KLASA 5
30.03.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Zamiana jednostek Cel: umiem zamieniać jednostki monetarne, jednostki wagi oraz jednostki długości Materiał dla ucznia:
|
Język polski |
Temat: Ile to było? Kiedy się działo? Porządkuj liczby i rób to śmiało! Cel: rozróżniam liczebniki główne i porządkowe Materiał dla ucznia: Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”. Szukaj: temat „Liczebniki główne i porządkowe” – str. 85. Przepisz do zeszytu przedmiotowego ze str. 87 wiadomości teoretyczne z ramki „Zapamiętaj”. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 3 ze str. 86, 4 ze str. 87, 5 ze str. 88. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia rozciągające. Cel: Kształtowanie prawidłowej sylwetki. Materiał dla ucznia: - stań w lekkim rozkroku(plecy proste) - wdech nosem RR(ramiona)do góry, wydech ustami - RR w dół powtórz 5x |
Informatyka |
Temat: Wstawiamy do tekstu tabelę Cel: Umiem wstawić tabelę do tekstu i ją sformatować Materiał dla ucznia: Podręcznik strony od 67 do 72 W podręczniku na stronie 68 przeczytaj przykład 4 i wykonuj ćwiczenia 9, 10,11,12. Dodatkowe informacje na temat tworzenia tabeli możesz znaleźć także pod linkiem https://epodreczniki.pl/a/wstawianie-tabeli-do-tekstu-i-jej-formatowanie/D18k5AXUq Zadanie :
|
31.03.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Pole figury Cel: Z lekcji dowiesz się, w jaki sposób obliczyć pole figury korzystając z kwadratów jednostkowych oraz jak obliczać pole prostokąta o podanych bokach. Materiał dla ucznia:
https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu?playlist=392
Jeżeli chcesz być pewny wiedzy i umiejętności z tego zakresu możesz dodatkowo (ale nie musisz) rozwiązać zadania "Czy już umiem" ze strony 52 Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie. Powodzenia! |
Język polski |
Temat: Poprawnie zapisuję i odmieniam liczebniki główne i porządkowe. Cel: odmieniam liczebniki przez przypadki, poprawnie zapisuję liczebniki Materiał dla ucznia: Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”. Szukaj: temat „Liczebniki główne i porządkowe” – str. 85. Wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 6 ze str. 88, 7 (odpowiadaj pełnym zdaniem), 8 ze str. 89. W zeszycie przedmiotowym przez przypadki odmień wyrażenia: dwa krzesła, trzeci numer. |
Geografia |
Temat: Kontynenty i oceany. Cel: Poznasz rozmieszczenie kontynentów i oceanów na naszej planecie. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl Szukaj: geografia ( szkoła podstawowa) Kontynenty na Ziemi ( punkt 1). Następnie : Błękitna planeta Ziemia ( punkt 1).Zapoznaj się z e-materiałem, skorzystaj z zamieszczonej tam mapy - naucz się wskazywać na mapie wszystkie kontynenty i oceany.
|
Technika |
Temat: Świat tworzyw sztucznych Cel: - wiem, jakie znaczenie tworzyw sztucznych w różnych dziedzinach życia Materiał dla ucznia:
Obejrzyj filmy klikając w linki : https://www.youtube.com/watch?v=7T2g39iCrfY&list=PLzhZNK5evL1m1YNiew3YIapFG8otz-Fn7 i https://www.youtube.com/watch?v=kCN_i5mk7AM Następnie wykonaj ćw. 3 na str. 37 |
01.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Temat: Revision Workout 4 Cel: powtórzenie wiadomości i umiejętności z rozdziału 4 Materiał dla ucznia: Ćwiczenia Brainy 5 , ćwiczenia online 1. Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 41 zad. 1, 2, 3, 4 2.Ponadto uczniowie wykonują zadania online, sprawdzają odpowiedzi klikacjąć na Check pod zadaniem. https://agendaweb.org/exercises/verbs/present/affirmative-forms-1 http://www.english-room.com/grammar/presentsimpletense_affirmative_1.htm https://web2.uvcs.uvic.ca/courses/elc/studyzone/330/grammar/pres1.htm |
Biologia |
Temat: Korzeń – organ podziemny rośliny Cel: Uczeń zna: - funkcje korzenia, - rodzaje systemów korzeniowych z przykładami, - przekształcenia korzeni z przykładami. Materiał dla ucznia: podręcznik dla ucznia papierowy do biologii Puls życia dla klasy 5, notatka zamieszczona poniżej. 1. Otwórz podręcznik na stronie 98 2. Przepisz punkt 1. 2. 3. Notatki (Patrz notatka do zeszytu ucznia niżej po punkcie 6), teraz wykonaj i opisz rysunek budowy korzenia ze strony 98. 3. Przepisz punkt 4. notatki, następnie wykonaj i opisz rysunki systemów korzeniowych ze strony 99. 4. Przepisz punkt 5. Notatki, potem wykonaj i podpisz rysunki schematyczne przekształceń korzeni ze strony 100 i 101 (ale rysunki schematyczne, czyli te z podpisem) 5. Naucz się notatki i wykonywania rysunków schematycznych z pamięci. NOTATKA DO ZESZYTU ZNAJDUJE SIĘ PONIŻEJ 6. Jeśli w przyszłości chcesz brać udział w konkursach przerysuj do zeszytu i opisz ze strony 99 Jak wygląda korzeń od środka (tylko rysunek i opis). Notatka do zeszytu ucznia: 1. Korzeń to organ podziemny rośliny. 2. Funkcje korzenia: - utrzymywanie rośliny w podłożu; - pobieranie z gleby wody z solami mineralnymi. 3. Budowa zewnętrzna korzenia: a) strefa korzeni bocznych – utrzymuje roślinę w podłożu; b) strefa włośnikowa – służy do pobierania z gleby wody z solami mineralnymi; c) strefa wydłużania – miejsce, gdzie korzeń rośnie na długość. W tej strefie komórki nie dzielą się, lecz powiększają swoje rozmiary; d) strefa stożka wzrostu – umożliwia wzrost na długość. W tej strefie występują komórki tkanki twórczej, które dzielą się. 4. Wyróżniamy 2 rodzaje systemów korzeniowych: a) system palowy – występuje gruby korzeń główny, a od niego odchodzą cienkie korzenie boczne, np. u mniszka lekarskiego, słonecznika; b) system wiązkowy – brak korzenia głównego, jest to pęk cienkich korzeni podobnej długości, zwanych korzeniami przybyszowymi, np. u traw. 5. U niektórych roślin korzenie ulegają przekształceniom, dzięki temu mogą pełnić dodatkowe funkcje; a) korzenie spichrzowe – magazynują substancje pokarmowe, np. u buraka, marchwi, rzodkiewki; b) korzenie podporowe – podpierają roślinę ze wszystkich stron, np. u kukurydzy; c) korzenie czepne – przymocowują roślinę do gałęzi, murów, płotów, np. u bluszczu; d) ssawki – występują u roślin, które są pasożytami lub półpasożytami, np. u jemioły ssawki wrastają w organizm żywiciela i pobierają wodę z solami mineralnymi. |
Plastyka |
Temat: Kompozycja otwarta-praca plastyczna „Wiosenne kwiaty” Cel: -poznaję kompozycję otwartą Materiał dla ucznia: - wykonam pracę plastyczną „Wiosenne kwiaty” z zastosowaniem kompozycji otwartej. Materiał dla ucznia: Podręcznik do plastyki „Do dzieła!” str. 50. Przeczytam tekst „Kompozycja otwarta” , obejrzę obrazy i wyjaśnienia dotyczące zastosowania w tych dziełach kompozycji otwartej. Wykonam pracę plastyczną „Wiosenne kwiaty” dowolna techniką , z zastosowaniem kompozycji otwartej. |
02.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Historia |
Temat: Średniowiecze - system feudalny, epoka rycerzy. Cel: - wymieniam stany społeczne w średniowieczu, - rozumiem pojęcia: lenno, senior, wasal, - wymieniam etapy kariery rycerskiej, - wymieniam cechy średniowiecznego wzoru rycerza. Materiał dla ucznia: Proszę przeczytać tematy "System feudalny" i "Epoka rycerzy".s.132- 134, 136-138. Notatka w zeszycie : s. pojęcia lenno, senior, wasal - są na końcu podr. w słowniczku p. 2 i 3 s. 135 s. 139 - 1 i 3 |
Język angielski |
Temat: Revision Workout 4 Cel: Powtórzenie zagadnień gramatycznych z rozdziału 4. Materiał dla ucznia: Podręcznik Brainy 4 , ćwiczenia online 1. Uczniowie wykonują zadania podsumowujące rozdział na str. 55 zad. 1, 2, 3, 4, 5, 6 i zapisuja odpowiedzi w zeszycie. 2. Ponadto uczniowie wykonują zadania online- aby rozpocząć należy kiknąć na Rozpocznij test , następnie sprawdź odpowiedzi i podsumowanie. Wykonaj zadanie kilka razy jeżeli błędy nadal się pojawiają. http://testyourenglish.pl/Test/1/present-simple-wstaw-czasownik-w-odpowiedniej-formie#.Xn3KKEFCfIU
|
Język polski |
Temat: Opowiedzieć o sobie i świecie Cel: dokonuję analizy utworu poetyckiego, określam formę gramatyczną wskazanych części mowy Materiał dla ucznia: Materiał dla ucznia: Podręcznik „Słowa z uśmiechem. Nauka o języku i ortografia”. Szukaj: temat „Opowiedzieć o sobie i świecie” – str. 95. Przeczytaj wiersz Joanny Kulmowej i wykonaj w zeszycie przedmiotowym polecenia: 1 ze str. 95, 2 (przepisz również treść polecenia i informacje znajdujące się przy niebieskich kropkach) i 3 ze str. 96.
|
03.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Muzyka |
Temat: Organy Cel: poznaję największy instrument muzyczny. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Klucz do muzyki” str.84-86. Przeczytam tekst o organach i wykonam ćwiczenie ze słuchawkami na str.84 – posłucham muzyki. |
Matematyka |
Temat: Pole równoległoboku i rombu Cel: Z lekcji dowiesz się, w jaki sposób obliczyć pole równoległoboku i rombu. Materiał dla ucznia:
https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu?playlist=392
Jeżeli chcesz być pewny wiedzy i umiejętności z tego zakresu możesz dodatkowo (rozwiązać zadania "Czy już umiem" ze strony 52 Rozwiązania zadań proszę zapisz w zeszycie. Powodzenia! |
Religia |
Temat: Na drodze Cię Jezu spotykam Cel: Rozważanie treści stacji Drogi Krzyżowej Materiał dla ucznia: Przeczytam w skupieniu tekst Drogi Krzyżowej (teksty są w książeczce do nabożeństwa |
88-121 Chełmce
Chełmce 51