Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

TEMATY ZDALNYCH LEKCJI od 04.05.2020 do 08.05.2020

 

KLASA 1

04.05.2020, PONIEDZIAŁEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Literowe opowieści – dz jak dzwon

Cel:

- potrafię policzyć sylaby, głoski i litery w wyrazie dzwon,

- czytam teksty z poznanymi dwuznakami dz, Dz,

- potrafię zapisać dwuznaki dz,Dz zgodnie z poznanym wzorem graficznym.

Materiał dla ucznia:

1. Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” część 3, str.100

a) przyjrzyj się ilustracji i dwuznakom:dz, Dz.

Posłuchaj jak brzmi „Dzwon Zygmunta” na Wawelu.

https://www.youtube.com/watch?v=J5Bg_KtWgfg

b) policz sylaby, głoski i litery w wyrazie „dzwon”,

c) zastanów się, dlaczego głosek w tym wyrazie jest mniej niż liter, (Informacja dla Rodzica- dziecko powinno odpowiedzieć, że w wyrazie dzwon jest mniej głosek, bo głoskę „dz” zapisujemy dwoma znakami, czyli dwuznakiem).

d) zastanów się, dlaczego w wyrazie „dzwon” jest jedna sylaba. Przypomnij sobie informacje, które przekazywałam w klasie podczas lekcji, na temat liczby samogłosek i sylab w wyrazie. (Informacja dla Rodzica- dziecko powinno odpowiedzieć, że w wyrazie jest tyle sylab, ile samogłosek, czyli, jedna samogłoska to jedna sylaba w wyrazie, dwie samogłoski, to dwie sylaby itd.) SAMOGŁOSKI: a,o,i,u(ó),e,y,ę,ą.

e) przeczytaj tekst na str.100, najpierw sylabami, a następnie coraz płynniej.

Teraz możesz wykonać ćwiczenia interaktywne:

2. Epodręcznik.pl Blok 29. „Jacy jesteśmy” Temat: 141„Nie lubię skarżyć”:https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_141_p1

a) posłuchaj wiersza,

b) ułóż prawidłowo na półkach wyrazy z dz na początku, w środku i na końcu,

c) posłuchaj głoski dz w kilku wyrazach,

d) posłuchaj, jak dzielimy na sylaby i głoski wyrazy: dzwonek, dzbanek,

e) popatrz, jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dz, Dz.

3. Teraz otwórz Karty ćwiczeń „Szkolni Przyjaciele” część 3 na str. 91 i ćwicz pisanie dwuznaków dz,Dz, najpierw po śladzie, potem samodzielnie.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Nauka piosenki pt. „Niesforne literki”-dz. Poszukiwanie głoski i dwuznaku dz w wyrazach

Cel:

- śpiewam z pamięci zwrotkę piosenki,

- wyszukuję w wyrazach głoski dz oraz piszę wyrazy z dwuznakiem

Materiał dla ucznia:

https://wsip.pl/upload/2020/04/niesforne_literki_Dz.mp3 -piosenka „Niesforne literki”. Nauczę się piosenki na pamięć.

Karty ćwiczeń str.90 ćw.1 – odszukaj w wycinance, wytnij i przyklej obrazki, w których nazwach słyszysz dz.

ćw.2- przestaw litery i odczytaj wyrazy z dz.

ćw.5- wykreśl wszystkie dwuznaki dz,Dz i odczytaj hasło.

 

Język angielski

Temat 7: Dopasowywanie stroju do pór roku i warunków pogodowych.

 

Cel: Dzisiaj utrwalisz poznane wcześniej nazwy kolorów, ubrań, pór roku oraz słownictwo opisujące pogodę. Będziesz potrafił/a opisać obrazek – podać porę roku, opisać warunki pogodowe oraz strój postaci.

Materiał dla ucznia:

Materiał udostępniony przez nauczyciela na wirtualnej tablicy (nr 7).

 

 

 

05.05.2020, WTOREK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Czytanie wiersza „Awantura w muzeum”. Odwiedzamy muzea. Różnice między muzeum a skansenem. Utrwalenie dwuznaku dz w wyrazach i zdaniach.

Cel:

-czytam wiersz samodzielnie,

-wiem, jaka jest różnica między muzeum a skansenem,

-potrafię pisać dwuznak dz w wyrazach i zdaniach.

Materiał dla ucznia:

1.Obejrzyj filmy:

Muzeum przyrodnicze we Wrocławiu

https://www.youtube.com/watch?v=3h4mHYkooaM

Skansen Kurpiowski w Nowogrodzie

https://www.youtube.com/watch?v=5pDq42qJDUA

Wizyta w Muzeum Fryderyka Chopina/ Najlepsze dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=6B87gugaW50

Czy po obejrzeniu filmów wiesz, jaka jest różnica między muzeum a skansenem?

Muzeum to instytucja, która została powołana do gromadzenia,badania i opieki nad obiektami, które posiadają pewną wartość historyczną lub artystyczną. Część obiektów można zobaczyć na wystawach. Część jest przechowywana w specjalnych magazynach.

Skansen to muzeum na powietrzu, które prezentuje kulturę ludową danego regionu. Są to stare domy, kurniki, chlewy, obory,kuźnie, drewniane wiatraki, studnie, ule i wszystko co się w nich znajduje.

2. Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” cz.3 str.102-103 Tekst „Odwiedzamy muzea”- Obejrzyj zdjęcia, jeżeli potrafisz przeczytaj tekst albo poproś o przeczytanie rodzica lub starsze rodzeństwo.

3.„Szkolni Przyjaciele Karty ćwiczeń. Część 3 str.92-93

ćw.1 (Przeczytaj samodzielnie wiersz pt. „Awantura w muzeum”i wykonaj polecenia. ),

Wyjaśnienie słowa: KUSTOSZ, to pracownik muzeum, który opiekuje się zbiorami muzealnymi.

ćw.2 (Odszukaj nalepki i dokończ nimi zdania, przepisz wybrane zdanie.)

ćw.3 (Ułóż zdanie z rozsypanych wyrazów i napisz je starannie.).

ćw.4 (Przeczytaj wypowiedzi dzieci i odgadnij o jakim rodzaju muzeum mówią),

Dla chętnych:

ćw.5(Wytnij i przyklej),

ćw.6(Przeczytaj ze zrozumieniem tekst i wpisz imiona dzieci we właściwych miejscach).

 

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Dostrzeganie figur geometrycznych w najbliższym otoczeniu. Rozpoznawanie figur i budowanie modeli geometrycznych.

Cel:

- rozpoznaję w otoczeniu figury geometryczne,

- umiem nazwać płaskie figury geometryczne

Materiał dla ucznia:Zobacz filmik o figurach:

Piosenka o figurach II DrobNutki II Piosenki DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

1. ZADANIE: Jeżeli możesz wyjdź przed dom, wyciągnij ręce przed siebie i obrysuj w powietrzu drzwi domu, następnie okna, chmurę, oczko w siatce płotu i inne obiekty. Zastanów się jaki kształt mają te przedmioty.

Te obiekty mają kształt figur geometrycznych. Jedne mają kształt prostokąta, inne kształt kwadratu, trójkąta lub koła. Poszukaj w otoczeniu obiektów, które mają kształt koła i trójkąta.

2.ZADANIE: Za pomocą patyka obrysuj kamień, ślad buta, płytę chodnikową lub inny obiekt. Obrysowane kształty, to także figury geometryczne.

Po powrocie do domu wykonaj ćwiczenia w:

Podręczniku do matematyki część 2 str.54-55

Zadanie 1 i 2 już wykonałaś(-eś). Wykonaj zad.4 i 5.

Szkolni Przyjaciele” Karty ćwiczeń Część 2 str.48-49

wykonaj zad.1,2,3,4 i zad 5 dla chętnych.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Narysuję lub wykonam z plasteliny wystawę w Muzeum Zabawek

Cel:

- rozpoznaję rodzaje muzeów na podstawie eksponatów,

- potrafię narysować lub ulepić z plasteliny, jak wyobrażam sobie Muzeum Zabawek

Materiał dla ucznia: kartka z bloku, kredki, farby lub plastelina, film:

Muzeum Zabawek Krynica Zdrój

https://www.youtube.com/watch?v=uABIiKTLssk

Po obejrzeniu filmu z muzeum zabawek, narysuj lub wykonaj z plasteliny wystawę w tym muzeum.

Religia

Temat: Słuchamy Pana Jezusa

Cel: Zachęcenie dzieci do naśladowania Pana Jezusa i okazywania dobroci

Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl. I

Przeczytaj z pomocą rodziców tekst „Płaszcz św. Marcina” na str. 104-105

Zastanów się, co możesz zrobić, by pokazać Panu Jezusowi, że Go słuchasz i kochasz (może to być np. pomoc rodzicom w domu, modlitwa za chorych…)

 

 

06.05.2020, ŚRODA

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

 

Temat: Literowe opowieści – dź jak dźwięk. Wprowadzenie dwuznaków dź, Dź na podstawie wyrazu podstawowego dźwięk.

Cel:

- czytam wyrazy z dwuznakami dź, Dź,

- liczę sylaby, głoski i litery w wyrazach.

Materiał dla ucznia:

1. Odgłosy natury dla dzieci

https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8

2. Wyraz dźwięk

https://vimeo.com/406172247/a7150105cf

Podręcznik Szkolni Przyjaciele część 3 str.104-105

Przyjrzyj się drukowanym dwuznakom dź, Dź. Poszukaj na obrazku wyrazów, w których słyszysz głoskę dź. Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o odczytanie tekstu ze str.105, a Ty samodzielnie spróbuj przeczytać tekst ze strony 104 (najpierw powoli sylabami, a potem coraz szybciej i płynniej).

Karty ćwiczeń część 3 Teraz wykonaj ćwiczenie 1,2 i 3 ze strony 94

Po wykonaniu tych ćwiczeń obejrzyj lekcję w epodrecznki, dzięki której zobaczysz jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dź i Dź.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Nauka pisania dwuznaków dź, Dź

Cel:

- umiem pisać dwuznaki dź, Dź oraz wyrazy z dwuznakami

Materiał dla ucznia:

Obejrzyj lekcję w epodrecznki, dzięki której zobaczysz jak należy prawidłowo pisać dwuznaki dź i Dź.

Blok 29 Jacy jesteśmy Temat 143 Nie wolno kłamać. LATO

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_143_p1

Posłuchaj wiersza „Ada to nie wypada...”, posłuchaj wyrazów z głoską i dwuznakiem dź.

Zobacz i posłuchaj, jak dzielimy na sylaby i głoski wyraz dźwig. Popatrz, jak pisze się dwuznaki dź, Dź.

Nauka pisania dwuznaków dź, Dź.

https://vimeo.com/406170511/14c6f6d221

Karty ćwiczeń str.95 ćw.4.( Pisz wolno i starannie. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu pióra lub ołówka podczas pisania oraz o prawidłowej postawie -plecy wyprostowane).

Następnie wykonaj ćw.5 i 6 ze str.95

Posłuchaj kolejnej zwrotki piosenki pt. „Niesforne literki dź”

https://wsip.pl/upload/2020/04/niesforne_literki_Dz1.mp3

 

Wychowanie fizyczne

 

Temat: Ćwiczenia usprawniające dla najmłodszych.

https://www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M





 

 

07.05.2020, CZWARTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Literowe opowieści – dzi jak dziecko

Cel:

-odróżniam symbole graficzne:dz,dź,dzi.

-potrafię przeczytać zdania z poznanymi trójznakami dzi,Dzi w wyrazach.

Materiał dla ucznia:

Wyraz dziecko-podział na sylaby i głoski.

https://vimeo.com/406172177/c825db720e

Podręcznik Szkolni Przyjaciele cz.3 str.106-107

Obejrzyj obrazek i wyszukaj na nim wyrazów, w których słyszysz głoskę dzi na początku, w środku, na końcu.

Przyjrzyj się trójznakom dzi,Dzi

TRÓJZNAK – Dzi– GŁOSKĘ DZI ZAPISUJEMY TRZEMA ZNAKAMI , d-z-i.

Przeczytaj tekst ze str.106, najpierw sylabami, a następnie coraz

płynniej. Jeżeli potrafisz, to tekst ze str.107 przeczytaj samodzielnie lub poproś o przeczytanie rodzica .

Nauka pisania trójznaków dzi, Dzi.

https://vimeo.com/406170457/e0f410d2dd

PRZYPOMNIENIE: dzi będziemy zawsze pisali przed samogłoskami a,ą,e,ę, u(ó),a dwuznaki dz i dź przed spółgłoskami

Karty ćwiczeń część 3 str.96 ćw.4

Napisz trójznaki dzi, Dzi najpierw po śladzie, a potem samodzielnie.

 

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Piszemy zaproszenie

Cel: - potrafię napisać zaproszenie

Materiał dla ucznia:

Karty ćwiczeń str.96

ćw.1 (Połącz zdjęcie z modelem wyrazowym),

ćw. 2(Odszukaj w wyrazach wspólną cząstkę literową),

ćw. 3(Podziel wyrazy na sylaby),

ćw. 5 (Uzupełnij zaproszenie, przeczytaj uzupełniony tekst, przepisz wyrazy z dzi).

 

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Wprowadzenie pojęcia boków i kątów w figurach geometrycznych.

Cel:

- wiem, które figury geometryczne mają kąty i boki,

- klasyfikuję figury według podanego warunku.

Materiał dla ucznia:

Piosenka o figurach II DrobNutki II Piosenki DLA DZIECI

https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM

Matematyka Podręcznik str.56-57

Przeczytaj wszystkie informacje na temat boków i kątów w figurach geometrycznych. Wykonaj zadanie 3( wytnij takie figury, jak na obrazku i rozetnij je zgodnie z instrukcją) oraz odpowiedz ustnie na pytania zawarte w zadaniach: 1,2,4,5,6.

Matematyka. Karty ćwiczeń str. 50 zad. 1,2, 3 oraz str.51 zad.4,5,6.

 

 

08.05.2020, PIĄTEK

Przedmiot Schemat lekcji dla ucznia
Edukacja wczesnoszkolna                                                

Temat: Literowe opowieści – dż jak dżem. Wprowadzenie dwuznaków dż, Dż na podstawie wyrazu dżem.

Cel:

- czytam zdania z dwuznakami dż, Dż w wyrazach,

- wiem, z czego przygotowuje się dżemy i konfitury.

Materiał dla ucznia:

Zobacz, jak należy dzielić na sylaby i głoski

wyraz dżem- podział na sylaby i głoski

https://vimeo.com/406172296/9c6470206d

Podręcznik. Szkolni Przyjaciele część 3 str.108-109

Przyjrzyj się ilustracji. Powiedz, co robią dzieci. Poszukaj wyrazów, w których słyszysz głoskę na początku, w środku i na końcu wyrazu. Przeczytaj samodzielnie tekst ze strony 108, najpierw sylabami, a potem płynnie. Jeżeli potrafisz przeczytaj tekst ze str 109 lub poproś o przeczytanie rodzica.

Porozmawiaj z mamą o tym, co jest napisane w tym tekście, czyli z czego przygotowuje się dżemy i konfitury. Jeżeli masz w domu dżem lub konfiturę, to przygotuj sobie kanapkę i ją zjedz.

Karty ćwiczeń str.98. Wykonaj ćwiczenie 1 i 2. Podziel nazwy obrazków na sylaby i na głoski.

Zapamiętaj! W wyrazie jest tyle sylab, ile samogłosek.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Nauka pisania dwuznaków dż, Dż. Pisanie zdań z poznanymi dwuznakami.

Cel:

- potrafię pisać dwuznaki dż, Dż oraz wyrazy i zdania z dwuznakami.

Materiał dla ucznia;

epodreczniki LATO Blok 29 Jacy jesteśmy Temat 145 Nie jestem bałaganiarzem

https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_LATO_1_4_29_145_p1

Nauka pisania dwuznaku dż, Dż

https://vimeo.com/406170552/237716506b

Karty ćwiczeń str.99 ćw.3. Napisz dwuznaki dż, Dż najpierw po śladzie, a potem samodzielnie. Pamiętaj o prawidłowym trzymaniu ołówka lub pióra oraz o wyprostowanych plecach.

Następnie wykonaj ćwiczenie 4 ze str.99.

Edukacja wczesnoszkolna

Temat: Przekształcanie figur geometrycznych. Tworzenie różnych figur i układanek.

Cel:

- potrafię przekształcić figury geometryczne.

Materiał dla ucznia:

Matematyka Podręcznik str.58

Wykonaj ustnie zadanie 1,2,3,4. Swoje odpowiedzi zaprezentuj rodzicowi. Przygotuj figury geometryczne zaproponowane w zadaniach 5,6,7 i rozetnij je zgodnie z instrukcją. O wynikach swoich działań porozmawiaj z rodzicem.

Matematyka. Karty ćwiczeń str.50-51

Wykonaj zadania: 1(ozdób latawiec według instrukcji),

2 (w każdą figurę wpisz liczbę jej kątów, pokoloruj i połącz zgodnie z poleceniem),

3 (połącz figury w pary),

4( dokończ rysowanie figur zgodnie z poleceniem).

Pozostałe zadania (5 i 6 ) dla chętnych.

 

 
Data dodania: 2020-05-01 14:36:17
Data edycji: 2020-05-03 16:47:40
Ilość wyświetleń: 1539

Z życia klas

Przejdź do swojej klasy!
Zobacz

Nasi Partnerzy

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej