnika drużyny atakującej. Jeżeli piłka znajdzie się w bramce po zagraniu ręką zawodnika drużyny broniącej sędzia bramkę uzna.

Wersja 6-cio osobowa

Mecz rozpoczynają 2 drużyny, z których każda składa się z 6 zawodników, a jeden z nich jest bramkarzem. Jeżeli na skutek rozmaitych przyczyn (wykluczenia, kontuzje itp.) w drużynie zostanie mniej niż 3 zawodników, mecz nie może być kontynuowany.
Każda drużyna może mieć zawodników rezerwowych w liczbie maksymalnie 10.
Każda drużyna musi mieć kapitana, oznaczonego opaską na rękawie.
Każda drużyna musi mieć opiekuna (trenera), który zajmuje miejsce na ławce zawodników rezerwowych i odpowiada za zachowanie się drużyny.
Zmiany zawodników odbywają się w locie, to znaczy, gdy toczy się gra. Przy dokonywaniu zmiany muszą być spełnione następujące warunki:
- zawodnik opuszcza boisko przy linii środkowej (1 metr w prawo lub w lewo),
- na boisku nie może znajdować się więcej niż 5 zawodników jednej drużyny; czyli zawodnik wchodzący nie może znaleźć się na boisku zanim jego partner nie zejdzie za linię boczną,
- bramkarz może zamienić się miejscem z zawodnikiem z pola pod warunkiem, że sędzia zostanie o tym powiadomiony.

Obowiązujące przepisy gry znajdziesz tutaj: PZPN.PL - Oficjalny Serwis Polskiego Futbolu

Informatyka

Temat: Listy elektroniczne

Cel:
- wiem jak założyć konto przez stronę WWW

Materiały dla ucznia:

W podręczniku na stronie 76 przeczytaj punkt 1 "Jak się kiedyś komunikowano?" 

oraz punkt 2 "Poczta elektroniczna i adres e-mail". 

Zwróć uwagę na podobieństwa i różnice między pocztatradycyjną a elektroniczną (Tabela 1).

Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę:

  1. Budowa adresu e-mail:
    osoba@komputer
  2. Aby możliwe było korzystanie z poczty elektronicznej, niezbędne jest posiadanie skrzynki pocztowej, czyli założenie konta pocztowego.
    Można to zrobić  bezpłatnie na stronie WWW np.
    www.wp.pl, www.onet.pl, www.gmail.com
  3. Pamiętaj! Przed założeniem konta pocztowego  zapytaj rodziców o to, jakie dane możesz udostępnić.    
  4.  .............................................................................................................................................................................
    ..............................................................................................................................................................................

W  punkcie 4 w podpunktach napisz, jakie czynności musisz wykonać, aby założyć konto przez stronę WWW.

(pomoc patrz strona 78).

 

28.04.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat:  Średnia arytmetyczna

Cel:
-  umiem obliczyć średnią arytmetyczną liczb

Materiały dla ucznia:  

Obejrzyj 5 min filmu, klikając na link
https://pistacja.tv/film/mat00425-srednia-arytmetyczna?playlist=555

Zapisz w zeszycie temat lekcji, a pod tematem:

Aby obliczyć średnią arytmetyczną liczb, dodajemy je, a otrzymaną sume dzielimy przez ilość tych liczb

Najpierw  rozwiąż  zadanie 1 z zeszytu ćwiczeń  na stronie  129.

Następnie przeczytaj przykłady ze strony 104 i 105 z podręcznika
i wykonaj zadania ze str. 105:

- 1 poziom A przykład a)
- 1 poziom B przykład a)
- 1 poziom C przykład a)
- 2 i 3 oraz
 zadanie 4 ze str. 106.
Dla chętnych str. 107 Czy już umiem? zad. I

Język polski

Temat: Świat w dźwiękach zaklęty – rozpoczynamy omawianie noweli „Janko Muzykant”

Cel: porządkuję wydarzenia i zapisuję je w formie równoważników zdań, potwierdzam informacje dotyczące bohatera noweli odpowiednimi cytatami

Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”

Wykonaj zadania (możesz wydrukować polecenia i na karcie pracy udzielić odpowiedzi lub, jeśli nie masz możliwości wydruku zadań, przepisz ich treść jako notatkę do zeszytu przedmiotowego), a następnie zrób zdjęcie zadań 2, 3  i prześlij na mojego maila do sprawdzenia:

Wysłuchaj nagrania (Niesamowite skrzypce): Źródło filmu:  https://youtu.be/8qfsoIOkamc

Podane wydarzenia zapisz w formie równoważników zdań, a następnie na podstawie treści noweli uporządkuj zgodnie z kolejnością:

 

Kolejność wydarzeń

Wydarzenia w formie zdań

Wydarzenia w formie równoważników zdań

 

Janko zostaje postawiony przed sądem.

 

 

 

 

Bohater umiera.

 

 

 

 

 

 

Chłopiec delikatnie trąca strun skrzypiec należących do lokaja.

 

 

Chłopiec zostaje surowo ukarany.

 

 

 

 

Mieszkańcy wioski nazywają Janka Muzykantem.

 

 

 

 

Bohater chce dotknąć skrzypiec należących do lokaja.

 

 

 

 

Właściciele dworku wracają z wyprawy do Włoch.

 

 

 

 

Janek wykonuje własne skrzypki.

 

 

 

 

Chłopiec zachwyca się skrzypcami lokaja z dworu.

 

 

 

 

Janek przychodzi na świat jako wątłe i słabe dziecko.

 

 

 

 

Janek żyje ubogo i zachwyca się światem dźwięków.

 

 

 

 

 

 

Chłopiec zakrada się do dworu.

 

 

Uzupełnij tabelkę cytatami z lektury, które będą potwierdzały zafascynowanie Janka Muzykanta światem dźwięków:

Temat: Świat w dźwiękach zaklęty – rozpoczynamy omawianie noweli „Janko Muzykant”

Cel: porządkuję wydarzenia i zapisuję je w formie równoważników zdań, potwierdzam informacje dotyczące bohatera noweli odpowiednimi cytatami

Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”

Wykonaj zadania (możesz wydrukować polecenia i na karcie pracy udzielić odpowiedzi lub, jeśli nie masz możliwości wydruku zadań, przepisz ich treść jako notatkę do zeszytu przedmiotowego), a następnie zrób zdjęcie zadań 2, 3  i prześlij na mojego maila do sprawdzenia:

Wysłuchaj nagrania (Niesamowite skrzypce): Źródło filmu:  https://youtu.be/8qfsoIOkamc

Podane wydarzenia zapisz w formie równoważników zdań, a następnie na podstawie treści noweli uporządkuj zgodnie z kolejnością:

 

 

Kolejność wydarzeń

Wydarzenia w formie zdań

Wydarzenia w formie równoważników zdań

 

Janko zostaje postawiony przed sądem.

 

 

 

 

Bohater umiera.

 

 

 

 

 

 

Chłopiec delikatnie trąca strun skrzypiec należących do lokaja.

 

 

Chłopiec zostaje surowo ukarany.

 

 

 

 

Mieszkańcy wioski nazywają Janka Muzykantem.

 

 

 

 

Bohater chce dotknąć skrzypiec należących do lokaja.

 

 

 

 

Właściciele dworku wracają z wyprawy do Włoch.

 

 

 

 

Janek wykonuje własne skrzypki.

 

 

 

 

Chłopiec zachwyca się skrzypcami lokaja z dworu.

 

 

 

 

Janek przychodzi na świat jako wątłe i słabe dziecko.

 

 

 

 

Janek żyje ubogo i zachwyca się światem dźwięków.

 

 

 

 

 

 

Chłopiec zakrada się do dworu.

 

 

Uzupełnij tabelkę cytatami z lektury, które będą potwierdzały zafascynowanie Janka Muzykanta światem dźwięków:

 

Miejsce/sytuacja

Dźwięki , które słyszał Janek

podczas pracy w polu

 

 

w sadzie

 

 

podczas rozrzucania obornika

 

 

w kościele

 

 

nocą

 

przed karczmą

 

 

Geografia

Temat: Pogoda a klimat.

Cel:
-  dowiesz się, czym są  pogoda i klimat;
- nauczysz się odczytywać informacje z klimatogramu; - poznasz przyrządy na stacjach meteorologicznych.

Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 5

Szukaj : na epodreczniki. pl geografia (szkoła podstawowa) odszukaj  temat „ Czym jest pogoda, a czym klimat?” i obejrzyj zamieszczony tam film.

Przeczytaj temat w podręczniku. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: pogoda, klimat, klimatogram i jego elementy. Postaraj się zapamiętać te pojęcia. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1, 2 str. 61.
Technika

Temat: Pismo techniczne

Cel:
- umiem posługiwać się pismem technicznycm

Materiał dla ucznia

Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 51 mówiący o tym, "Czym jest pismo techniczne?"

Zapisz w zeszycie temat lekcji, a następnie wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 51.

Zapoznaj się z informacjami, które są w zadaniu 3 na stronie 52.

Wypełnij starannie kartę pracy, która znajduje się pod  planem.

Skany karty pracy prześlij na mojego maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 4.05.2020r.

 

 

29.04.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Topic:  Sporty Sue: Present tenses - czasy teraźniejsze

Cel: Uczniowie uczą się rozróżniać dwa czasy teraźniejsze

Materiał dla ucznia:

Podręcznik Brainy 5, zeszyt przedmiotowy, zasób internetowy

  1. uczniowie przepisują poniższą notatke

Porównanie czasów teraźniejszych Present Simple i Continuous

Są to dwa czasy terażniejsze, lecz różnią się nie tylko tym kiedy je używamy ale również jakich słów/ okresleń czau używamy. Inna przede wszystkim jest odmiana czasownika i budowa zdania.

Present Simple

Present Continuous

- czynnośc powtarza się

- czynność ogólna np. zawód,

- zdanie twierdzące

końcówka s/es w he, she, it

- zdanie pytające

Do / Does + osoba + czasownik bez końcówki

- zdanie przeczące

Osoba+ don’t/doesn’t + czasownik bez końcówki

 

always, sometimes, never, usually, often, every

 

Przykłady:

 

I drink tea every day.

( Piję herbatę każdego dnia)

 

He often plays footbal.

( on często gra w pilkę nożną.)

 

 

- czynność wykonywana jest teraz

- czynnośc długa

- zdanie twierdzące

to be + końcówka ing

- zdanie pytające

To be +osoba+ czasownik z ing

 

- zdanie przeczące

Osoba + to be + czasownik z ing

 

 

now, today, at the moment, at present, look, listen

 

Przykłady:

 

I’m drinking tea at the moment .

( Ja w tym momencie piję herbatę )

 

He is playing football now.

( On teraz gra w pilkę nożną)

  1. Proszę na podstawie tabelki i określeń czasu wykonać zad 3 i 5 na str 65 w podręczniku.
  2. Prosze obejrzeć filmik pokazujący róznice między tymi dwoma czasami

https://www.youtube.com/watch?v=lfclW6ESe5U&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=10

Biologia

Temat: Środowisko życia i budowa paprotników

Cele lekcji: Uczeń zna:

- środowisko występowanie paprotników;

- budowę zewnętrzną paproci, skrzypów i widłaków.

Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

Czynności ucznia:

Otwórz podręcznik na stronie 121. Przeczytaj temat. Przepisz notatkę
i wykonaj rysunki w odpowiednich miejscach notatki.

  1. Środowisko życia paprotników: Większość paprotników rośnie
    na lądzie w miejscach wilgotnych i zacienionych. Spotykamy
    je w lasach , nad brzegami rzek i jezior. Niektóre rosną na polach uprawnych, np. skrzypy. Nieliczne żyją w wodzie, np. paproć salwinia pływająca.
  2. Budowa paproci: Paprotniki w odróżnieniu od skrzypów wykształciły właściwe organy roślinne: korzenie, łodygi i liście.

Podziemna łodyga paproci nazywana jest kłączem. Z kłącza wyrastają korzenie oraz pierzaste liści na długich ogonkach.

Otwórz podręcznik na stronie 122 – narysuj i opisz paproć.

  1. Do paprotników należą: paprocie, skrzypy i widłaki. Są to rośliny zarodnikowe, ponieważ rozmnażają się przez zarodniki. Przez zarodniki rozmnażają się również mchy.
  2. Paprocie to: salwinia pływająca (chroniona), pióropusznik strusi (chroniony), długosz królewski (chroniony), podrzeń żebrowiec (chroniony), orlica pospolita.
  3. Budowa skrzypów: Skrzypy także posiadają łodygę podziemną nazywaną kłączem. U skrzypów występują 2 rodzaje pędów: pęd letni – jest zielony i ma budowę choinkowatą oraz pęd wiosenny – jest bezlistny, żółtobrunatny, zakończony kłosem zarodnionośnym, w którym są zarodniki.
    Otwórz podręcznik na stronie 123, przerysuj i opisz pęd wiosenny
    i pęd letni skrzypu.
  4. Do skrzypów należą: skrzyp olbrzymi (chroniony), skrzyp blotny, skrzyp leśny.
  5. Budowa widłaków: Widłaki posiadają łodygi płożące. Na łodygach są osadzone drobne liście. Liście zaopatrzone w zarodnie formują Klos zarodnionośny.
    Otwórz podręcznik na stronie 123, przerysuj i opisz budowę widłaka.
  6. Do widłaków należą: widłak goździsty, widłak wroniec, widłak widlasty, widłak jałowcowaty.

    POLECENIE:

    Zapamiętaj wiadomości z notatki, także rysunki.
Plastyka

Temat: Kompozycja dynamiczna w sztuce baroku

Cel:
        - znam cechy kompozycji dynamicznej,

        - sytuuję epokę baroku w czasie,

        -wymieniam cechy wytworów sztuki barokowej,

        - podaję przykłady dzieł sztuki baroku,

        - tworzę kompozycję dynamiczną w wybranej technice plastycznej inspirowaną sztuką baroku.

Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 56-57  Przeczytam informacje na temat „Kompozycja dynamiczna w sztuce baroku” oraz „Sztuka baroku w Rijksmuseum w Amsterdamie” i „W Polsce”.

Wykonam pracę plastyczną – Ćwiczenie  str. 56 (Wykonaj pracę o dynamicznej kompozycji, wzorowanej na barokowych dziełach.).

Przypominam uczniom, którzy nie przesłali jeszcze żadnej pracy plastycznej mój adres; emilou@wp.pl

 

30.05.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat : Sztuka średniowiecza.

Cele:

- podaję różnice między stylem romańskim a gotyckim,

- rozpoznaję zabytki średniowiecza Polski i Europy.

Na podstawie pracy z podręcznikiem (s. 153-157) i innych dostępnych źródeł wykonaj poniższe zadania . 

  1. Od którego do którego wieku trwało średniowiecze?

………………………….……………………………………………….

  1. Od którego do którego wieku w europejskiej sztuce panował styl romański?

………………………….………………………………………………………….

  1. Od którego do którego wieku w europejskiej sztuce panował styl gotycki?

………………………….…………………………………………………………………………….

  1. Uzupełnij tabelę:

     

     styl romański

    styl gotycki 

     materiał budowlany

     

     

     okna

     

     

     mury

     

     

     sklepienia

     

     

     inne cechy

     

     

     zabytki - Polska( po 3 przykłady)









    zabytki - Europa

    (po 2 przykłady)

     

    1.     ....................................

    2.     ....................................

    3.     ....................................



    4.     ...................................

    5.     ...................................









     

    6.     ……………………………...

    7.     ……………………………..

    8.     …………………………….



    9.     ………………………….. 

    10. …………………………..


    Pracę wykonaj, ale jej nie wysyłaj.

Język angielski

Topic:  Sporty Sue: Present tenses

Cel: Uczniowie uczą się rozróżniać dwa czasy teraźniejsze

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy

  • uczniowie wykonują zadania 1, 2, oraz 3 w ćwiczeniach na str 47
  • uczniowie doskonalą znajomość czasów w ćwiczeniach internetowych

https://wordwall.net/pl/resource/1690919/angielski/flyers-present-simple-present-continuous

https://wordwall.net/pl/resource/778280/angielski/present-simple-or-continuous

 

  • w czwartek o 9.00 kolejna lekcja on-line na naszej grupie FB
Język polski

Temat: Gdy muzyka w duszy gra… - gromadzimy słownictwo potrzebne do charakterystyki bohatera noweli „Janko Muzykant”

Cel: gromadzę informacje potrzebne do scharakteryzowania bohatera lektury

Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant”

Polecenie: Zgromadź słownictwo potrzebne do charakterystyki Janka Muzykanta, a następnie sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym – według podanego planu (przepisz również podany

przeze mnie plan charakterystyki):

Przedstawienie bohatera ( Bohaterem jakiego tekstu jest ta postać? Ile ma lat? Co wiesz na temat stanu zdrowia Janka? Co wiesz na temat rodziny bohatera i warunków, w jakich się wychowywał? ).

Istotne cechy wyglądu bohatera (uwzględnij również zmiany w wyglądzie i napisz, z czego one wynikały).

Cechy charakteru postaci, w tym przykłady sytuacji i zachowań ilustrujących wskazane cechy, wartości ważne dla chłopca (minimum 5 cech i 5 przykładów zachowań/ sytuacji; zwróć uwagę na relacje chłopca z mamą, na to, jakie bohater wykonywał prace i dlaczego, czym się interesował, dlaczego uciekał z domu, za jaki czyn został ukarany i jakie były skutki tej kary).

Własna ocena postępowania bohatera.

Pamiętaj, że jeśli napotkasz na trudności podczas wykonywania zadań, możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty.

 

24.04.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka Międzynarodowe Święto Pracy
Matematyka Międzynarodowe Święto Pracy
Religia Międzynarodowe Święto Pracy
Data dodania: 2020-04-24 11:24:34
Data edycji: 2020-04-28 11:11:02
Ilość wyświetleń: 2588

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej