Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 30.03.2020 do 3.04.2020

KLASA 5

30.03.2020, PONIEDZIAŁEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Zamiana jednostek

Cel:  umiem zamieniać jednostki monetarne, jednostki wagi oraz jednostki długości

Materiał dla ucznia

  1. Przeczytaj w podręczniku materiał ze strony 35. Zapisz w zeszycie temat i w punktach notatkę dotyczącą tego tematu ( 3 niebieskie ramki s.35)
  2. Zapoznaj się z przykładami zamiany jednostek ze s. 36
  3. Rozwiąż zadania:

    1 ze strony 36 i 37 przykłady a) i b) z poziomów A, B, C, D
    2 , 3 i 6 ze strony 37
    4 na stronie 101 z zeszytu ćwiczeń
    5 na stronie 102 z zeszytu ćwiczeń
Język polski

Temat: Ile to było? Kiedy się działo? Porządkuj liczby i rób to śmiało!

Cel: rozróżniam liczebniki główne i porządkowe

Materiał dla ucznia

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”. Szukaj: temat „Liczebniki główne i porządkowe” – str. 85. Przepisz do zeszytu przedmiotowego ze str. 87 wiadomości teoretyczne z ramki „Zapamiętaj”. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 3 ze str. 86, 4 ze str. 87, 5 ze str. 88.

Wychowanie fizyczne

Temat: Ćwiczenia rozciągające.

Cel: Kształtowanie prawidłowej sylwetki.

Materiał dla ucznia

- stań w lekkim rozkroku(plecy proste) - wdech nosem RR(ramiona)do góry, wydech ustami - RR w dół powtórz 5x
- stań w lekkim rozkroku, ręce wyprostowane, dostawianie PR do LN i na odwrót- po 5x na każdą stronę
- szeroko NN RR w górę opad dłońmi na podłogę (całe dłonie na podłodze)- wyprost i powtórz 5x
- pajacyki 15x
- skrętoskłony 10x
- skip A (kolana do klatki piersiowej) - 30 s.
- przenoszenie ciężaru ciała z jednej nogi na drugą - po 10x na każdą stronę.
- siad prosty rozkroczny - RR chwytamy za palce NN(nogi proste w kolanach) 5x
- ,,Brzuszki" 10x

Informatyka

Temat:  Wstawiamy do tekstu tabelę

Cel: Umiem wstawić tabelę do tekstu i ją sformatować

Materiał dla ucznia

Podręcznik strony od 67 do 72

W podręczniku na stronie 68 przeczytaj przykład  4 i wykonuj ćwiczenia 9, 10,11,12.

Dodatkowe informacje na temat  tworzenia tabeli możesz znaleźć także pod linkiem

https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-tabeli-do-tekstu-i-jej-formatowanie/D18k5AXUq

Zadanie :  
Utwórz proszę tabelę taką jak w zadaniu 5 na stronie 72. Dodatkowo możesz dodać czwartą kolumnę i umieść w niej fotografie szczytów pobrane z Internetu (pamiętaj o odpowiednim ich formatowaniu). Prace proszę przesłać w załączniku pocztą elektroniczną na adres waldeksobczak@poczta.onet.pl   do 06.04.2020. Jeżeli nie macie konta poproście rodziców o wysłanie.

 

 

31.03.2020, WTOREK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Matematyka

Temat: Pole figury

Cel: Z lekcji dowiesz się,  w jaki sposób obliczyć pole figury korzystając z kwadratów jednostkowych oraz jak obliczać pole prostokąta o podanych bokach.

Materiał dla ucznia:  

  1. Przeczytaj w podręczniku materiał ze strony 47. Zapisz w zeszycie temat i dwa zdania nad przykładami na tejże stronie.
  2. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu?playlist=392

  1. Wzorując się na przykładach ze strony 47 rozwiąż zadanie 1 ze strony 48 (Z poziomów A, B, C, D punkty a) i b).
  2. Rozwiąż zadania:
  3. 7 i 8 ze strony 50
  4. 4 na stronie 106 z zeszytu ćwiczeń
  5. 8 na stronie 107 z zeszytu ćwiczeń

Jeżeli chcesz być pewny wiedzy i umiejętności z tego zakresu możesz dodatkowo (ale nie musisz) rozwiązać zadania  "Czy już umiem" ze strony 52

Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie.

Powodzenia!   

Język polski

Temat: Poprawnie zapisuję i odmieniam liczebniki główne i porządkowe.

Cel: odmieniam liczebniki przez przypadki, poprawnie zapisuję liczebniki

Materiał dla ucznia

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”.

Szukaj: temat „Liczebniki główne i porządkowe” – str. 85. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 6 ze str. 88, 7 (odpowiadaj pełnym zdaniem), 8 ze str. 89. W zeszycie przedmiotowym przez przypadki odmień wyrażenia: dwa krzesła, trzeci numer.

Geografia

Temat: Kontynenty i oceany.

Cel: Poznasz rozmieszczenie kontynentów i oceanów na naszej planecie.

Materiał dla ucznia:

 epodreczniki.pl

Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa) Kontynenty na Ziemi ( punkt 1). Następnie : Błękitna planeta Ziemia ( punkt 1).Zapoznaj się z e-materiałem, skorzystaj z zamieszczonej tam mapy - naucz się wskazywać na mapie wszystkie kontynenty i oceany.

 

Technika

Temat: Świat tworzyw sztucznych

Cel

- wiem,  jakie znaczenie tworzyw sztucznych w różnych dziedzinach życia
- potrafię wyjaśnić jak otrzymuje się tworzywa sztuczne
- potrafię wymienić rodzaje i właściwości tworzyw sztucznych oraz podać przykłady ich zastosowania

Materiał dla ucznia

 

  1. Na podstawie tekstu „Jak powstają tworzywa sztuczne?” ze s. 36 podręcznika zapoznaj się z procesem powstawania tworzyw sztucznych oraz ich podstawowym podziałem na plastomery i elastomery.
  2. Zapisz temat lekcji i wykonaj ćw. 1 ze s. 36
  3. Znajdź w Internecie wiadomości potrzebne do wykonania ćw. 2. Rozwiązanie zapisz w zeszycie
  4. Przeczytaj tekst  dotyczący właściwości i zastosowania tworzyw sztucznych .

Obejrzyj filmy klikając w linki :  https://www.youtube.com/watch?v=7T2g39iCrfY&list=PLzhZNK5evL1m1YNiew3YIapFG8otz-Fn7       i

https://www.youtube.com/watch?v=kCN_i5mk7AM

Następnie wykonaj ćw. 3 na str. 37

 

01.04.2020, ŚRODA      

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Język angielski

Temat: Revision Workout 4

Cel: powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 4

Materiał dla ucznia:

Ćwiczenia Brainy 5 , ćwiczenia online

1. Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 41 zad. 1, 2, 3, 4 

2.Ponadto uczniowie wykonują zadania online, sprawdzają odpowiedzi klikacjąć na Check pod zadaniem.

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-forms-1

 http://www.english-room.com/grammar/presentsimpletense_affirmative_1.htm

 https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/pres1.htm

Biologia

Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny

Cel:

Uczeń zna:

- funkcje korzenia,
- strefy korzenia,

- rodzaje systemów korzeniowych z przykładami,

- przekształcenia korzeni z przykładami.

Materiał dla ucznia:

podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej.

1. Otwórz podręcznik na stronie 98

2. Przepisz punkt 1. 2. 3. Notatki (Patrz notatka do zeszytu ucznia niżej po punkcie 6), teraz wykonaj i opisz rysunek budowy korzenia ze strony 98.

3. Przepisz punkt 4. notatki, następnie wykonaj i opisz rysunki systemów korzeniowych ze strony 99.

4. Przepisz punkt 5. Notatki, potem wykonaj i podpisz rysunki schematyczne przekształceń korzeni ze strony 100 i 101 (ale rysunki schematyczne, czyli te z podpisem)

5. Naucz się notatki i wykonywania rysunków schematycznych z pamięci. NOTATKA DO ZESZYTU ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ

6. Jeśli w przyszłości chcesz brać udział w konkursach przerysuj do zeszytu i opisz ze strony 99 Jak wygląda korzeń od środka (tylko rysunek i opis).

Notatka do zeszytu ucznia:

1. Korzeń to organ podziemny rośliny.

2. Funkcje korzenia:

- utrzymywanie rośliny w podłożu;

- pobieranie z gleby wody z solami mineralnymi.

3. Budowa zewnętrzna korzenia:

a) strefa korzeni bocznych – utrzymuje roślinę w podłożu;

b) strefa włośnikowa – służy do pobierania z gleby wody z solami

mineralnymi;

c) strefa wydłużania – miejsce, gdzie korzeń rośnie na długość. W tej strefie komórki nie dzielą się, lecz powiększają swoje rozmiary;

d) strefa stożka wzrostu – umożliwia wzrost na długość. W tej strefie występują komórki tkanki twórczej, które dzielą się.

4. Wyróżniamy 2 rodzaje systemów korzeniowych:

a) system palowy – występuje gruby korzeń główny, a od niego odchodzą cienkie korzenie boczne, np. u mniszka lekarskiego, słonecznika;

b) system wiązkowy – brak korzenia głównego, jest to pęk cienkich korzeni podobnej długości, zwanych korzeniami przybyszowymi, np. u traw.

5. U niektórych roślin korzenie ulegają przekształceniom, dzięki temu mogą pełnić dodatkowe funkcje;

a) korzenie spichrzowe – magazynują substancje pokarmowe, np. u buraka, marchwi, rzodkiewki;

b) korzenie podporowe – podpierają roślinę ze wszystkich stron, np. u kukurydzy;

c) korzenie czepne – przymocowują roślinę do gałęzi, murów, płotów, np. u bluszczu;

d) ssawki – występują u roślin, które są pasożytami lub półpasożytami, np. u jemioły ssawki wrastają w organizm żywiciela i pobierają wodę z solami mineralnymi.

Plastyka

Temat: Kompozycja otwarta-praca plastyczna „Wiosenne kwiaty”

Cel: -poznaję kompozycję otwartą

Materiał dla ucznia

  - wykonam pracę plastyczną „Wiosenne kwiaty” z zastosowaniem kompozycji otwartej.

Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str. 50. Przeczytam tekst „Kompozycja otwarta” , obejrzę obrazy i wyjaśnienia dotyczące zastosowania w tych dziełach kompozycji otwartej. Wykonam pracę plastyczną „Wiosenne kwiaty” dowolna techniką , z zastosowaniem kompozycji otwartej.

 

02.04.2020, CZWARTEK        

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Historia

Temat:  Średniowiecze - system feudalny, epoka rycerzy.

Cel:

- wymieniam stany społeczne w średniowieczu,

- rozumiem pojęcia: lenno, senior, wasal,

 - wymieniam etapy kariery rycerskiej,

- wymieniam cechy średniowiecznego wzoru rycerza.

Materiał dla ucznia

Proszę przeczytać tematy "System feudalny" i "Epoka rycerzy".s.132- 134, 136-138.

Notatka w zeszycie : s. pojęcia lenno, senior, wasal - są na końcu podr. w słowniczku

p. 2 i 3 s. 135

s. 139 - 1 i 3

Język angielski

Temat: Revision Workout 4

CelPowtórzenie zagadnień gramatycznych z rozdziału 4.

Materiał dla ucznia:

Podręcznik Brainy 4 , ćwiczenia online

1. Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 55 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i zapisuja odpowiedzi w zeszycie.

2. Ponadto uczniowie wykonują zadania online- aby rozpocząć należy kiknąć na Rozpocznij test , następnie sprawdź odpowiedzi i podsumowanie. Wykonaj zadanie kilka razy jeżeli błędy nadal się pojawiają.

http://testyourenglish.pl/Test/1/present-simple-wstaw-czasownik-w-odpowiedniej-formie#.Xn3KKEFCfIU

 

Język polski

Temat: Opowiedzieć o sobie i świecie

Cel:  dokonuję analizy utworu poetyckiego, określam formę gramatyczną wskazanych części mowy

Materiał dla ucznia

Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”. Szukaj: temat „Opowiedzieć o sobie i świecie” – str. 95. Przeczytaj wiersz Joanny Kulmowej i wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 1 ze str. 95, 2 (przepisz również treść polecenia i informacje znajdujące się przy niebieskich kropkach) i 3 ze str. 96.

 

 

03.04.2020, PIĄTEK     

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Muzyka

Temat:  Organy

Celpoznaję największy instrument muzyczny.

Materiał dla ucznia

 Podręcznik „Klucz do muzyki” str.84-86. Przeczytam tekst o organach i wykonam ćwiczenie ze słuchawkami na str.84 – posłucham muzyki.

Matematyka

Temat: Pole równoległoboku i rombu

Cel: Z lekcji dowiesz się,  w jaki sposób obliczyć pole równoległoboku i rombu.

Materiał dla ucznia:

  1. Przeczytaj proszę w podręczniku materiał ze strony 54. Zapisz w zeszycie temat i w dwóch punktach notatkę dotyczącą tego tematu ( odpowiednio 2 niebieskie ramki i dwa rysunki po lewej )
  2. Obejrzyj film, który znajduje się pod linkiem

https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu?playlist=392

  1. Wzorując się na przykładach ze strony 55 i 56 rozwiąż zadanie 1 ze strony 57 i 58 (Z poziomów A, B, C, D punkty a) i b).
  2. Rozwiąż zadania:

    5 i 7 ze strony 59
    1, 2, 3 na stronie 109 z zeszytu ćwiczeń
    4 i 6 na stronie 111 z zeszytu ćwiczeń

Jeżeli chcesz być pewny wiedzy i umiejętności z tego zakresu możesz dodatkowo (rozwiązać zadania  "Czy już umiem" ze strony 52

Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie. Powodzenia!   

Religia

Temat: Na drodze Cię Jezu spotykam

Cel: Rozważanie treści stacji Drogi Krzyżowej

Materiał dla ucznia

Przeczytam w skupieniu tekst Drogi Krzyżowej (teksty są w książeczce do nabożeństwa

  

Data dodania: 2020-03-27 19:26:15
Data edycji: 2020-03-29 23:26:37
Ilość wyświetleń: 1421

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej