KLASA 1
27.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Wiosenna pogoda-burza. Utrwalenie poznanych dwuznaków. Powtórzenie materiału ortograficzno-gramatycznego. Cel: - utrwalam dwuznaki sz,cz,ch,rz, - znam zasady zachowania się podczas burzy. Materiał dla ucznia: Epodręcznik.pl Blok 27. Temat: 134 „Wiosenna burza” ( utrwalenie wyrazów z sz i cz -memory, tekst). https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_27_134_p1 Temat 135 „Nie boję się burzy”(film o burzy, zasady zachowania się podczas burzy). https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_27_135_p1 Utrwalenie wyrazów rzeka https://vimeo.com/406172342/591a54a52c |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Wiosenna pogoda – tęcza. Barwy podstawowe i pochodne. Rysuję, maluję, tworzę. Cel: - z uwagą słucham wiersza i oglądam film, -przeprowadzam doświadczenie, -poznaję barwy podstawowe i pochodne, -odczytuję godziny na zegarze i rozwiązuję proste zadania tekstowe. Materiał dla ucznia: epodręczniki,Blok 27 Wiosenna pogoda, Temat 136 Tęcza. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_27_136_p1 Uważnie słucham wiersza, oglądam filmik, wykonam jedno doświadczenie: Tworzymy tęczę” lub „Barwy tęczy”, utrwalam głoskę i literę ń, ustawiam godziny na zegarze. Blok 27, Temat 137 Rysuję, maluję, tworzę. https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_27_137_p1 Uważnie oglądam ilustrację, słucham informacji o barwach podstawowych ( czerwona, niebieska, żółta) i pochodnych (niebieska+żółta=zielona, czerwona+żółta=pomarańczowa, czerwona+niebieska= fioletowa) , utrwalam głoskę i literę ź, rozwiązuję zadania tekstowe. Jeżeli dziecko zechce, to może pobawić się farbami, łącząc je tak, jak pokazano w ćwiczeniu. |
Język angielski |
Temat 6: Wskazywanie i nazywanie ubrań. Cel: Dzisiaj utrwalisz poznane wcześniej nazwy ubrań oraz poznasz nowe słówka: jacket – kurtka, scarf – szal. Nauczysz się nowej piosenki „Put on your shoes”. Materiał udostępniony przez nauczyciela na wirtualnej tablicy (nr 6). |
28.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Mapa Polski Cel: - potrafię odczytać informacje z mapy ( nazwy gór, nizin, morza, rzek, miast), - wymieniam nazwy pięciu polskich miast, - wiem, jakimi kolorami na mapie zaznaczamy morza, góry, jeziora, - starannie przepisuję wyrazy i uzupełniam zdanie. Materiał dla ucznia: epodreczniki.pl Blok 18 Temat 95 Moje miejsce na ziemi https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_ZIMA_1_2_18_95_p1 Obejrzyj zdjęcia miast i krajobrazów, ułóż puzzle z widokami krajobrazów. Epodręcznik „Szkolni Przyjaciele” cz.4 str.24-25 Przyjrzyj się mapie Polski. Odczytaj nazwy miast. Wskaż stolicę Polski. Pokaż na mapie morze, góry, jeziora. Przeczytaj wyrazy zapisane czerwonym kolorem. Zapamiętaj je- to kierunki świata. „Szkolni Przyjaciele Karty ćwiczeń. Część 4 str. 24-25 ćw.1 ( przyjrzyj się zdjęciom i nalep podpisy), ćw.2 (przeczytaj zdania i uzupełnij je wyrazami z ramki) ćw.3 (wykreśl powtarzające się sylaby i uzupełnij zdanie). Obejrzyj zdjęcia miast i krajobrazów, ułóż puzzle z widokami krajobrazów.
|
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Kierunki geograficzne i kolory na mapie. Kolorowanie i uzupełnianie mapy Polski. Cel: -poznaję kierunki geograficzne na mapie, -koloruję mapę Polski odpowiednimi kolorami. Materiał dla ucznia: „Szkolni Przyjaciele” Karty ćwiczeń Część 4 str.25 ćw.4 (Przeczytaj zdania, pokoloruj mapę zgodnie ze wskazówkami, narysuj największe rzeki, wytnij i przyklej nazwy miast.) |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Dodawanie do liczby 6 liczby jednocyfrowej z przekroczeniem progu dziesiątkowego Cel: - dodaję do siebie dwie i trzy liczby Materiał dla ucznia: Szkolni Przyjaciele Matematyka Podręcznik str.50 zad.1 (obliczę w pamięci), zad.2 ( przeczytam treść zadania, zastanowię się dlaczego najpierw dołożono 4 pączki, a potem jeszcze trzy) Proponuję, aby dzieci wykonały wszystkie przykłady dodawania na liczydle lub dwóch kolorach liczmanów, tak jak widziały to na filmikach wcześniej obejrzanych. np. 6+6=6+4+2= 10+2=12 6+7= 6+4+3 = 10+3=13 6+8=6+4+4=10+4=14 6+9=6+4+5=10+5=15 Karty ćwiczeń str.45 zad. 1,2,3 i 4 dla chętnych.
|
Religia |
Temat: Słuchamy Dobrej Nowiny o Jezusie Cel: Zapoznaje dzieci ze znaczeniem Ewangelii – Dobrej Nowiny o Jezusie Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl. I str.103 Przyjrzyj się ilustracjom w tej katechezie. Opowiedz, kto nam przekazuje Ewangelię, czyli Dobrą Nowinę o Panu Jezusie, który nas kocha. Możesz również z pomocą rodziców przeczytać tekst Dobra Nowina na str. 102 (dla chętnych) Zeszyt ćwiczeń str. 60 Ćwiczenie 1 Zatytułuj Księgę: wpisz w odpowiednie miejsce słowo Ewangelia. Ćwiczenie 2 Przejdź labirynt, prowadzący do Jezusa. Powiedz, co spotykasz po drodze. Kogo słuchasz, by zbliżyć się do Jezusa? Jakie rzeczy omijasz, bo przeszkadzają w słuchaniu? |
29.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Mieszkam w Polsce i znam nasze symbole narodowe Cel: - wymieniam nazwy symboli narodowych, - znam tytuł polskiego hymnu Materiał dla ucznia: Film animowany dla dzieci pt. „Polskie Symbole Narodowe-Polak Mały” https://youtube.com/watch?v=XQk8p7XY23A (obejrzę film),następnie wykonam ćwiczenia interaktywne w epodreczniki Blok 26 Nasza Ojczyzna Temat 131 Symbole Polski https://epodreczniki.pl/wczesnoszkolna/KL1_ORE_V9_WIOSNA_1_3_26_131_p1 (wykonam ćwiczenia interaktywne). Następnie uzupełnię swoją wiedzę w: Epodręcznik Szkolni Przyjaciele część 4 str.26-27 Teksty łatwiejsze przeczytaj samodzielnie, a o przeczytanie tekstów trudniejszych poproś rodzica lub starsze rodzeństwo. Naucz się czytać tekstu czarno-zielonego ze str.27 Po zdobyciu wiedzy mogę przystąpić do wykonania ćwiczeń: Karty ćwiczeń część4 str.26 ćw.1 -tylko pytanie pierwsze i drugie, bo nie znamy dz. ćw.2 (nalep polską flagę obok polskich krajobrazów), ćw.3 (pokoloruj poprawne odpowiedzi) |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Odejmowanie liczb. Działania na grafach i osiach liczbowych Cel: - znam różne sposoby odejmowania liczb, -wykonuję obliczenia na grafach i osi liczbowej. Materiał dla ucznia: Lekcja:Odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu dziesiątkowego https://www.youtube.com/watch?v=dbl8ZUxHamM 14-2= , 14-4=, 14-6= Podręcznik Szkolni Przyjaciele Matematyka str.51 zad.2 Przeczytaj zadanie i przyjrzyj się jak wygląda analiza jego treści i rozwiązanie, czyli odejmowanie na osi liczbowej. Następnie w taki sam sposób wykonaj odejmowanie na osi liczbowej używając kolorów(kolorowe tylko strzałki, liczby nie) w Kartach ćwiczeń str.46 zad.1 np. 14-5=14-4-1=10-1=9 (14-5 pomarańczowa strzałka pod spodem osi liczbowej, skierowana w stronę liczby 9), (14-4 zielona strzałka pod spodem osi skierowana w stronę liczby 10) i (10-1 fioletowa strzałka od liczby 10 skierowana w stronę liczby 9) itd. Po wykonaniu wszystkich działań na osi liczbowej wróć do Podręcznika i zobacz jak wykonuje się odejmowanie na grafach str.51 zad.3. |
Wychowanie fizyczne |
Temat: Ćwiczenia w rytm muzyki. https://szkolnictwo.pl/index.php?id=PU8132 |
30.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Legenda o Białym Orle. Słuchanie legendy o założeniu grodu. Układanie obrazków w kolejności chronologicznej Cel: - potrafię powiedzieć legendę własnymi słowami, -wiem, jakie miasto było pierwszą stolicą Polski. Materiał dla ucznia: Obejrzę film animowany pt.”POLSKIE LEGENDY: O LECHU, CZECHU I RUSIE-O POWSTANIU PAŃSTWA POLSKIEGO” https://youtube.com/watch?v=1t3bnkmvvoM Po obejrzeniu filmu przeczytam samodzielnie tekst „O Lechu i Białym Orle” w Epodręczniku Szkolni Przyjaciele cz.4 str.28 oraz poproszę rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie razem ze mną komiksu. Następnie wykonam ćwiczenia 1,2,3,4 ze str.28-29 Karty ćwiczeń część4 |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Utrwalanie nazw miesięcy Cel: - potrafię wymienić nazwy miesięcy Materiał dla ucznia: Szkolni Przyjaciele Matematyka Podręcznik str.52-53 zad 1,2,3,4,5,6. (wszystkie zadania wykonaj ustnie). Porozmawiaj z rodzicem. Karty ćwiczeń str.47 zad.1 (uzupełnij nazwy miesięcy), zad.2 (pokoloruj ramkę z nazwą właściwego miesiąca), zad.3 (odpowiedz na pytania), zad.4 (wpisz numer odpowiedniego miesiąca). |
Edukacja wczesnoszkolna |
Temat: Śpiewam nasz hymn narodowy Cel:- uczę się słów i melodii hymnu -„Mazurka Dąbrowskiego” Materiał dla ucznia: Hymn państwowy - „Mazurek Dąbrowskiego” https://wsip.pl/upload/2020/04/Mazurek_Dabrowskiego.mp3 |
01.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Edukacja wczesnoszkolna | Międzynarodowe Święto Pracy |
Edukacja wczesnoszkolna | Międzynarodowe Święto Pracy |
Edukacja wczesnoszkolna | Międzynarodowe Święto Pracy |
88-121 Chełmce
Chełmce 51