KLASA 6
27.04.2020, PONIEDZIAŁEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Powtórzenie - figury na płaszczyźnie. Cel: - zastosuję poznane wiadomości o figurach na płaszczyźnie do rozwiązywania zadań z geometrii Materiał dla ucznia: Praca z podręcznikiem i ćwiczeniem.
Podręcznik: str. 57 – zad.1; 7 str.58 – zad.8; 12
Str. 93 – 7 i 9 ( dla chętnych ) |
Biologia |
Temat: Przegląd i znaczenie płazów Cele lekcji: Uczeń zna: -płazy żyjące w Polsce; -znaczenie płazów w przyrodzie i gospodarce człowieka; - sposoby ochrony płazów. Materiał dla ucznia: Podręcznik papierowy do biologii dla klasy 6 Czynności ucznia: Otwórz podręcznik na stronie 97 i przeczytaj cały temat. Przepisz NOTATKĘ do zeszytu:
|
Technika |
Temat: Wymiarowanie rysunków technicznych Cel: - poznasz zasady wymiarowania rysunków technicznych Materiał dla ucznia: Proszę przeczytaj zawartość akapitu "Dlaczego i w jaki sposób wymiaruje się rysunki techniczne?" (podr. str. 48). Napisz temat lekcji i przepisz do zeszytu zawartość ramki "Warto wiedzieć" str. 48. Następnie wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1 str. 48. Uzupelnij kartę pracy, która znajduje się pod planem. Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 2 na str. 49. |
Informatyka |
Temat: Tworzymy w Scratchu grę w zgadywanie liczb Cel: Dowiesz się, jak możesz na swoim komputerze pracować ze Scratchem w wersji online. Następnie kliknij w link: https://epodreczniki.pl/a/zabawa-w-zgadywanie-liczby/DKDNPo06O Jest tam pokazane jak można stworzyć prostą grę w zgadywanie liczb. Stwórz scenę i odpowiedni kostium dla duszka jak w ćw. 1 (mogą być inne niż w materiale). Następnie dla duszka stwórz skrypt taki, jak w ćw. 4. Zakres liczb może być od 1 do 10 (Szybciej odgadniesz). Pamiętaj, aby utwórzyć zmienną o nazwie losowa liczba. Pomoc do Scratcha uzyskasz też w e-booku https://ebook.migra.pl/dlaucznia.php?book=66 od str. 61. Praca nie jest obowiązkowa do przesłania. Chętni jednak mogą gotowy projekt w pliku Scratcha przesłać na mojego maila. Możesz też przesłać skan ekranu, na którym widać skrypt i scenę wraz z duszkiem. Powodzenia!
|
28.04.2020, WTOREK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Jezyk angielski |
Topic: Save the sea : There was / there were Cel: Uczniowie poznają formę gramatyczna i jej zastosowanie Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
There -tam There was - tam był, była There were - tam byliśmy, byliście, byli Zwrot There was/ were służy do opisywania co tam było lub znajdowało się - w czasie przeszłym.
Zwrot ten tak samo jak was/were tworzy zdania twierdzące, pytające za pomocą zamiany miejsc czyli inwersja oraz tworzy zdania przeczące poprzez dodanie not czyli there wasn’t lub there weren’t. There was a red car. - Tam był czerwony samochód Was there a red car? - Czy tam był czerwony samochod? There wasn’t a red car. - Tam nie było czerwonego samochodu. Yes, there was / No, there wasn’t There were three plates. - Tam były trzy talerze. Were there three plates? - Czy tam były trzy talerze? There weren’t three plates. - Tam nie było trzech talerzy. Yes, there were / No, there weren’t
https://www.youtube.com/watch?v=0tkUzHYSPDc&list=PLDee6s2yAuvsOsQr0ZCe1pXWTVDELxw62&index=10
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Język polski |
Temat: Świat w dźwiękach zaklęty – rozpoczynamy omawianie noweli „Janko Muzykant” Cel: porządkuję wydarzenia i zapisuję je w formie równoważników zdań, potwierdzam informacje dotyczące bohatera noweli odpowiednimi cytatami Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant” Wykonaj zadania (możesz wydrukować polecenia i na karcie pracy udzielić odpowiedzi lub, jeśli nie masz możliwości wydruku zadań, przepisz ich treść jako notatkę do zeszytu przedmiotowego), a następnie zrób zdjęcie zadań 2, 3 i prześlij na mojego maila do sprawdzenia:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geografia |
Temat: Wielkie miasta Europy: Paryż i Londyn. Cel: - poznasz największe miasta Europy i świata ( ich zalety i wady); - nauczysz się opisywać cechy krajobrazu wielkich miast; - poznasz atrakcje turystyczne Paryża i Londynu. Materiał dla ucznia: podręcznik Oblicza Geografii 6, Internet Szukaj: przeczytaj temat w podręczniku, dokonaj analizy map Paryża i Londynu oraz 2 wykresów słupkowych tam zawartych. Proponuję obejrzeć na YouTube dwa krótkie filmy przedstawiające atrakcje turystyczne Paryża (np. Paryż w 5 minut- szybkie zwiedzanie stolicy Francji ) i Londynu ( np. Londyn w weekend co zobaczyć , co zwiedzić w 2 dni ).Następnie proszę wykonać w ćwiczeniach zad. 2,3,4 str. 59. Po wykonaniu ćwiczeń , zrobić zdjęcie tej strony i przysłać na mój mail marzanna19@onet.pl do przyszłego wtorku. Zadanie podlega ocenie. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Wychowanie fizyczne |
Temat: Podstawowe przepisy gry w piłkę nożną
|
29.04.2020, ŚRODA
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Matematyka |
Temat: Test - figury na płaszczyźnie. Cel: - wykorzystam swoje umiejętności do rozwiązania testu podsumowującego dział: „Figury na płaszczyźnie”. Materiał dla ucznia: Test z zadaniami zamkniętymi i instrukcją. Test zostanie wysłany na adres mailowy rodziców/prawnych opiekunów w danym dniu kiedy odbędzie się lekcja. Odpowiedzi do testu można przesłać na maila martatschurl@wp.pl lub przez e-dziennik do 30.04.2020r. do godz. 16.00.
|
Plastyka |
Temat: Kolorowo mi – zabawy wyobraźni Wykonaj zdjęcie zrealizowanego zadania i prześlij na skrzynkę mailową nauczyciela plastyki, podaną rodzicom przez edziennik. Życzę Ci przyjemnej pracy i wielu pomysłów. |
Religia |
Temat: Tajemnica cierpienia i śmierci Cel: Utrwalenie wiadomości o sakramencie namaszczenia chorych Materiał dla ucznia: Podręcznik do religii kl.6 Przeczytaj uważnie tekst sens cierpienia i śmierci Jezusa na str.104 i Solidarność Jezusa z cierpiącymi na str.105 Zeszyt ćwiczeń str.88, wykonaj zadanie 1 i 2. Podczas wykonywania zadań korzystaj z przeczytanych tekstów w podręczniku. Zadania będą ocenione. Proszę zrobić zdjęcie wykonanych zadań i przesłać na d.malicki@wp.pl do 08.05.2020 r. |
30.04.2020, CZWARTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język angielski |
Topic: In the kitchen Cel: Uczniowie poznają słownictwo związane z gotowaniem i przepisami kulinarnymi.
Materiał dla ucznia: Podręcznik , ćwiczenia - Brainy 6, zasób internetowy
boil - cook - add - fry - mix - serve - chop - slice - put - ingredients - directions -
https://wordwall.net/pl/resource/718602/esl-tefl/brainy-6-unit-5-food
https://quizlet.com/pl/404217357/unit-5-cooking-verbs-flash-cards/ |
Język polski |
Temat: Gdy muzyka w duszy gra… - gromadzimy słownictwo potrzebne do charakterystyki bohatera noweli „Janko Muzykant” Cel: gromadzę informacje potrzebne do scharakteryzowania bohatera lektury Materiał dla ucznia: H. Sienkiewicz „Janko Muzykant” Polecenie: Zgromadź słownictwo potrzebne do charakterystyki Janka Muzykanta, a następnie sporządź notatkę w zeszycie przedmiotowym – według podanego planu (przepisz również podany przeze mnie plan charakterystyki):
|
Muzyka |
Temat: Mistrzowie instrumentów . Niccolo Paganini – kompozytor i wirtuoz skrzypiec. Cel: -wiem, kim był Niccolo Paganini, Henryk Wieniawski, -wiem, kogo nazywa się wirtuozem, -potrafię wymienić nazwiska słynnych wirtuozów poznanych w poprzednich latach. Materiał dla ucznia: Podręcznik do muzyki str.102– 108
3.Posłucham muzyki: Niccolo Paganini, La campanella część III z II Koncertu skrzypcowego h-moll https://www.youtube.com/watch?v=Jg66bIRquOY&list=PL_WtbYBwOqbUZJlZ9_lE0XyW92-QyeIo9&index=5
Śpiewam po polsku pieśń pt. „Funiculi, funicula” zaśpiewaną po włosku przez Dariusza Stachurę. https://www.youtube.com/watch?v=Mm2eKEHEoTo „Funiculi, funicula’ w wykonaniu Anny German https://www.youtube.com/watch?v=kmiwnZlweag |
01.05.2020, PIĄTEK
Przedmiot | Schemat lekcji dla ucznia |
Język polski |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Matematyka |
Międzynarodowe Święto Pracy |
Historia |
Międzynarodowe Święto Pracy |
88-121 Chełmce
Chełmce 51