KLASA 1
04.05.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – dz jak dzwon Cel: - potrafię policzyć sylaby, głoski i litery w wyrazie dzwon, - czytam teksty z poznanymi dwuznakami dz, Dz, - potrafię zapisać dwuznaki dz,Dz zgodnie z poznanym wzorem graficznym. Materiał dla ucznia: 1. Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” część 3, str.100 a) przyjrzyj się ilustracji i dwuznakom:dz, Dz. Posłuchaj jak brzmi „Dzwon Zygmunta” na Wawelu. https://www.youtube.com/watch?v=J5Bg_KtWgfg b) policz sylaby, głoski i litery w wyrazie „dzwon”, c) zastanów się, dlaczego głosek w tym wyrazie jest mniej niż liter, (Informacja dla Rodzica- dziecko powinno odpowiedzieć, że w wyrazie dzwon jest mniej głosek, bo głoskę „dz” zapisujemy dwoma znakami, czyli dwuznakiem). d) zastanów się, dlaczego w wyrazie „dzwon” jest jedna sylaba. Przypomnij sobie informacje, które przekazywałam w klasie podczas lekcji, na temat liczby samogłosek i sylab w wyrazie. (Informacja dla Rodzica- dziecko powinno odpowiedzieć, że w wyrazie jest tyle sylab, ile samogłosek, czyli, jedna samogłoska to jedna sylaba w wyrazie, dwie samogłoski, to dwie sylaby itd.) SAMOGŁOSKI: a,o,i,u(ó),e,y,ę,ą. e) przeczytaj tekst na str.100, najpierw sylabami, a następnie coraz płynniej. Teraz możesz wykonać ćwiczenia interaktywne: 2. Epodręcznik.pl Blok 29. „Jacy jesteśmy” Temat: 141„Nie lubię skarżyć”:https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_141_p1 a) posłuchaj wiersza, b) ułóż prawidłowo na półkach wyrazy z dz na początku, w środku i na końcu, c) posłuchaj głoski dz w kilku wyrazach, d) posłuchaj, jak dzielimy na sylaby i głoski wyrazy: dzwonek, dzbanek, e) popatrz, jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dz, Dz. 3. Teraz otwórz Karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele” część 3 na str. 91 i ćwicz pisanie dwuznaków dz,Dz, najpierw po śladzie, potem samodzielnie. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Nauka piosenki pt. „Niesforne literki”-dz. Poszukiwanie głoski i dwuznaku dz w wyrazach Cel: - śpiewam z pamięci zwrotkę piosenki, - wyszukuję w wyrazach głoski dz oraz piszę wyrazy z dwuznakiem Materiał dla ucznia: https://wsip.pl/upload/2020/04/niesforne_literki_Dz.mp3 -piosenka „Niesforne literki”. Nauczę się piosenki na pamięć. Karty ćwiczeń str.90 ćw.1 – odszukaj w wycinance, wytnij i przyklej obrazki, w których nazwach słyszysz dz. ćw.2- przestaw litery i odczytaj wyrazy z dz. ćw.5- wykreśl wszystkie dwuznaki dz,Dz i odczytaj hasło.
|
Język angielski |
Temat 7: Dopasowywanie stroju do pór roku i warunków pogodowych.
Cel: Dzisiaj utrwalisz poznane wcześniej nazwy kolorów, ubrań, pór roku oraz słownictwo opisujące pogodę. Będziesz potrafił/a opisać obrazek – podać porę roku, opisać warunki pogodowe oraz strój postaci. Materiał dla ucznia: Materiał udostępniony przez nauczyciela na wirtualnej tablicy (nr 7).
|
05.05.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Czytanie wiersza „Awantura w muzeum”. Odwiedzamy muzea. Różnice między muzeum a skansenem. Utrwalenie dwuznaku dz w wyrazach i zdaniach. Cel: -czytam wiersz samodzielnie, -wiem, jaka jest różnica między muzeum a skansenem, -potrafię pisać dwuznak dz w wyrazach i zdaniach. Materiał dla ucznia: 1.Obejrzyj filmy: Muzeum przyrodnicze we Wrocławiu https://www.youtube.com/watch?v=3h4mHYkooaM Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie https://www.youtube.com/watch?v=5pDq42qJDUA Wizyta w Muzeum Fryderyka Chopina/ Najlepsze dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=6B87gugaW50 Czy po obejrzeniu filmów wiesz, jaka jest różnica między muzeum a skansenem? Muzeum to instytucja, która została powołana do gromadzenia,badania i opieki nad obiektami, które posiadają pewną wartość historyczną lub artystyczną. Część obiektów można zobaczyć na wystawach. Część jest przechowywana w specjalnych magazynach. Skansen to muzeum na powietrzu, które prezentuje kulturę ludową danego regionu. Są to stare domy, kurniki, chlewy, obory,kuźnie, drewniane wiatraki, studnie, ule i wszystko co się w nich znajduje. 2. Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” cz.3 str.102-103 Tekst „Odwiedzamy muzea”- Obejrzyj zdjęcia, jeżeli potrafisz przeczytaj tekst albo poproś o przeczytanie rodzica lub starsze rodzeństwo. 3.„Szkolni Przyjaciele Karty ćwiczeń. Część 3 str.92-93 ćw.1 (Przeczytaj samodzielnie wiersz pt. „Awantura w muzeum”i wykonaj polecenia. ), Wyjaśnienie słowa: KUSTOSZ, to pracownik muzeum, który opiekuje się zbiorami muzealnymi. ćw.2 (Odszukaj nalepki i dokończ nimi zdania, przepisz wybrane zdanie.) ćw.3 (Ułóż zdanie z rozsypanych wyrazów i napisz je starannie.). ćw.4 (Przeczytaj wypowiedzi dzieci i odgadnij o jakim rodzaju muzeum mówią), Dla chętnych: ćw.5(Wytnij i przyklej), ćw.6(Przeczytaj ze zrozumieniem tekst i wpisz imiona dzieci we właściwych miejscach).
|
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Dostrzeganie figur geometrycznych w najbliższym otoczeniu. Rozpoznawanie figur i budowanie modeli geometrycznych. Cel: - rozpoznaję w otoczeniu figury geometryczne, - umiem nazwać płaskie figury geometryczne Materiał dla ucznia:Zobacz filmik o figurach: Piosenka o figurach II DrobNutki II Piosenki DLA DZIECI https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM 1. ZADANIE: Jeżeli możesz wyjdź przed dom, wyciągnij ręce przed siebie i obrysuj w powietrzu drzwi domu, następnie okna, chmurę, oczko w siatce płotu i inne obiekty. Zastanów się jaki kształt mają te przedmioty. Te obiekty mają kształt figur geometrycznych. Jedne mają kształt prostokąta, inne kształt kwadratu, trójkąta lub koła. Poszukaj w otoczeniu obiektów, które mają kształt koła i trójkąta. 2.ZADANIE: Za pomocą patyka obrysuj kamień, ślad buta, płytę chodnikową lub inny obiekt. Obrysowane kształty, to także figury geometryczne. Po powrocie do domu wykonaj ćwiczenia w: Podręczniku do matematyki część 2 str.54-55 Zadanie 1 i 2 już wykonałaś(-eś). Wykonaj zad.4 i 5. „Szkolni Przyjaciele” Karty ćwiczeń Część 2 str.48-49 wykonaj zad.1,2,3,4 i zad 5 dla chętnych. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Narysuję lub wykonam z plasteliny wystawę w Muzeum Zabawek Cel: - rozpoznaję rodzaje muzeów na podstawie eksponatów, - potrafię narysować lub ulepić z plasteliny, jak wyobrażam sobie Muzeum Zabawek Materiał dla ucznia: kartka z bloku, kredki, farby lub plastelina, film: Muzeum Zabawek Krynica Zdrój https://www.youtube.com/watch?v=uABIiKTLssk Po obejrzeniu filmu z muzeum zabawek, narysuj lub wykonaj z plasteliny wystawę w tym muzeum. |
Religia |
Temat: Słuchamy Pana Jezusa Cel: Zachęcenie dzieci do naśladowania Pana Jezusa i okazywania dobroci Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl. I Przeczytaj z pomocą rodziców tekst „Płaszcz św. Marcina” na str. 104-105 Zastanów się, co możesz zrobić, by pokazać Panu Jezusowi, że Go słuchasz i kochasz (może to być np. pomoc rodzicom w domu, modlitwa za chorych…) |
06.05.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – dź jak dźwięk. Wprowadzenie dwuznaków dź, Dź na podstawie wyrazu podstawowego dźwięk. Cel: - czytam wyrazy z dwuznakami dź, Dź, - liczę sylaby, głoski i litery w wyrazach. Materiał dla ucznia: 1. Odgłosy natury dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8 2. Wyraz dźwięk https://vimeo.com/406172247/a7150105cf Podręcznik Szkolni Przyjaciele część 3 str.104-105 Przyjrzyj się drukowanym dwuznakom dź, Dź. Poszukaj na obrazku wyrazów, w których słyszysz głoskę dź. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o odczytanie tekstu ze str.105, a Ty samodzielnie spróbuj przeczytać tekst ze strony 104 (najpierw powoli sylabami, a potem coraz szybciej i płynniej). Karty ćwiczeń część 3 Teraz wykonaj ćwiczenie 1,2 i 3 ze strony 94 Po wykonaniu tych ćwiczeń obejrzyj lekcję w epodrecznki, dzięki której zobaczysz jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dź i Dź. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Nauka pisania dwuznaków dź, Dź Cel: - umiem pisać dwuznaki dź, Dź oraz wyrazy z dwuznakami Materiał dla ucznia: Obejrzyj lekcję w epodrecznki, dzięki której zobaczysz jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dź i Dź. Blok 29 Jacy jesteśmy Temat 143 Nie wolno kłamać. LATO https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_143_p1 Posłuchaj wiersza „Ada to nie wypada...”, posłuchaj wyrazów z głoską i dwuznakiem dź. Zobacz i posłuchaj, jak dzielimy na sylaby i głoski wyraz dźwig. Popatrz, jak pisze się dwuznaki dź, Dź. Nauka pisania dwuznaków dź, Dź. https://vimeo.com/406170511/14c6f6d221 Karty ćwiczeń str.95 ćw.4.( Pisz wolno i starannie. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu pióra lub ołówka podczas pisania oraz o prawidłowej postawie -plecy wyprostowane). Następnie wykonaj ćw.5 i 6 ze str.95 Posłuchaj kolejnej zwrotki piosenki pt. „Niesforne literki dź” https://wsip.pl/upload/2020/04/niesforne_literki_Dz1.mp3
|
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia usprawniające dla najmłodszych. https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M |
07.05.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – dzi jak dziecko Cel: -odróżniam symbole graficzne:dz,dź,dzi. -potrafię przeczytać zdania z poznanymi trójznakami dzi,Dzi w wyrazach. Materiał dla ucznia: Wyraz dziecko-podział na sylaby i głoski. https://vimeo.com/406172177/c825db720e Podręcznik Szkolni Przyjaciele cz.3 str.106-107 Obejrzyj obrazek i wyszukaj na nim wyrazów, w których słyszysz głoskę dzi na początku, w środku, na końcu. Przyjrzyj się trójznakom dzi,Dzi TRÓJZNAK – Dzi– GŁOSKĘ DZI ZAPISUJEMY TRZEMA ZNAKAMI , d-z-i. Przeczytaj tekst ze str.106, najpierw sylabami, a następnie coraz płynniej. Jeżeli potrafisz, to tekst ze str.107 przeczytaj samodzielnie lub poproś o przeczytanie rodzica . Nauka pisania trójznaków dzi, Dzi. https://vimeo.com/406170457/e0f410d2dd PRZYPOMNIENIE: dzi będziemy zawsze pisali przed samogłoskami a,ą,e,ę, u(ó),a dwuznaki dz i dź przed spółgłoskami Karty ćwiczeń część 3 str.96 ćw.4 Napisz trójznaki dzi, Dzi najpierw po śladzie, a potem samodzielnie.
|
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Piszemy zaproszenie Cel: - potrafię napisać zaproszenie Materiał dla ucznia: Karty ćwiczeń str.96 ćw.1 (Połącz zdjęcie z modelem wyrazowym), ćw. 2(Odszukaj w wyrazach wspólną cząstkę literową), ćw. 3(Podziel wyrazy na sylaby), ćw. 5 (Uzupełnij zaproszenie, przeczytaj uzupełniony tekst, przepisz wyrazy z dzi).
|
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Wprowadzenie pojęcia boków i kątów w figurach geometrycznych. Cel: - wiem, które figury geometryczne mają kąty i boki, - klasyfikuję figury według podanego warunku. Materiał dla ucznia: Piosenka o figurach II DrobNutki II Piosenki DLA DZIECI https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM Matematyka Podręcznik str.56-57 Przeczytaj wszystkie informacje na temat boków i kątów w figurach geometrycznych. Wykonaj zadanie 3( wytnij takie figury, jak na obrazku i rozetnij je zgodnie z instrukcją) oraz odpowiedz ustnie na pytania zawarte w zadaniach: 1,2,4,5,6. Matematyka. Karty ćwiczeń str. 50 zad. 1,2, 3 oraz str.51 zad.4,5,6. |
08.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – dż jak dżem. Wprowadzenie dwuznaków dż, Dż na podstawie wyrazu dżem. Cel: - czytam zdania z dwuznakami dż, Dż w wyrazach, - wiem, z czego przygotowuje się dżemy i konfitury. Materiał dla ucznia: Zobacz, jak należy dzielić na sylaby i głoski wyraz dżem- podział na sylaby i głoski https://vimeo.com/406172296/9c6470206d Podręcznik. Szkolni Przyjaciele część 3 str.108-109 Przyjrzyj się ilustracji. Powiedz, co robią dzieci. Poszukaj wyrazów, w których słyszysz głoskę dż na początku, w środku i na końcu wyrazu. Przeczytaj samodzielnie tekst ze strony 108, najpierw sylabami, a potem płynnie. Jeżeli potrafisz przeczytaj tekst ze str 109 lub poproś o przeczytanie rodzica. Porozmawiaj z mamą o tym, co jest napisane w tym tekście, czyli z czego przygotowuje się dżemy i konfitury. Jeżeli masz w domu dżem lub konfiturę, to przygotuj sobie kanapkę i ją zjedz. Karty ćwiczeń str.98. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2. Podziel nazwy obrazków na sylaby i na głoski. Zapamiętaj! W wyrazie jest tyle sylab, ile samogłosek. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Nauka pisania dwuznaków dż, Dż. Pisanie zdań z poznanymi dwuznakami. Cel: - potrafię pisać dwuznaki dż, Dż oraz wyrazy i zdania z dwuznakami. Materiał dla ucznia; epodreczniki LATO Blok 29 Jacy jesteśmy Temat 145 Nie jestem bałaganiarzem https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_145_p1 Nauka pisania dwuznaku dż, Dż https://vimeo.com/406170552/237716506b Karty ćwiczeń str.99 ćw.3. Napisz dwuznaki dż, Dż najpierw po śladzie, a potem samodzielnie. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu ołówka lub pióra oraz o wyprostowanych plecach. Następnie wykonaj ćwiczenie 4 ze str.99. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Przekształcanie figur geometrycznych. Tworzenie różnych figur i układanek. Cel: - potrafię przekształcić figury geometryczne. Materiał dla ucznia: Matematyka Podręcznik str.58 Wykonaj ustnie zadanie 1,2,3,4. Swoje odpowiedzi zaprezentuj rodzicowi. Przygotuj figury geometryczne zaproponowane w zadaniach 5,6,7 i rozetnij je zgodnie z instrukcją. O wynikach swoich działań porozmawiaj z rodzicem. Matematyka. Karty ćwiczeń str.50-51 Wykonaj zadania: 1(ozdób latawiec według instrukcji), 2 (w każdą figurę wpisz liczbę jej kątów, pokoloruj i połącz zgodnie z poleceniem), 3 (połącz figury w pary), 4( dokończ rysowanie figur zgodnie z poleceniem). Pozostałe zadania (5 i 6 ) dla chętnych. |
88-121 Chełmce
Chełmce 51