Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 27.04.2020 do 30.04.2020

 KLASA  8

27.04.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej - sposoby rozwiązywania zadań

Cel:  Utrwalam wiadomości i  umiejętności dotyczące sposobów rozwiązywania zadań

Materiał dla ucznia: 

1. Z podręcznika na stronach od str. 259 do 260 przeczytaj o sposobach rozwiązywania zadań. 
Zapisz temat lekcji oraz w punktach pięć sposobów rozwiązywania zadań (patrzpodrecznik).
Wykonaj zadanie zad. 1  na str. 261.

Następnie spróbuj rozwiązać różnymi sposobami zadania:
- 3  na str. 261,
- 6 na str. 262,
- 10 na str.262.

Język angielski

Topic: Sport:  Ćwiczenia leksykalne w zakresie tematu: Sport

Cel: Uczniowie doskonalą słownictwo

Materiał dla ucznia: Repetytorium ósmoklasisty - ćwiczenia,

  • W podręczniku repetytorium na str. 91 znajduje się słownictwo z tematu Sport. Proszę się nauczyć słówka z zakresu Trening i zawody sportowe

Poniżej wstawiam pomocne linki do nauki tego słownictwa

https://quizlet.com/pl/276177177/unit-10-sports-training-and-events-flash-cards/

https://wordwall.net/pl/resource/467892/angielski/repetytorium-sport-sportowcy

  • uczniowie wykonują zadania egzaminacyjne o tematyce sport - ćwiczenia repetytorium str. 38 zad 4, str. 39 zad 1, 2 i 1
Biologia

Temat: Zależności pokarmowe

Cele lekcji: Uczeń zna:

-  poziomy troficzne funkcjonujące w ekosystemach;

-  łańcuchy i sieci pokarmowe.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8

Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 121 i przeczytaj uważnie cały temat, następnie  zapisz w zeszycie notatkę.

  1. Zależności pokarmowe występujące między organizmami zamieszkującymi ekosystemy można przedstawić za pomocą łańcucha pokarmowego. Łańcuch pokarmowy to szereg organizmów, w którym każda grupa stanowi pokarm dla organizmów następnego ogniwa.
  2. W zależności od sposobu zdobywania związków organicznych organizmy dzielimy na grupy, nazywane poziomami troficznymi:



  3. Większość osobników żywi się kilkoma rodzajami pokarmu, dlatego łańcuchy pokarmowe w każdym ekosystemie łączą się ze sobą i tworzą sieci pokarmowe, np.




  4. Stabilny, prawidłowo działający ekosystem znajduje się w stanie równowagi dynamicznej. Oznacza to, że liczba osobników
    i gatunków zajmujących określone poziomy troficzne utrzymuje się względnie na tym samym poziomie. Zakłócenie równowagi ekosystemu następuje, gdy:
    - z ekosystemu zniknie jeden z gatunków;

    - do ekosystemu zostanie wprowadzony obcy gatunek.

    Zadanie domowe

    ZA TO ZADANIE DOMOWE OTRZYMASZ OCENĘ
    Napisz 6 przykładów łańcuchów pokarmowych, każdy złożony
     z 4 organizmów (pamiętaj o kolejności w łańcuchu: producent ->
     konsument I-rzędu -> konsument II-rzędu -> konsument II-rzędu
    ) Odpowiedź prześlij na adres:  kolodziejskaurszula@wp.pl . Jeśli nie posiadasz swojego adresu mailowego, poproś rodziców o skopiowanie tekstu i przesłanie przez edziennik do mnie. Zadanie wykonujemy w nieprzekraczalnym terminie do 2 maja 2020 roku.
Wiedza o społeczeństwie

Temat: Sądy i trybunały

Cele:

- wyjaśniam zasadę niezależności sądów i niezawisłości sędziów,

- wymieniam rodzaje sądów w Polsce,

- wyjaśniam zasadę dwuinstancyjności postępowania sądowego,

- przedstawiam, w jakich sprawach orzeka sąd  rejonowy,

Materiał podr. s. 146-149

Pytania do notatki:

  1. Rodzaje sądów w Polsce.
  2. Zasady działania sądów.
  3. W jakich sprawach orzeka sąd rejonowy? Gdzie mieści się sąd, któremu podlega nasza gmina?

Notatkę zapisz starannie w zeszycie przedmiotowym.

 

28.04.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: O czym w liście do Pana Boga pisze mały Oskar?

Cel: Analizuję fragment utworu „Oskar i pani Róża” E.E.Schmitta.

Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wybierz materiał zatytułowany „Koleje losu”. Przeczytaj informacje o lekturze, o autorze i fragment lektury. Odpowiedz na pytania i sporządź notatkę w zeszycie według wskazanych punktów w materiale.

Zadanie domowe: Czy fragment powieści Érica‑Emmanuela Schmitta zachęca cię do przeczytania całości utworu? Odpowiedz w kilku zdaniach.

Chemia

Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych

Cele lekcji: Uczeń:

- wie, co to są kwasy karboksylowe;

- zna wzór ogólny kwasów karboksylowych;

- zna szereg homologiczny kwasów karboksylowych.

Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela.

Czynności ucznia:

  1. Otwórz podręcznik papierowy do chemii na stronie 157, uważnie przeczytaj cały temat, a następnie zapisz w zeszycie:
  2. Kwasy karboksylowe to kwasy organiczne. W cząsteczce każdego z nich, oprócz grupy alkilowej, znajduje się grupa karboksylowa, która jest grupa funkcyjną;
  3. Wzór ogólny kwasów karboksylowych:
    R-COOH, gdzie:

R – grupa alkilowa,

-COOH  - grupa funkcyjna (grupa karboksylowa)
Wzór ogólny nie dotyczy kwasu metanowego HCOOH, który jest pierwszy w szeregu homologicznym;

  1. Otwórz podręcznik na str. 158-159 i przepisz do zeszytu szereg homologiczny kwasów karboksylowych (nie rysuj modeli cząsteczek kwasów karboksylowych).Zwróć szczególną uwagę na nazwy zwyczajowe kwasów karboksylowych, gdyż właśnie z nimi spotykasz się w codziennym życiu!
Zapamiętaj wiadomości z notatki.
Matematyka

Temat: Długość okręgu

Cel:
- wiem, co to jest liczba π
- potrafię  obliczyć długość okręgu 
- potrafie obliczyć promień i średnicę okręgu

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link 

https://pistacja.tv/film/mat00444-liczba-pi-i-obwod-kola?playlist=534

i obejrzyj film.

Zapisz w zeszycie temat lekcji  i przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 265.

Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 266.

Przeczytaj przykład 1 i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 266.

Przeczytaj przykłady 2.1 i 2.2 na str. 267 i wykonaj ćwiczenie 2 na str. 267.

Przeczytaj przykład 3 na str. 267 i wykonaj ćwiczenie 3.1 a) i b)  oraz ćwiczenie 3.2 a) i b)  na str. 267

 

Wychowanie fizyczne

Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną.

 

Urządzenie i sprzęt

Boisko do gry (musi mieć kształt prostokąta. Jego długość nie może przekraczać 120 m i nie może być mniejsza niż 90 m; szerokość nie może przekraczać 90 m i być mniejsza niż 45 m.

Dłuższe linie graniczne nazywają się liniami bocznymi, a krótsze liniami bramkowymi. Boisko powinno mieć równą nawierzchnię, najlepiej trawiastą. Wymiary bramek: wysokość 244 cm, szerokość 732 cm.
Piłka do gry ma ciężar 395-453 g. Dla chłopców do 15 lat można używać piłek lżejszych, np. piłki siatkowej.

Zawodnicy

Drużyna piłkarska składa się z 11 zawodników (w tym bramkarz). Do sprawozdania z zawodów dopuszcza się wpisanie maksimum siedmiu zawodników rezerwowych. Zawodnicy powinni mieć koszulki z numerami na plecach: bramkarz nr 1, pozostali zawodnicy od numeru 2 do numeru 11, zawodnicy rezerwowi od numeru 12 wzwyż. Zawodnicy używają do gry specjalnych butów piłkarskich. W zawodach szkolnych można grać w trampkach lub trampko-korkach.

Podstawowe zasady i przepisy gry

Czas gry wynosi 2x45 min z 15 minutową przerwą. W zawodach dla młodzieży czas ten może być skrócony (2x40 min juniorzy, 2x30 min. trampkarze).
Zwycięstwo w meczu odnosi ta drużyna, która zdobędzie większą liczbę bramek. Przy równej liczbie bramek wynik jest nierozstrzygnięty (remis).
Jeżeli istnieje konieczność wyłonienia zwycięzcy, wówczas stosuje się kolejno: dogrywkę, strzela rzuty karne lub zarządza, losowanie, w zależności od regulaminu rozgrywek.

Błędy i przewinienia popełniane przez graczy na boisku są karane rzutami wolnymi. Jeśli przewinienie nastąpi na polu karnym zarządza się rzut karny wykonywany z punktu, który znajduje się w odległości 11 m od bramki. Rzuty wolne wykonywane są z miejsca, w którym nastąpiło przewinienie.

Rzuty wolne dzielimy na rzuty wolne pośrednie i bezpośrednie. Z rzutu bezpośredniego można zdobyć bramkę, natomiast z rzutu pośredniego tylko wtedy, kiedy piłka, zanim wpadnie do bramki, zostanie dotknięta lub zagrana przez innego zawodnika, poza wykonawcą rzutu. Rzut z autu wykonuje się po wyjściu piłki poza linię boczną boiska.
Zawodnik, który w momencie podania piłki w jego kierunku jest na połowie boiska przeciwnika i nie ma przed sobą dwóch zawodników drużyny przeciwnej, jest na pozycji spalonej.

Rzuty wolne pośrednie zarządza się za następujące przewinienia:
- niebezpieczną grę,
- jeśli gracz jest na pozycji spalonej,
- atakowanie bramkarza bez piłki,
- atakowanie przeciwnika, który nie bierze bezpośredniego udziału w akcji,
- przetrzymywanie piłki przez bramkarza.

Rzuty wolne bezpośrednie zarządza się za przewinienia:
- podstawienie nogi przeciwnikowi,
- popychanie przeciwnika,
- kopnięcie lub usiłowanie kopnięcia przeciwnika,
- uderzenie lub usiłowanie uderzenia przeciwnika,
- dotknięcie piłki ręką,
- atakowanie ciałem przeciwnika z tyłu, zatrzymywanie przeciwnika z tyłu,
- naskok na przeciwnika.

Niezależnie od kary rzutem wolnym bezpośrednim lub karnym sędzia może ukarać zawodnika napomnieniem, wykluczeniem z gry, a w zawodach młodzieżowych napomnieniem, wykluczeniem z gry na 2 do 10 min lub wykluczeniem ostatecznym.
Grę prowadzi 3 sędziów - sędzia główny i 2 liniowych.

Mini piłka nożna

Długość i szerokość boiska zależy od warunków lokalnych. Przy grze na otwartym boisku długość nie powinna być większa niż 42 metry i mniejsza niż 25 metrów, a szerokość większa niż 25 i mniejsza niż 15 metrów. Przy grze w hali dopuszcza się boiska mniejsze, jednak zawsze o kształcie prostokąta i właściwie oznakowane liniami.

Bramki muszą być umieszczone na środku każdej linii bramkowej. Bramki składają się z dwóch ustawionych pionowo słupków, oddalonych od siebie o 3 metry, licząc od wewnętrznej krawędzi. Słupki połączone są poziomą poprzeczką, której dolna krawędź musi być oddalona od podłoża o 2 metry. Szerokość słupków bramkowych i poprzeczki musi być identyczna i wynosić od 5 do 8 cm. Od zewnętrznej strony słupków i poprzeczki powinna być zamocowana siatka, przymocowana do podłoża.

Piłka musi mieć kształt kulisty i być wykonana ze skóry lub materiału skóropodobnego. Zaleca się stosowanie piłki numer 4 o wadze 390-430 gramów i obwodzie 62-66 cm. O przydatności piłki do gry i jej ewentualnej wymianie decyduje wyłącznie sędzia. Dopuszcza się stosowanie piłki do siatkówki.

Wyposażenie zawodnika składa się, z koszulki, spodenek, skarpet (getrów) i obuwia. Dopuszcza się wyłącznie obuwie typu "adidasy", trampki, tenisówki itp. Nie wolno używać obuwia z kołkami lub kolcami. Nie wolno grać bez obuwia.
Czas gry wynosi 2 razy po 20 minut. w trakcie każdej połowy.
Zespołom przysługuje prawo do 1 minutowej przerwy w trakcie każdej połowy. Żądanie przerwy zgłasza sędziemu kapitan drużyny. Czas takiej przerwy odlicza się od czasu gry.

Podczas turniejów z udziałem kilku lub więcej drużyn czas gry może być przez organizatorów zmniejszony. W żadnym przypadku nie powinien on być mniejszy niż 2 razy po 10 minut.
Przerwa między I i II połową wynosi 5 minut.
Czas ewentualnej dogrywki w meczu, w którym musi być wyłoniony zwycięzca, wynosi 2x5 minut.

Bramka jest zdobyta, jeżeli piłka całym obwodem przekroczy linię bramkową pomiędzy słupkami bramki i poniżej poprzeczki. Zwycięża zespół, który zdobył większą liczbę bramek. Jeżeli oba zespoły strzelą tyle samo bramek, wynik jest remisowy. Jeżeli regulamin rozgrywek nie przewiduje remisów, sędzia zarządza 5 minutową dogrywkę. Gdy i ona nie da rezultatu, wykonywane są rzuty karne (po 5 rzutów na przemian, a następnie w razie potrzeby po l rzucie, aż do wyłonienia zwycięzcy). Sędzia uzna bramkę tylko wtedy, gdy piłka nie została do bramki wniesiona lub wepchnięta ręką przez zawodnika drużyny atakującej. Jeżeli piłka znajdzie się w bramce po zagraniu ręką zawodnika drużyny broniącej sędzia bramkę uzna.

Wersja 6-cio osobowa

Mecz rozpoczynają 2 drużyny, z których każda składa się z 6 zawodników, a jeden z nich jest bramkarzem. Jeżeli na skutek rozmaitych przyczyn (wykluczenia, kontuzje itp.) w drużynie zostanie mniej niż 3 zawodników, mecz nie może być kontynuowany.
Każda drużyna może mieć zawodników rezerwowych w liczbie maksymalnie 10.
Każda drużyna musi mieć kapitana, oznaczonego opaską na rękawie.
Każda drużyna musi mieć opiekuna (trenera), który zajmuje miejsce na ławce zawodników rezerwowych i odpowiada za zachowanie się drużyny.
Zmiany zawodników odbywają się w locie, to znaczy, gdy toczy się gra. Przy dokonywaniu zmiany muszą być spełnione następujące warunki:
- zawodnik opuszcza boisko przy linii środkowej (1 metr w prawo lub w lewo),
- na boisku nie może znajdować się więcej niż 5 zawodników jednej drużyny; czyli zawodnik wchodzący nie może znaleźć się na boisku zanim jego partner nie zejdzie za linię boczną,
- bramkarz może zamienić się miejscem z zawodnikiem z pola pod warunkiem, że sędzia zostanie o tym powiadomiony.

Obowiązujące przepisy gry znajdziesz tutaj: PZPN.PL - Oficjalny Serwis Polskiego Futbolu

Informatyka

Temat: Tworzenie prezentacji multimedialnej - projekt

Cel:
- wiem, czym jest prezentacja multimedialna
-  potrafię  przygotować prezentację multimedialną na dowolny temat

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link ebooka dla klasy VIII

https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68

Zapisz w zeszycie temat i przepisz:

Prezentacja multimedialna to przedstawienie danego zagadnienia w postaci dokumentu elektronicznego z elementami multimedialnymi, takimi jak rysunki, zdjęcia, animacje, dźwięki i filmy. 

Przeczytaj na str. 144 o programach do tworzenia prezentacji i możliości ich bezpłatnego stosowania np. Dokumenty Google (docs.google.com) - wystarczy przegladarka internetowa.

Następnie przeczytaj, jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja (ebook, str. 145).

Wykonaj ćwicz. 1 na str. 145. 

Przeczytaj o prezentacji w 10 krokach (od str. 146) . Przygotowujesz prezentację na dowolny temat 5-7 slajdów. Wykonujesz po kolei krótkie  ćwiczenia 2 -13 zgodnie z przedstawionymi w podręczniku krokami. Nowością jest krok 7, w którym dowiesz się o hiperłączu. Zastosujesz je w ćwiczeniu 9. Prezentację zapisz (krok 10, ćwicz. 13) pod adekwatną do zawartości nazwą w swoim folderze. Prezentacja będzie potrzebna do następnych zajęć i później wzbogacona o inne elementy - do oceny. 

 

 

 

29.04.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Utrwalamy pojęcia związane z utworem lirycznym.

Cel: Utrwalam pojęcia związane z liryką i nazywam środki językowe.

Materiał dla ucznia: Po zalogowaniu się na platformę epodreczniki.pl wybierz materiał „Wiem i umiem 1”. Utrwal pojęcia i wykonaj polecenia. Schematy możesz wkleić do zeszytu po wydrukowaniu lub je przepisać.  
Religia

Temat: Człowiek czci Boga

Cel:  Zapoznanie z treścią i obowiązkami wynikającymi z trzeciego przykazania Bożego

Materiał dla ucznia: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń do religii. Proszę przeczytać teksty w podręczniku na str. 155 – 157 Oddawanie czci Bogu, Uczestniczenie we Mszy świętej. Na podstawie przeczytanego tekstu z podręcznika wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 88 i 89. 

Matematyka

Temat: Długość okręgu - rozwiązywanie zadań

Cel:

- potrafię rozwiązywać zadania, w  których trzeba obliczyć długość okręgu, jego 
 promień  lub średnicę 

Materiał dla ucznia:

1. Zapisz w zeszycie temat lekcji. 

2. Wykonaj następujące przykłady z zadania 1 na stronie 268:

- z POZIOMU A  a)   (Pomoc podręcznik przykład 1 str. 266),
- z POZIOMU B  d)   (Pomoc podręcznik przykład 1 str. 266),
- z POZIOMU C  a)   (Pomoc podręcznik przykład 2.1 str. 266),
- z POZIOMU D  a)   (Pomoc podręcznik przykład 2.2 str. 267).

3. Wykonaj zadanie 2 a) ze strony 268. 
4. Wykonaj zadanie 4 a) ze strony 268.
5. Rozwiąż zadanie 5 ze strony 269.

Dla chętnych:  Zadanie 8 a str.269

Skany wszystkich rozwiązanych zadań proszę przesłać na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl  w terminie do 04.05.2020r.

Język angielski

Topic: Fixed collocations

Cel: Uczniowie poznają kolokacje i ich konstrukcje

Materiał dla ucznia: zeszyt przedmiotowy, zasób internetowy

  • Proszę pod tematem przepisać tę notatkę
  •  

 Collocations - kolokacje jest to połączenie dwóch lub więcej słów w logicznie brzmiącą całość.  Nie ma żadnej zasady opisującej tworzenie się kolokacji, trudno zatem odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektóre wyrazy tworzą stałe związki, a inne nie.  Pewne wyrazy po prostu zestawiane są razem.

time goes by

czas szybko mija

safe and sound

cały i zdrowy

ups and downs

wzloty i upadki

make the bed

pościelić łóżko

make cake

upiec ciasto

make a pizza

zrobić pizze

make war

prowadzić wojnę

make a list

robić listę

make a mistake

popełniać błąd

make sure

upewnić się

make noise

robić hałas

make money

zarabiać pieniądze

have a shower

brać prysznic

have breakfast

jeść śniadanie

have fun

świetnie się bawić

have an exam

mieć egzamin

have a word with someone

zamienić z kimś słowo

take a photo

zrobić zdjęcie

take a shower

kapać sie

take medicines

brać leki

take a taxi

zamawiać taksówkę

take a breath

wziąć oddech

take an exam

podchodzić do sprawdzianu

take a look

zerknij

do the washing up

umyć naczynia

do your hair

poczesać włosy

do the business

robić interesy

do the shopping

robić zakupy

do the homework

odrabiać zadanie

do the laundry

robić pranie

 

  • poniżej wrzucam linki do poćwiczenia kolokacji

https://wordwall.net/pl/resource/1289556/angielski/repetytorium-8-klasisty-kolokacje

https://wordwall.net/pl/resource/954341/angielski/08-edgard-podr%c3%b3%c5%bcowanie-kolokacje

 

Geografia

Temat: Oceania.

Cel:
- określisz położenie geograficzne Oceanii; - poznasz regiony geograficzne składające się na ten obszar

Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 8, zeszyt ćwiczeń.

Szukaj: Przeczytaj w podręczniku informacje dotyczące Oceanii (str. 159- 161), zapoznaj się z mapą Oceanii: odszukaj 4 regiony (Melanezję, Mikronezję, Polinezję i Nową Zelandię). W ćwiczeniach wykonaj zad. 3, 4 str. 72. Po wykonaniu zadania proszę zrobić zdjęcie tej strony i wysłać (do przyszłej środy) na mój mail marzanna19@onet.pl (zadanie podlega ocenie).

 

30.04.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język polski

Temat: Jakie to przysłowia, powiedzenia?

Cel: Poprawnie odczytuję emotikony.

       Znam rodzime  przysłowia i powiedzenia.

Materiał dla ucznia: Witajcie! Dziś wybierzcie materiał „Emotikony” (epodreczniki.pl). Odgadnij zaszyfrowane przysłowia i powiedzenia. Możesz przesłać mi odszyfrowane przysłowia, ale pamiętaj ponumerować odpowiedzi. Będzie nagroda   Miłej zabawy 

 

Matematyka

Temat: Pole koła

Cel:

- potrafię  obliczyć pole koła

Materiał dla ucznia:

Kliknij w link 

https://pistacja.tv/film/mat00446-pole-kola?playlist=534

i obejrzyj film.

Zapisz w zeszycie temat lekcji  i przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 272.

Przeczytaj przykład 1 oraz zawartość ramki obok przykładu i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 273.

Przeczytaj przykłady 2.1 i 2.2 na str. 273 i wykonaj ćwiczenie 2 na str. 274.

Przeczytaj przykład 3 na str. 274 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 274.
Przeczytaj przykład 4 na str. 274 i wykonaj ćwiczenie 4 na str. 274

Historia

Temat: Powstanie "Solidarności"

Cele:

- wyjaśniam przyczyny i skutki strajków sierpniowych w 1980 r., 

- charakteryzuję ruch społeczny "Solidarność".

 

Materiał-  podręcznik s. 207-210.

Odpowiedz na pytania:

  1. Co ogłoszono 1 VIII 1980 r.?
  2. Co było tego skutkiem ?
  3. Czego żądali protestujący?
  4. Kiedy wybuchł strajk okupacyjny w Stoczni Gdańskiej?
  5. Co tam powołano, pod czyim przywództwem, ile postulatów sformułowano. Wymień 7 najistotniejszych, Twoim zdaniem, żądań. 
  6. Kiedy podpisano porozumienie w Gdańsku? Kto reprezentował protestujących a kto rząd? Jaki był skutek podpisanego porozumienia?
  7. Jak powstawała "Solidarność"? W 4-5 zdaniach zapisz najważniejsze fakty. 

Notatkę zapisz starannie w zeszycie (razem z pytaniami). Możesz ją też wydrukować i wkleić. 

 

Fizyka

Temat:   Fale mechaniczne

Cel: Dowiesz się  czym jest fala, jakie ma właściwości, jakie wielkości ją opisują i jaki jest związek między drganiami a falami.

Materiał dla ucznia:
Obejrzyj prezentację  https://www.youtube.com/watch?v=4LKzKRGlQgU&vl=pl  Skorzystaj z podręcznika str.175 ( to najważniejsze) i sporządź notatkę. Na koniec wykonaj  zad. 3 str. 175

30 kwietnia w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie kartkówkę z trzech ostatnich lekcji. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika.

 

01.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język niemiecki

Międzynarodowe Święto Pracy

Język polski

Międzynarodowe Święto Pracy

Język angielski

Międzynarodowe Święto Pracy

Edukacja dla bezpieczeństwa

Międzynarodowe Święto Pracy

Data dodania: 2020-04-24 11:33:45
Data edycji: 2020-04-29 07:37:39
Ilość wyświetleń: 2912

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej