KLASA 5
27.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |
Matematyka |
Temat: Miary, wagi i pieniądze - rozwiązywanie zadań tekstowych Cel: W zeszycie ćwiczeń na stronie 126 wykonaj ćwiczenie 3. Zapisz w zeszycie temat lekcji i rozwiązania wszystkich zadań. Najpierw rozwiąż zadanie 5 z podręcznika na stronie 101. Następnie wykonaj zadania 6 i 7 na stronie 102. Dla chętnych: Czy już umiem? (str. 103). |
|
Język polski |
Temat: Rady dla piszących podziękowania i dedykację Cel: redaguję treść podziękowania i dedykacji Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Literatura i kultura” (pomarańczowy). Wykonaj polecenia:
|
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną
|
|
Informatyka |
Temat: Listy elektroniczne Cel: W podręczniku na stronie 76 przeczytaj punkt 1 "Jak się kiedyś komunikowano?" oraz punkt 2 "Poczta elektroniczna i adres e-mail". Zwróć uwagę na podobieństwa i różnice między pocztatradycyjną a elektroniczną (Tabela 1). Zapisz w zeszycie temat lekcji oraz notatkę:
W punkcie 4 w podpunktach napisz, jakie czynności musisz wykonać, aby założyć konto przez stronę WWW. (pomoc patrz strona 78). |
28.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematyka |
Temat: Średnia arytmetyczna Cel: Obejrzyj 5 min filmu, klikając na link Zapisz w zeszycie temat lekcji, a pod tematem: Aby obliczyć średnią arytmetyczną liczb, dodajemy je, a otrzymaną sume dzielimy przez ilość tych liczb Najpierw rozwiąż zadanie 1 z zeszytu ćwiczeń na stronie 129. Następnie przeczytaj przykłady ze strony 104 i 105 z podręcznika - 1 poziom A przykład a) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Świat w dźwiękach zaklęty – rozpoczynamy omawianie noweli „Janko Muzykant” Cel: porządkuję wydarzenia i zapisuję je w formie równoważników zdań, potwierdzam informacje dotyczące bohatera noweli odpowiednimi cytatami Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant” Wykonaj zadania (możesz wydrukować polecenia i na karcie pracy udzielić odpowiedzi lub, jeśli nie masz możliwości wydruku zadań, przepisz ich treść jako notatkę do zeszytu przedmiotowego), a następnie zrób zdjęcie zadań 2, 3 i prześlij na mojego maila do sprawdzenia: Wysłuchaj nagrania (Niesamowite skrzypce): Źródło filmu: https://youtu.be/8qfsoIOkamc Podane wydarzenia zapisz w formie równoważników zdań, a następnie na podstawie treści noweli uporządkuj zgodnie z kolejnością:
Uzupełnij tabelkę cytatami z lektury, które będą potwierdzały zafascynowanie Janka Muzykanta światem dźwięków:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Pogoda a klimat. Cel: Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl, podręcznik Oblicza geografii 5 Szukaj : na epodreczniki. pl geografia (szkoła podstawowa) odszukaj temat „ Czym jest pogoda, a czym klimat?” i obejrzyj zamieszczony tam film. Przeczytaj temat w podręczniku. W zeszycie wyjaśnij pojęcia: pogoda, klimat, klimatogram i jego elementy. Postaraj się zapamiętać te pojęcia. W zeszycie ćwiczeń wykonaj zad. 1, 2 str. 61. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Technika |
Temat: Pismo techniczne Cel: Materiał dla ucznia: Przeczytaj fragment tekstu w podręczniku na stronie 51 mówiący o tym, "Czym jest pismo techniczne?" Zapisz w zeszycie temat lekcji, a następnie wykonaj ćwiczenie 1 na stronie 51. Zapoznaj się z informacjami, które są w zadaniu 3 na stronie 52. Wypełnij starannie kartę pracy, która znajduje się pod planem. Skany karty pracy prześlij na mojego maila waldeksobczak@poczta.onet.pl do 4.05.2020r.
|
29.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||
Język angielski |
Topic: Sporty Sue: Present tenses - czasy teraźniejsze Cel: Uczniowie uczą się rozróżniać dwa czasy teraźniejsze Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 5, zeszyt przedmiotowy, zasób internetowy
Porównanie czasów teraźniejszych Present Simple i Continuous Są to dwa czasy terażniejsze, lecz różnią się nie tylko tym kiedy je używamy ale również jakich słów/ okresleń czau używamy. Inna przede wszystkim jest odmiana czasownika i budowa zdania.
https://www.youtube.com/watch?v=lfclW6ESe5U&list=PLDee6s2yAuvt_Q5QwzSEEbQGpFhG2eV5C&index=10 |
||||
Biologia |
Temat: Środowisko życia i budowa paprotników Cele lekcji: Uczeń zna: - środowisko występowanie paprotników; - budowę zewnętrzną paproci, skrzypów i widłaków. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 121. Przeczytaj temat. Przepisz notatkę
Podziemna łodyga paproci nazywana jest kłączem. Z kłącza wyrastają korzenie oraz pierzaste liści na długich ogonkach. Otwórz podręcznik na stronie 122 – narysuj i opisz paproć.
|
||||
Plastyka |
Temat: Kompozycja dynamiczna w sztuce baroku Cel: - sytuuję epokę baroku w czasie, -wymieniam cechy wytworów sztuki barokowej, - podaję przykłady dzieł sztuki baroku, - tworzę kompozycję dynamiczną w wybranej technice plastycznej inspirowaną sztuką baroku. Materiał dla ucznia; Podręcznik do plastyki dla klasy V „Do dzieła!”str. 56-57 Przeczytam informacje na temat „Kompozycja dynamiczna w sztuce baroku” oraz „Sztuka baroku w Rijksmuseum w Amsterdamie” i „W Polsce”. Wykonam pracę plastyczną – Ćwiczenie str. 56 (Wykonaj pracę o dynamicznej kompozycji, wzorowanej na barokowych dziełach.). Przypominam uczniom, którzy nie przesłali jeszcze żadnej pracy plastycznej mój adres; emilou@wp.pl |
30.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |||||||||||||||||||||
Historia |
Temat : Sztuka średniowiecza. Cele: - podaję różnice między stylem romańskim a gotyckim, - rozpoznaję zabytki średniowiecza Polski i Europy. Na podstawie pracy z podręcznikiem (s. 153-157) i innych dostępnych źródeł wykonaj poniższe zadania .
………………………….……………………………………………….
………………………….………………………………………………………….
………………………….…………………………………………………………………………….
|
|||||||||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Sporty Sue: Present tenses Cel: Uczniowie uczą się rozróżniać dwa czasy teraźniejsze Materiał dla ucznia: Ćwiczenia Brainy 5, zasób internetowy
https://wordwall.net/pl/resource/1690919/angielski/flyers-present-simple-present-continuous https://wordwall.net/pl/resource/778280/angielski/present-simple-or-continuous
|
|||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Gdy muzyka w duszy gra… - gromadzimy słownictwo potrzebne do charakterystyki bohatera noweli „Janko Muzykant” Cel: gromadzę informacje potrzebne do scharakteryzowania bohatera lektury Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant” Polecenie: Zgromadź słownictwo potrzebne do charakterystyki Janka Muzykanta, a następnie sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym – według podanego planu (przepisz również podany przeze mnie plan charakterystyki): Przedstawienie bohatera ( Bohaterem jakiego tekstu jest ta postać? Ile ma lat? Co wiesz na temat stanu zdrowia Janka? Co wiesz na temat rodziny bohatera i warunków, w jakich się wychowywał? ). Istotne cechy wyglądu bohatera (uwzględnij również zmiany w wyglądzie i napisz, z czego one wynikały). Cechy charakteru postaci, w tym przykłady sytuacji i zachowań ilustrujących wskazane cechy, wartości ważne dla chłopca (minimum 5 cech i 5 przykładów zachowań/ sytuacji; zwróć uwagę na relacje chłopca z mamą, na to, jakie bohater wykonywał prace i dlaczego, czym się interesował, dlaczego uciekał z domu, za jaki czyn został ukarany i jakie były skutki tej kary). Własna ocena postępowania bohatera. Pamiętaj, że jeśli napotkasz na trudności podczas wykonywania zadań, możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do swojego nauczyciela polonisty. |
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka | Międzynarodowe Święto Pracy |
Matematyka | Międzynarodowe Święto Pracy |
Religia | Międzynarodowe Święto Pracy |
88-121 Chełmce
Chełmce 51