KLASA 8
27.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie wiadomości ze szkoły podstawowej - sposoby rozwiązywania zadań Cel: Utrwalam wiadomości i umiejętności dotyczące sposobów rozwiązywania zadań Materiał dla ucznia: Następnie spróbuj rozwiązać różnymi sposobami zadania: |
Język angielski |
Topic: Sport: Ćwiczenia leksykalne w zakresie tematu: Sport Cel: Uczniowie doskonalą słownictwo Materiał dla ucznia: Repetytorium ósmoklasisty - ćwiczenia,
Poniżej wstawiam pomocne linki do nauki tego słownictwa https://quizlet.com/pl/276177177/unit-10-sports-training-and-events-flash-cards/ https://wordwall.net/pl/resource/467892/angielski/repetytorium-sport-sportowcy
|
Biologia |
Temat: Zależności pokarmowe Cele lekcji: Uczeń zna: - poziomy troficzne funkcjonujące w ekosystemach; - łańcuchy i sieci pokarmowe. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 8 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 121 i przeczytaj uważnie cały temat, następnie zapisz w zeszycie notatkę.
|
Wiedza o społeczeństwie |
Temat: Sądy i trybunały Cele: - wyjaśniam zasadę niezależności sądów i niezawisłości sędziów, - wymieniam rodzaje sądów w Polsce, - wyjaśniam zasadę dwuinstancyjności postępowania sądowego, - przedstawiam, w jakich sprawach orzeka sąd rejonowy, Materiał podr. s. 146-149 Pytania do notatki:
Notatkę zapisz starannie w zeszycie przedmiotowym. |
28.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||
Język polski |
Temat: O czym w liście do Pana Boga pisze mały Oskar? Cel: Analizuję fragment utworu „Oskar i pani Róża” E.E.Schmitta. Materiał dla ucznia: Zaloguj się na platformę epodreczniki.pl. Wybierz materiał zatytułowany „Koleje losu”. Przeczytaj informacje o lekturze, o autorze i fragment lektury. Odpowiedz na pytania i sporządź notatkę w zeszycie według wskazanych punktów w materiale. Zadanie domowe: Czy fragment powieści Érica‑Emmanuela Schmitta zachęca cię do przeczytania całości utworu? Odpowiedz w kilku zdaniach. |
||
Chemia |
Temat: Szereg homologiczny kwasów karboksylowych Cele lekcji: Uczeń: - wie, co to są kwasy karboksylowe; - zna wzór ogólny kwasów karboksylowych; - zna szereg homologiczny kwasów karboksylowych. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do chemii dla klasy 8, notatka przygotowana przez nauczyciela. Czynności ucznia:
R – grupa alkilowa, -COOH - grupa funkcyjna (grupa karboksylowa)
|
||
Matematyka |
Temat: Długość okręgu Cel: Materiał dla ucznia: Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00444-liczba-pi-i-obwod-kola?playlist=534 i obejrzyj film. Zapisz w zeszycie temat lekcji i przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 265. Przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 266. Przeczytaj przykład 1 i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 266. Przeczytaj przykłady 2.1 i 2.2 na str. 267 i wykonaj ćwiczenie 2 na str. 267. Przeczytaj przykład 3 na str. 267 i wykonaj ćwiczenie 3.1 a) i b) oraz ćwiczenie 3.2 a) i b) na str. 267
|
||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną.
|
||
Informatyka |
Temat: Tworzenie prezentacji multimedialnej - projekt Cel: Materiał dla ucznia: Kliknij w link ebooka dla klasy VIII https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=68 Zapisz w zeszycie temat i przepisz: Prezentacja multimedialna to przedstawienie danego zagadnienia w postaci dokumentu elektronicznego z elementami multimedialnymi, takimi jak rysunki, zdjęcia, animacje, dźwięki i filmy. Przeczytaj na str. 144 o programach do tworzenia prezentacji i możliości ich bezpłatnego stosowania np. Dokumenty Google (docs.google.com) - wystarczy przegladarka internetowa. Następnie przeczytaj, jakie cechy powinna mieć dobra prezentacja (ebook, str. 145). Wykonaj ćwicz. 1 na str. 145. Przeczytaj o prezentacji w 10 krokach (od str. 146) . Przygotowujesz prezentację na dowolny temat 5-7 slajdów. Wykonujesz po kolei krótkie ćwiczenia 2 -13 zgodnie z przedstawionymi w podręczniku krokami. Nowością jest krok 7, w którym dowiesz się o hiperłączu. Zastosujesz je w ćwiczeniu 9. Prezentację zapisz (krok 10, ćwicz. 13) pod adekwatną do zawartości nazwą w swoim folderze. Prezentacja będzie potrzebna do następnych zajęć i później wzbogacona o inne elementy - do oceny.
|
29.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Utrwalamy pojęcia związane z utworem lirycznym. Cel: Utrwalam pojęcia związane z liryką i nazywam środki językowe. Materiał dla ucznia: Po zalogowaniu się na platformę epodreczniki.pl wybierz materiał „Wiem i umiem 1”. Utrwal pojęcia i wykonaj polecenia. Schematy możesz wkleić do zeszytu po wydrukowaniu lub je przepisać. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Religia |
Temat: Człowiek czci Boga Cel: Zapoznanie z treścią i obowiązkami wynikającymi z trzeciego przykazania Bożego Materiał dla ucznia: Podręcznik i zeszyt ćwiczeń do religii. Proszę przeczytać teksty w podręczniku na str. 155 – 157 Oddawanie czci Bogu, Uczestniczenie we Mszy świętej. Na podstawie przeczytanego tekstu z podręcznika wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń na str. 88 i 89. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Matematyka |
Temat: Długość okręgu - rozwiązywanie zadań Cel: Materiał dla ucznia: 1. Zapisz w zeszycie temat lekcji. 2. Wykonaj następujące przykłady z zadania 1 na stronie 268: - z POZIOMU A a) (Pomoc podręcznik przykład 1 str. 266), Dla chętnych: Zadanie 8 a str.269 Skany wszystkich rozwiązanych zadań proszę przesłać na maila waldeksobczak@poczta.onet.pl w terminie do 04.05.2020r. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język angielski |
Topic: Fixed collocations Cel: Uczniowie poznają kolokacje i ich konstrukcje Materiał dla ucznia: zeszyt przedmiotowy, zasób internetowy
Collocations - kolokacje jest to połączenie dwóch lub więcej słów w logicznie brzmiącą całość. Nie ma żadnej zasady opisującej tworzenie się kolokacji, trudno zatem odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektóre wyrazy tworzą stałe związki, a inne nie. Pewne wyrazy po prostu zestawiane są razem.
https://wordwall.net/pl/resource/1289556/angielski/repetytorium-8-klasisty-kolokacje https://wordwall.net/pl/resource/954341/angielski/08-edgard-podr%c3%b3%c5%bcowanie-kolokacje
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Oceania. Cel: Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza geografii 8, zeszyt ćwiczeń. Szukaj: Przeczytaj w podręczniku informacje dotyczące Oceanii (str. 159- 161), zapoznaj się z mapą Oceanii: odszukaj 4 regiony (Melanezję, Mikronezję, Polinezję i Nową Zelandię). W ćwiczeniach wykonaj zad. 3, 4 str. 72. Po wykonaniu zadania proszę zrobić zdjęcie tej strony i wysłać (do przyszłej środy) na mój mail marzanna19@onet.pl (zadanie podlega ocenie). |
30.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Temat: Jakie to przysłowia, powiedzenia? Cel: Poprawnie odczytuję emotikony. Znam rodzime przysłowia i powiedzenia. Materiał dla ucznia: Witajcie! Dziś wybierzcie materiał „Emotikony” (epodreczniki.pl). Odgadnij zaszyfrowane przysłowia i powiedzenia. Możesz przesłać mi odszyfrowane przysłowia, ale pamiętaj ponumerować odpowiedzi. Będzie nagroda
|
Matematyka |
Temat: Pole koła Cel: Materiał dla ucznia: Kliknij w link https://pistacja.tv/film/mat00446-pole-kola?playlist=534 i obejrzyj film. Zapisz w zeszycie temat lekcji i przepisz ramkę Zapamiętaj ze strony 272. Przeczytaj przykład 1 oraz zawartość ramki obok przykładu i wykonaj ćwiczenie 1 na str. 273. Przeczytaj przykłady 2.1 i 2.2 na str. 273 i wykonaj ćwiczenie 2 na str. 274. Przeczytaj przykład 3 na str. 274 i wykonaj ćwiczenie 3 na str. 274. |
Historia |
Temat: Powstanie "Solidarności" Cele: - wyjaśniam przyczyny i skutki strajków sierpniowych w 1980 r., - charakteryzuję ruch społeczny "Solidarność".
Materiał- podręcznik s. 207-210. Odpowiedz na pytania:
Notatkę zapisz starannie w zeszycie (razem z pytaniami). Możesz ją też wydrukować i wkleić.
|
Fizyka |
Temat: Fale mechaniczne Cel: Dowiesz się czym jest fala, jakie ma właściwości, jakie wielkości ją opisują i jaki jest związek między drganiami a falami. Materiał dla ucznia: 30 kwietnia w godzinach zgodnych z planem zajęć napiszecie kartkówkę z trzech ostatnich lekcji. Pytania wyślę jako wiadomość korzystając z e-dziennika. |
01.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język niemiecki |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Język polski |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Język angielski |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Edukacja dla bezpieczeństwa |
Międzynarodowe Święto Pracy |
88-121 Chełmce
Chełmce 51