KLASA 1
20.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – h jak herbata Cel: - poznaję głoskę i litery: h, H -pięknie piszę litery h i H oraz wyrazy z tymi literami, - czytam tekst z nowymi literami h i H. Materiał dla ucznia: Epodręcznik.pl Blok 19. Temat: 100 Hałas szkodzi zdrowiu. Posłuchaj opowiadania pt. „Cisza”. Wskaż przedmioty, które mogą powodować hałas. Przyjrzyj się, jak wyglądają drukowane litery h, H. Przeczytaj wyrazy z literą h, posłuchaj jak brzmią. Posłuchaj i zobacz jak dzieli się na sylaby i głoski wyrazy hełm i hamak. Zobacz, jak prawidłowo pisze się małą literę h i wielką literę H. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/Kl1_ORE_V9_ZIMA_1_2_19_100_p2 Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” str.88 – 89 (obejrzyj obrazek, wyszukaj przedmiotów, w których nazwach słychać h, przeczytaj tekst sylabami, a potem coraz płynniej). Podziel na sylaby, głoski i litery wyraz herbata. Karty ćwiczeń-str.80-81 ćw. 1(połącz zdjęcie z modelem głoskowym; samogłoski –czerwone, spółgłoski - niebieskie), ćw.2 (przeczytaj wiersz i podkreśl wyrazy z h), ćw.3 (napisz litery h, H po śladzie i samodzielnie, przepisz zdanie-po śladzie i samodzielnie), ćw.4(odczytaj wyrazy i je zapisz). |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Czytanie tekstów z poznanymi literami. Cel: - potrafię czytać teksty z poznanymi literami. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” str.88 oraz str. 122, tekst „Wiosna nad wodą”( doskonalenie techniki głośnego, płynnego czytania). Karty ćwiczeń str.81. ćw. 5 (ułóż wyrazy i przepisz je starannie). Porozmawiaj z mamą o herbacie, przy herbacie. J ( tekst str.89 ). |
Język angielski |
Temat 5: Nauka nazw ubrań.
Cel: Dzisiaj nauczysz się nazywać różne ubrania: dress - sukienka, boots - kozaki, coat - płaszcz, hat - czapka, shirt - koszula, shoes - buty, skirt - spódniczka, sweater - sweter, trousers - spodnie, T-shirt – koszulka z krótkim rękawem. Materiał dla ucznia: Materiał udostępniony przez nauczyciela na wirtualnej tablicy (nr 5).
|
21.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Wiosenny sad. Obraz wiosennego sadu w wierszu Hanny Zdzitowieckiej pt. „Biały sad”. Cel: - potrafię opisać wiosenny sad, - starannie przepisuję zdania, -wiem, w jaki sposób powstaje owoc. Materiał dla ucznia: Film: „Kwitnące sady: Śliwy, wiśnie i jabłonie” https://www.youtube.com/watch?v=bvjK_OrdVM Film: „Od kwiatu do owocu”- Przyroda, klasa II – Eduelo.pl https://www.youtube.com/watch?v=pcMM8SiOIDg „Szkolni Przyjaciele”- Podręcznik str.90 -91. Przyjrzyj się ilustracji i poproś rodzica lub sam przeczytaj tekst na str.90. Powiedz, jakie kolory ma wiosenny sad. Przeczytaj samodzielnie tekst „Skąd się biorą owoce?” ze str. 91. Wskaż na ilustracji owady zapylające kwiaty i podaj ich nazwy. Karty ćwiczeń str. 82-83, ćw.1. (narysuj ilustrację do wiersza), ćw.2 (napisz zdania), ćw. 3. ( przeczytaj wyrazy i wybierz wskazane litery), ćw. 4.(wykreśl litery h), ćw. 5.(podpisz ilustracje), ćw. 6.(pokoloruj owady i kwiaty) oraz ćw.7. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Powtórzenie materiału z zakresu edukacji matematycznej – dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Cel: -potrafię dodawać do siebie dwie liczby jednocyfrowe, - odczytuję temperaturę na termometrze. Materiał dla ucznia: „Szkolni Przyjaciele” Podręcznik Matematyka str. 46 zad. 1, 2, 3 oraz str. 47. Zad. 7. Matematyka. Karty ćwiczeń str.41. zad. 1,2,3,4 – wykonaj zadania. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Wiosenny sad w malarstwie polskim i europejskim. Wykonanie ozdobnego talerzyka. Cel: - rozwijam wyobraźnię poprzez kontakt z dziełami sztuki, - wykonam ozdobny talerzyk jako formę użytkową. Materiał dla ucznia: „Szkolni Przyjaciele „ Podręcznik str. 125 „Kraina dźwięku i obrazu”( obejrzę uważnie zdjęcia obrazów i wysłucham utworu Edwarda Griega „Poranek”- https://www.youtube.com/watch?v=E7gdmOYLx6c Materiały do pracy plastycznej: talerz papierowy, farby, płatki kosmetyczne, lakier Wykonaj ozdobny talerzyk Pomaluj brzeg dużego papierowego talerzyka, tworząc ramę obrazu. W środku talerzyka namaluj sad- drzewa z gałązkami. Białe kwiaty wytnij z płatków kosmetycznych. Po wyschnięciu pokryj talerzyki lakierem. Tę ostatnią czynność wykonaj pod opieką mamy lub taty. Obraz gotowy! |
Religia |
Temat: Wierzymy w zmartwychwstanie Jezusa Cel: Utrwalenie wiadomości o Świętach Wielkanocnych Materiał dla ucznia: Zeszyt ćwiczeń do religii, str. 56. Wykonaj zadanie 1 na str. 56. Skorzystaj z obrazków do wycięcia nr 9 na str. 87 i naklej chustę na postać Jezusa oraz wklej obok grobu postać żywego Pana Jezusa z chorągwią, która jest znakiem zmartwychwstania. Pokoloruj obrazek. Zadanie będzie ocenione. Proszę, by rodzice zrobili zdjęcie wykonanego przez dzieci zadania i przesłali na d.malicki@wp.pl do 26.04.2020 r. W temacie wiadomości proszę wpisać imię i nazwisko dziecka. |
22.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Literowe opowieści – ch jak chmura. Cel: - potrafię czytać i pisać wyrazy z poznanymi dwuznakami ch, Ch. - umiem policzyć sylaby, głoski i litery w wyrazach z ch. Materiał dla ucznia: https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/Kl1_ORE_V9_ZIMA_1_2_20_105_p3 Blok 20 Temat 105 Tworzymy rymy-(interaktywne zadania) Przeczytaj, co to jest rytm, obejrzyj zdjęcia: rytm w plasterku cytryny, rytm w witrażu, słoje pnia, płatki słonecznika, kolumny, kołki w płocie, stopnie schodów. Uporządkuj przedmioty z głoską ch na początku, w środku i na końcu wyrazu. Zobacz jak wygląda ch, Ch drukowane. Zobacz, jak dzieli się wyrazy mucha i choinka na sylaby i głoski. Popatrz, jak należy pisać dwuznak małe ch i wielkie Ch. „Szkolni Przyjaciele” Podręcznik str.92-93 ( poszukaj na obrazku wyrazów z ch na początku, w środku, na końcu). Podziel na sylaby, głoski i litery wyraz chmura. Przeczytaj tekst sylabami, a potem coraz płynniej. W Kartach ćwiczeń wykonaj ćw.1 i 2 ze str.119 (policz głoski, wykreśl ch i odczytaj przysłowie). Nauka pisania ch, Ch- ćw. 3 str.85 Ćw. 4 str. 85(podpisz wyrazy). |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Powtórzenie materiału z zakresu edukacji matematycznej – rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe, liczenie pieniędzy, dni tygodnia i utrwalenie dodawania i odejmowania na grafach. Cel: - znam różne sposoby dodawania i odejmowania liczb, - umiem liczyć pieniądze, - nazywam i obliczam dni tygodnia, - rozwiązuję zadania z treścią. Materiał dla ucznia: YouTube –filmik – „Dodawanie i odejmowanie liczb z przekroczeniem 10-Matematyka, Klasa II – Eduelo.pl” (4:35 min.), „Szkolni Przyjaciele” Matematyka Podręcznik str. 46-47 zad.4, 5,6, 8,9,10. Wykonaj w Kartach ćwiczeń do matematyki zad. 5,6 na str.41 oraz 7,8,9 na str.42 Dla chętnych zadanie 10. str.42Temat: Powtórzenie materiału z zakresu edukacji matematycznej – rozwiązywanie zadań na porównywanie różnicowe, liczenie pieniędzy, dni tygodnia i utrwalenie dodawania i odejmowania na grafach. Cel: - znam różne sposoby dodawania i odejmowania liczb, - umiem liczyć pieniądze, - nazywam i obliczam dni tygodnia, - rozwiązuję zadania z treścią. Materiał dla ucznia: YouTube –filmik – „Dodawanie i odejmowanie liczb z przekroczeniem 10-Matematyka, Klasa II – Eduelo.pl” (4:35 min.), „Szkolni Przyjaciele” Matematyka Podręcznik str. 46-47 zad.4, 5,6, 8,9,10. Wykonaj w Kartach ćwiczeń do matematyki zad. 5,6 na str.41 oraz 7,8,9 na str.42 Dla chętnych zadanie 10. str.42 |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Psychomotoryczność- rozwijanie koordynacji ruchowej. Zadania dla ucznia: - ramiona ułożone skrzyżnie przed sobą w przód. Wymach ramion luźno w bok 8x Ćwiczenia nóg: -postawa zasadnicza-skurcz nogi lewej (prawej), podciągnięcie kolana w górę, opuszczenie nogi 5x Ćwiczenia szyi: -siad prosty-skurcz i wyprost lewej nogi (prawej) nogi i skłon tułowia w przód 4x Ćwiczenia tułowia: -siad prosty – krążenie głowy i szyi w lewą i prawą stronę Siad rozkroczny – skłon tułowia w lewą, prawą stronę z oparciem rąk na podłodze za sobą 5x Ćwiczenia mięśni brzucha: -leżenie tyłem-skłon w przód z dotknięciem lewego, następnie prawego kolana łokciem przeciwnym (lewym, prawym) po 4x na każdą stronę Skoki: Podskoki w miejscu ze skurczem lewej, prawej nogi w przód-30 sekund. |
23.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Rwetes w ogrodzie Cel: -wiem, jakie prace wykonuje się na wiosnę w ogrodzie, - wypowiadam się na temat wysłuchanego opowiadania, - wiem, że zdania mogą być zakończone kropką, wykrzyknikiem i znakiem zapytania. Materiał dla ucznia: „Szkolni Przyjaciele” Podręcznik – str. 94-95 ( obejrzyj ilustrację i poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie tekstu). Karty ćwiczeń str.86-87 ćw. 1. (przeczytaj tytuły i ustal ich kolejność, narysuj obrazek), ćw.2. (odszyfruj wyrazy i zapisz je), ćw.3.(przeczytaj zdania i informację na temat zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących, a następnie dobierz nalepkę do zdania). Ćw. 4 (przeczytaj zdania i wpisz na końcu odpowiedni znak). Ćw. 5 (otocz pętlą przedmioty, które nie pasują). |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Rozwiązuję zadania nietypowe Cel: - doskonalę umiejętność dodawania i odejmowania w zakresie 20, - doskonalę umiejętność rozwiązywania zadań tekstowych. Materiał dla ucznia: „Szkolni Przyjaciele” Podręcznik Matematyka str.48. Zadania w podręczniku tylko dla chętnych uczniów. Matematyka Karty ćwiczeń str.43 zad. 1,2,3,4. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Rysowanie drzew w czterech porach roku. Interpretacja obrazu Claude’a Moneta. Cel: - potrafię dobrać odpowiednie kolory do pory roku, - próbuję interpretować treść obrazu. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” str.96-97 Obejrzyj obrazy i powiedz, co na nich widzisz. Odpowiedz na pytania postawione w ćw.2 Przeczytaj samodzielnie tekst łatwiejszy, a o przeczytanie trudniejszego poproś rodzica lub starsze rodzeństwo. Wykonaj ćw.5 Możesz podzielić kartkę na cztery części i na każdej narysuj obraz przedstawiający drzewo o innej porze roku. Podobnie jak artysta przedstawił staw i mostek latem, wiosną, jesienią i zimą. |
24.04.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Zdrowie na wiosnę. Czytanie tekstu Cel: - dbam o zdrowie i zdrowo się odżywiam, - potrafię samodzielnie przeczytać przepis kulinarny. Materiał dla ucznia: Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” str.118-119. Przeczytam tekst „Zdrowie na wiosnę” i porozmawiam z mamą na temat zdrowego odżywiania. Przeczytam przepis na „Pyszną kolorową sałatkę z dodatkiem nowalijek” i zastanowię się, jakie produkty potrzebne będą do zrobienia sałatki i jakie czynności należy wykonać po kolei. Karty ćwiczeń str. 88 ćw.6, 8 i 9. |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Odejmowanie od liczby 13 liczby jednocyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Cel: - potrafię wykonać obliczenia na odejmowanie liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej Materiał dla ucznia; YouTube –filmik „ Dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem 10” . „Szkolni Przyjaciele” Podręcznik Matematyka str. 49 (Przyjrzyj się różnym sposobom odejmowania liczby jednocyfrowej od liczby 13). Matematyka Karty ćwiczeń str.44 zad. 1, 2 i 3 ( rozwiąż zadania ). |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Zabawa kulinarna- pyszna kolorowa sałatka z dodatkiem nowalijek. Cel:- znam wartości odżywcze warzyw, zwłaszcza nowalijek - potrafię wykonać kolorową sałatkę na podstawie przepisu, - dbam o higienę, zwłaszcza rąk (dokładne mycie 30 sek.) Materiał dla ucznia: Podręcznik „Szkolni Przyjaciele” str.119. (przeczytaj przepis, przygotuj składniki i potrzebne przybory); fartuszek, czapka kucharska, rzodkiewki, ogórki, szczypiorek, szynka, majonez lub jogurt, makaron, sztućce, miska, talerzyki. Przygotuj kolorową sałatkę z dodatkiem nowalijek według przepisu, dla całej rodziny. (Makaron gotuj z mamą lub tatą). |
88-121 Chełmce
Chełmce 51